PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

An Identification Study For Gifted Students

Yıl 1997, Cilt 2, Sayı 2, 31 - 39, 01.02.1997

Öz

The aim of this study is to examine the usability of identification study which is applied in TEVİTÖL for determining the talent. The sample of the study consists of 94 students (45 girls and 49 boys). In order to identify the talent, WISC R Intelligence Scale, Progressive Matrice Test and Performance Evaluation are applied. As a result, it is observed that the Progressive Matrice Test of the students which are identified by WISC-R diffeantiated at significant points. İt is also observed that the performance evaluation points have not differentiated.

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir

Yıl 1997, Cilt 2, Sayı 2, 31 - 39, 01.02.1997

Öz

Bu çalışmanın amacı TEVİTÖL (Türk Eğitim Vakfı İnanç Türkeş Lisesi)’de uygulanan tanılama çalışmasının, üstün yeteneğin belirlenmesinde kullanılabilirliğini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi 45’i kız, 49’u erkek olmak üzere toplam 94 öğrenciden oluşmaktadır. Üstün yeteneğin tanılanması için WISC R zeka ölçeği, Progresif Matrisler testi ve Performans Değerlendirmesi uygulanmıştır. Sonuç olarak tanılamaya giren öğrencilerin Progresif Matrisler testi puanlarının WISC R zeka ölçeği puanlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı, Performans Değerlendirmesi puanlarının ise farklılaşmadığı saptanmıştır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet BİLDİREN Bu kişi benim


Metin UZUN Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 1997
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 1997, Cilt 2, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133283, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {1997}, volume = {2}, number = {2}, pages = {31 - 39}, title = {Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir}, key = {cite}, author = {Bildiren, Ahmet and Uzun, Metin} }
APA Bildiren, A. & Uzun, M. (1997). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2 (2) , 31-39 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11141/133283
MLA Bildiren, A. , Uzun, M. "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (1997 ): 31-39 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11141/133283>
Chicago Bildiren, A. , Uzun, M. "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (1997 ): 31-39
RIS TY - JOUR T1 - Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir AU - AhmetBildiren, MetinUzun Y1 - 1997 PY - 1997 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 31 EP - 39 VL - 2 IS - 2 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir %A Ahmet Bildiren , Metin Uzun %T Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir %D 1997 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 2 %N 2 %R %U
ISNAD Bildiren, Ahmet , Uzun, Metin . "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 / 2 (Şubat 1997): 31-39 .
AMA Bildiren A. , Uzun M. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir. PUJE. 1997; 2(2): 31-39.
Vancouver Bildiren A. , Uzun M. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1997; 2(2): 31-39.
IEEE A. Bildiren ve M. Uzun , "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Bir", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 2, sayı. 2, ss. 31-39, Şub. 1997

..........................