Bu araştırmanın
amacı 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın, öğrencilerin daimi bilim
öğrenme motivasyonlarına yansımalarını belirlemek ve daimi bilim öğrenme
motivasyonu üzerinde etkilerinin olabileceği düşünülen; öğrencilerin
cinsiyetleri, fen bilimleri dersinden aldıkları son notları, bilimsel bir
dergiye üyelikleri, bilimle ilgili okudukları kitaplar, bilimle ilgili
izledikleri filmler, okul dışında bilimle ilgili katıldıkları etkinlikler ve
ailelerinde bilimle ilgilenen kişilerin olup olmadığı gibi değişkenleri
incelemektir. Betimsel tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemini,
2015-2016 eğitim-öğretim yılında ortaokulda öğrenim gören 94 beşinci sınıf, 93
altıncı sınıf, 84 yedinci sınıf ve 85 sekizinci sınıf olmak üzere toplam 356
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Daimi Bilim
Öğrenme Motivasyonu (Continuing Motivation for Science Learning)” ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmadan sonucunda, ortaokul öğrencilerin daimi bilim öğrenme
motivasyonlarının, sınıf düzeyleri, fen bilimleri dersinden aldıkları not
ortalamaları, bilimsel bir dergiye üyelikleri, bilimle ilgili okudukları
kitaplar, izledikleri filmler ve okul dışında bilimle ilgili katıldıkları
etkinliklere göre anlamlı farklılık gösterdiği; cinsiyetlerinin ve ailelerinde
bilimle ilgilenen kişilerin olup olmaması ile ise öğrencilerin daimi bilim
öğrenme motivasyonları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı
belirlenmiştir.
The aim of this
study is to determine the reflection of Science Curriculum of 2013 to the
students’ continuing motivation for science learning. Moreover, variables which
are thought to have an impact on continuing motivation for science learning
have been examined, such as gender, last grades of science course, membership
of an academic journal, books read on science, movies watched on science, out
school activities on science and having family members interested in science.
As a descriptive study, the sample consisted of a total of 356 students in
Denizli in 2015-2016 academic years. To collect the data, “Continuing
Motivation for Science Learning” questionnaire was used. According to the
analyses, continuing motivation of secondary school students for science
learning significantly differed in terms of their class. Furthermore, their continuing
motivation was significantly affected by the variables of students’ avarage
means of science course, membership of an academic journal, books read on
science, movies watched on science, and out school activities on science. There
was no significant difference between gender, and having a family member
interested in science and continuing motivation for science learning.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 41 Sayı: 41 |