The purpose of
thisstudy; is to determine the level and retention by the case study method of
learning in the Course of 8th Grade Citizenship and Democracy Education. This research was designed pre-test-post-test
study, an experimental and a control group experimental model. In the experimental
group with case study method of teaching, control group education program was carried
out as prescribed. Before and after the program to students in the academic achievement
test was applied as pre-test and post-test, post-test 56 days after the implementation
of the retention test was given to the group. There sulting data analysis,
t-test is made by the results obtained are as follows: The teaching process at
the end of the experimental and control groups applied to the post-test and retention
test results according to the experimental group students' academic achievement
in the control group of students was significantly higher respectively.
Case Study Method, Democracy and Education, Citizenship and Education, Citizenship and Democracy Education
Bu araştırmanın amacı; Sekizinci Sınıf
Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersinde örnek olay yöntemiyle öğretimin
öğrenme düzeyine ve kalıcılığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırma ön test-son
test, bir deney ve bir kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Deney
grubunda örnek olay yöntemi ile öğretim, kontrol grubunda ise programın
öngördüğü şekilde öğretim yapılmıştır. Öğrencilere program öncesinde ve
sonrasında akademik başarı testi öntest ve sontest olarak uygulanmış, sontestin
uygulanmasından 56 gün sonra ise gruplarakalıcılık testi uygulanmıştır. Elde
edilen verilerin analizi t-testi ile yapılmış olup elde edilen sonuçlar şunlardır:
Öğretim süreci sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan sontest ve
kalıcılık testleri sonuçlarına göre deney grubundaki öğrencilerin akademik
başarısı kontrol grubundaki öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur.
Örnek Olay Yöntemi, Demokrasi ve Eğitim, Vatandaşlık ve Eğitim, Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2015 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 40 Sayı: 40 |