The purpose ofthis research is to investigate the attilııdes of the stııdents at Buca Faculty of Fdıtcation towards teaching profession. The sample of the research w as composed of 397 stııdents who were studying at fifteen departments of Buca Faculty of Education in the second seme ster of 1995-96 teaching ye ar. The dala was collected by an attitude scale in Liken type developed by the researcher. Af ter the statistical analysis, stııdents' gender and preferences about their departments during the university entrance exams \vere, and their departments and grade levels were not found slatistically signifıcant \vith their attitude scores.
Bu araştırmanın amacı Buca Eğitim Fakültesi öğrenci/erinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını incelemektir. 1995-96 öğretim yılının ikinci yarıyılında Buca Eğitim Fakültesi'nin onbeş bölümünde öğrenim gören 397 öğrenci üzerinde yürütülen çalışmada, veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Liken tipi bir ölçekle toplanmıştır. Yapılan istatistiksel analizler, öğrencilerin cinsiyetleri ve öğrenim gördükleri bölümü ÖSYS'deki tercih sırası ile tutum puanları arasındaki ilişki anlamlı, öğrenim gördükleri bölüm ve sınıf ile tutum puanlan arasındaki ilişki anlams>z bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1997 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1997 Cilt: 3 Sayı: 3 |