Due to recent
developments in mathematics education around the world and Turkish students’
low ranking on international comparisons, elementary Turkish mathematics
curriculum was revised in 2005. The purpose of this study was to compare the
cognitive levels required for questions in the 6th-8th grade mathematics textbooks,
published before and after the reform, using TIMSS 2007 cognitive assessment
frameworks. The analysis was done on the geometry, data and chance areas. The results of this study indicates that 10% of geometry and
20% of data and statistics questions in the textbooks published prior to and
after the reform were classified as reasoning type questions.
Elementary mathematics textbooks geometry questions data and chance questions TIMSS cognitive domains
Dünyadaki eğitim
alanındaki gelişmeler ve Türk öğrencilerinin uluslararası sınavlarda aldıkları sonuçlar
göz önüne alınarak, 2005 yılında ilköğretim matematik eğitim programında
değişiklikler yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, matematik programında yapılan
değişiklik öncesi ve sonrası basılmış olan ilköğretim ikinci kademe matematik
kitaplarındaki soruların bilişsel düzeylerini, 2007 yılında uygulanan TIMSS soru
düzeyi sınıflandırmasına göre belirlemektir. Program değişimi öncesinde ve
sonrasında kitaplardaki soruların bilişsel düzeylerinin kıyaslaması 2004 ve
2008 yıllarında basılan matematik kitaplarındaki geometri, veri ve olasılık soruları
üzerinden yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, hem program öncesinde hem de
sonrasında hazırlanmış kitaplarda geometri problemlerinin %10’unun, veri ve olasılık
sorularının ise %20’sinin akıl yürütme düzeyinde olduklarını göstermektedir.
İlköğretim matematik kitapları geometri soruları veri ve olasılık soruları TIMSS bilişsel düzeyleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 37 Sayı: 37 |