Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparative Study of two National Curricula: 1992 Art-Craft and 2006 Visual Arts Curricula

Yıl 2015, Cilt: 38 Sayı: 38, 207 - 218, 01.07.2015

Öz

This research aims to determine similarities and
differences in terms of curriculum design (aims, content, teaching-learning
process, assessment and evaluation) between the National Primary School
Curriculum 1992 for Art and Craft Course and the National Primary School
Curriculum for Visual Arts Course 2006 with the Guide Book (Grades 1–5) in
Turkey. Relational survey method was used within the scope of descriptive
research to put the current situation into perspective. In the study,
similarities and differences in terms of curriculum design between the National
Primary School Curriculum 1992 for Art and Craft Course and the National
Primary School Curriculum for Visual Arts Course 2006 with the Guide Book
(Grades 1–5) were identified. The findings were interpreted. The results and
conclusion were elicited.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları. ÇDD Yaratıcı Drama Dergisi (1), 17-27.
  • Alakuş, A. (2003). Dünden Bugüne Görsel Sanatlar Eğitimimizin Genel Bir Görünümü. Milli Eğitim, (http://yayim.meb.gov.tr.dergiler/160/alakus.htm adresinden Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir).
  • Alakuş, A. ve Mercin, L. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelenk, S., Tertemiz, N. ve Kalaycı, N. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın. Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (1998). Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri. Ankara: Emel Matbaası.
  • Gençaydın, Z. (1987). Resim-İş Eğitiminin Amaç ve İlkeleri, Resim-İş Eğitiminde Eğitim Durumları. Güzel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Açıköğretim Fakültesi Yayınları(101).
  • Karasar, N. (2001). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kırışoğlu, O. (2009). Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi-Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB. (1992). İlköğretim Kurumları Resim-İş Dersi Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2006). Görsel Sanatlar Dersi ( 1-8. Sınıflar ) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuz, A. (2009). 1992 Yılı Resim-İş Dersi Öğretim Programı ile 2006 Yılı Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programının Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özsoy, V. (2007). Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Özyürek, M. (1991). Zihinsel Engellilerin Eğitiminde Tıbbi ve Eğitsel Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları Özel Eğitim Dergisi (1), 17-20.
  • Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tezcan, M. (2011). Sanat Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı Drama Eğitim Programının Ögeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi (107), 22.
  • Varış, F. (1994). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

İki Ulusal Programın Karşılaştırılmasıyla İlgili Bir Araştırma: 1992 Resim-İş ve 2006 Görsel Sanatlar Programları

Yıl 2015, Cilt: 38 Sayı: 38, 207 - 218, 01.07.2015

Öz

Bu
araştırmanın amacı, 2006 İlköğretim Görsel Sanatlar Öğretim Programı ve
Kılavuzunu (1-5. Sınıflar) 1992 İlköğretim Kurumları Resim-İş Dersi Öğretim
Programı ile program ögeleri bakımından karşılaştırıp benzer ve farklı
yönlerini ortaya koymaktır. İki program arasındaki benzer ve farklı yönlerin
belirlenmesine yönelik bu araştırmada, var olan bir durumu ortaya koyma amacı
güdüldüğünden betimsel araştırma kapsamında tarama modeli kullanılmıştır. Her
iki programın benzer ve farklı yönleriyle ilgili yorumlar, Görsel Sanatlar
Dersi Öğretim Programının geliştirilmesine katkı sağlayabilir. Bu özellik de,
araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. Yapılan diğer araştırmalara
bakıldığında, bu iki programın karşılaştırılmasına yönelik bir çalışmaya
rastlanmadığından, bu araştırmanın ileride yapılacak program geliştirme
çalışmalarına katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları. ÇDD Yaratıcı Drama Dergisi (1), 17-27.
  • Alakuş, A. (2003). Dünden Bugüne Görsel Sanatlar Eğitimimizin Genel Bir Görünümü. Milli Eğitim, (http://yayim.meb.gov.tr.dergiler/160/alakus.htm adresinden Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir).
  • Alakuş, A. ve Mercin, L. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelenk, S., Tertemiz, N. ve Kalaycı, N. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın. Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (1998). Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri. Ankara: Emel Matbaası.
  • Gençaydın, Z. (1987). Resim-İş Eğitiminin Amaç ve İlkeleri, Resim-İş Eğitiminde Eğitim Durumları. Güzel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Açıköğretim Fakültesi Yayınları(101).
  • Karasar, N. (2001). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kırışoğlu, O. (2009). Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi-Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB. (1992). İlköğretim Kurumları Resim-İş Dersi Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2006). Görsel Sanatlar Dersi ( 1-8. Sınıflar ) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuz, A. (2009). 1992 Yılı Resim-İş Dersi Öğretim Programı ile 2006 Yılı Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programının Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özsoy, V. (2007). Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Özyürek, M. (1991). Zihinsel Engellilerin Eğitiminde Tıbbi ve Eğitsel Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları Özel Eğitim Dergisi (1), 17-20.
  • Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tezcan, M. (2011). Sanat Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı Drama Eğitim Programının Ögeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi (107), 22.
  • Varış, F. (1994). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Oğuz

Burcu Akhun

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2013
Kabul Tarihi 10 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 38 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Oğuz, A., & Akhun, B. (2015). İki Ulusal Programın Karşılaştırılmasıyla İlgili Bir Araştırma: 1992 Resim-İş ve 2006 Görsel Sanatlar Programları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 207-218.