Collage technique has been used since the beginning
of the 20th century in art of painting. Among its leading names, Picasso and
Braque's technique has made it possible to use different materials besides
traditional painting materials. This new technique, which emerged in art, took
place in the process of art education with time.The aim of this research is to
search the contribution of collage technique to the skill of students to build
composition. In this research, in which the qualitative research approach is
interiorized, composition of the students that they make by using the collage
technique are presented to oppinions of the experts. Analysis of the obtained data
showed that collage technique contributes the skill of students to build
composition. In the results of research; it can be said that the collage
technique developed the skills of students to build composition
Art Education Painting Collage Design Principles Composition
Resim sanatında kolaj tekniği 20. yüzyılın başlarından itibaren kullanılmaktadır.
Öncü isimleri arasında Picasso ve Braque’nin yer aldığı bu teknik geleneksel
resim malzemelerinin yanında farklı malzemeleri de kullanmayı olanaklı
kılmıştır. Sanatta ortaya çıkan bu yeni teknik zamanla sanat eğitimi sürecinde
de yer almıştır. Bu araştırmanın amacı;
kolaj tekniğinin öğrencilerin kompozisyon kurma becerilerine katkısını araştırmaktır.
Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği araştırmada, öğrencilerin kolaj
tekniğinden yararlanarak kurdukları kompozisyonlar alan uzmanlarının
görüşlerine sunulmuştur. Elde edilen verilerin analizi sonucu ortaya çıkan
bulgular, kolaj tekniği kullanılarak yapılan öğrenci
uygulamalarının tasarım ilkeleri açısından yeterli düzeyde olduğunu
göstermiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin kazanımları, ortaya çıkan uygulamaların
nitelikleri ve uzmanların yorumları birlikte değerlendirildiğinde kolaj
tekniğinin örneklemde yer alan öğrencilerin kompozisyon kurma becerilerine
olumlu katkı yaptığı belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 43 |