PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Citizen Profile in Primary School Curriculum

Yıl 1997, Cilt 2, Sayı 2, 1 - 13, 01.02.1997
https://doi.org/10.9779/PUJE587

Öz

Turkish Republic, which is the name of a big change and transformation project, aims to educate the citizens in line with the new targets. To adopt these specified new values in society, we need regular, continuous, consistent training. It can be possible with education and its curriculum. In general sense, education curriculums include a systematic plans about both inside and outside educational activities. The purpose of the study is to keep a perspective about how Turkish Republic covers to build a nation with democratic and active individuals with its curriculums. In this direction the data were obtained from documentary reviewing. To sum up; in the early years of the Turkish Republic's nationalist and secular individuals; in the years of multi- party era democratic individual, and in the 1980s pragmatic individuals such to integrate the society were the profile of the citizens. After 2005 curriculums, the most obvious and new goals are to train universal citizens of the world.

İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili

Yıl 1997, Cilt 2, Sayı 2, 1 - 13, 01.02.1997
https://doi.org/10.9779/PUJE587

Öz

Büyük bir değişim ve dönüşüm projesinin adı olan cumhuriyet, yurttaşlarını belirlenen yeni hedefler doğrultusunda yetiştirmeyi birincil amaç edinmiştir. Belirlenen yeni değerlerin tüm topluma mal edilmesi düzenli, devamlı ve tutarlı bir eğitimi gerektirir. Bu da elbette eğitim ve onun temel taşlarından olan programlarla mümkündür. En genel anlamda eğitim programları, okul içinde ve dışında gerçekleşecek eğitsel amaçlı etkinliklerin sistematik bir biçimde planlanmasını içerir. Bu çalışmada sosyal, siyasal ve ekonomik açıdan karmaşık hale gelmiş bir dünyada inisiyatif sahibi, demokrat ve etkin bireylerden kurulu bir ulus inşa etmeyi amaç edinen genç Cumhuriyetin ilköğretim programlarında, bu yolu nasıl aldığına ilişkin bir perspektif tutmak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda veriler belgesel tarama modeliyle elde edilmiştir. Özetle cumhuriyetin ilk yıllarında milliyetçi, laik birey, çok partili dönemle demokratik kimlikli birey, 1980’li yıllarda pragmatist uslu birey gibi topluma uyum ve faydayı amaç edinen yerel ölçekli bir yurttaşlık formasyonu hakimken 2005 programlarında evrensel dünya vatandaşı yetiştirmek en belirgin ve yeni amaç olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin ELKATMIŞ Bu kişi benim


Metin ELKATMIŞ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 1997
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 1997, Cilt 2, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133282, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {1997}, volume = {2}, number = {2}, pages = {1 - 13}, doi = {10.9779/PUJE587}, title = {İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili}, key = {cite}, author = {Elkatmış, Metin and Elkatmış, Metin} }
APA Elkatmış, M. & Elkatmış, M. (1997). İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2 (2) , 1-13 . DOI: 10.9779/PUJE587
MLA Elkatmış, M. , Elkatmış, M. "İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (1997 ): 1-13 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11141/133282>
Chicago Elkatmış, M. , Elkatmış, M. "İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (1997 ): 1-13
RIS TY - JOUR T1 - İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili AU - MetinElkatmış, MetinElkatmış Y1 - 1997 PY - 1997 N1 - doi: 10.9779/PUJE587 DO - 10.9779/PUJE587 T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 13 VL - 2 IS - 2 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - doi: 10.9779/PUJE587 UR - https://doi.org/10.9779/PUJE587 Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili %A Metin Elkatmış , Metin Elkatmış %T İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili %D 1997 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 2 %N 2 %R doi: 10.9779/PUJE587 %U 10.9779/PUJE587
ISNAD Elkatmış, Metin , Elkatmış, Metin . "İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 / 2 (Şubat 1997): 1-13 . https://doi.org/10.9779/PUJE587
AMA Elkatmış M. , Elkatmış M. İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili. PUJE. 1997; 2(2): 1-13.
Vancouver Elkatmış M. , Elkatmış M. İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1997; 2(2): 1-13.
IEEE M. Elkatmış ve M. Elkatmış , "İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 2, sayı. 2, ss. 1-13, Şub. 1997, doi:10.9779/PUJE587

..........................