Bu çalışmada son
yıllarda eğitim alanında önem kazanmaya başlamış önemli teknolojik
gelişmelerden birisi olan “Kitlesel Çevrim İçi Açık Dersler-Massive Open Online
Courses” (MOOCs) hakkında bilgi verilmiş ve yabancı dil öğretimi bağlamında
incelenmiştir. Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler internet üzerinden herkese açık
ve ücretsiz oldukları için büyük avantaj sağlamaktadırlar. Ayrıca yaşam boyu
öğrenmeyi de destekler niteliktedirler. Karşılaştırmalı ve betimsel yöntemin
kullanıldığı çalışmada, uzaktan eğitim çerçevesinde Türkiye’deki yabancı dil
derslerine katkı sağlamak amacıyla, öncelikle Avrupa’nın önde gelen ülkelerinden
Almanya ve Fransa’daki MOOC platformları tanıtılmıştır. Ayrıca, bu ülkelerin en
tanınmış platformlarında yer alan yabancı dil kursları hakkında bilgi
verilmiştir. Sonrasında ise, Türkiye’deki MOOC platformları ve bu
platformlardaki yabancı dil kurslarına da değinilerek, bahsi geçen Avrupa
ülkelerindeki yabancı dil kurslarıyla, Türkiye’deki yabancı dil kursları arasında
karşılaştırma yapılmıştır. Yapılan karşılaştırma ile ülkelerdeki yabancı dil
kurslarındaki benzerlikler, farklılıklar ve Türkiye’nin bu konudaki
eksiklikleri ortaya koyulmuştur. Türkiye’nin çevrimiçi yabancı dil kurslarında
yaşadığı eksikliklerin giderilmesi için Almanya ve Fransa’daki çevrimiçi
kurslar göz önüne alınarak önerilerde bulunulmuştur.
Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler (MOOCs) Uzaktan eğitim Yabancı dil öğretimi Almanya-Fransa Türkiye
In this study, the term of ‘Massive Open
Online Courses’ (MOOCs), which is one of the technological progresses in the
domain of education in recent years was observed in the context of foreign
language teaching. As the Massive Online Open Courses are free of charge and
taken online through websites, they have many advantages for learners. They
also have the characteristic of promoting the lifelong learning. In this
research that was carried out with comparative and descriptive methods, the MOOC
platforms in Germany and France, which are two of the leading countries in
Europe, were presented with the aim of providing a contribution to the courses
of foreign language teaching practices in Turkey. Besides, information about
these courses in the countries was given. Then, addressing the MOOC platforms
in Turkey and the courses in these platforms, the courses in the related
European countries were compared to the ones existing in Turkey. With this
comparison, the similarities and differences between the countries were
identified and Turkey’s deficiencies at this point were revealed. To overcome
the deficiencies in the online foreign language courses in Turkey, suggestions
were offered considering the ones in Germany and France.
Massive Open Online Courses (MOOCs) distance education foreign language teaching Germany-France Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 44 Sayı: 44 |