Bu çalışmanın amacı, fen öğretiminde argümantasyon
destekli probleme dayalı öğrenme uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin
sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına olan etkisini belirlemektir. Ayrıca araştırmada
öğrencilerin argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmeye ilişkin
görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırma modeli 2x2 Solomon dört
gruplu deneysel desendir. Fen Bilimleri dersi yedinci sınıf "Kuvvet ve Enerji"
ünitesinde sürdürülen ve araştırmacının kendisi tarafından uygulanan çalışmada
deney gruplarında öğretim argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmeyle,
kontrol gruplarında ise yedinci sınıf fen bilimleri ders
kitabında yer alan etkinlik ve uygulamalarla gerçekleştirilmiştir. Deney 1 ve Kontrol 1 gruplarına
araştırmanın başında ön test olarak verilmiş olan “Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği” araştırmanın sonunda
Deney 1, Deney 2, Kontrol 1 ve Kontrol 2 gruplarında son test olarak kullanılmıştır.
Çalışma sonunda ayrıca öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri alınmıştır. Elde edilen veriler
ışığında, argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme uygulamalarının
yedinci sınıf öğrencilerinin sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarındaki puan
artışının anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubundaki
öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden, öğrencilerin
argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmenin sürece ve öğrenmeleri üzerine
etkileriyle ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür.
fen öğretimi probleme dayalı öğrenme argümantasyon sorgulayıcı öğrenme becerileri
The aim of this study is to determine the effect of argumentation supported problem-based learning practices in science instruction on seventh grade students' inquiry learning skills perceptions. Besides, the finding out of students' views about the argumentation supported problem based learning have been purposed. The research model is a 2x2 Solomon four grouped experimental design. The research which is continued the seventh class "Force and Energy" unit and applied by the own researcher has been realized with argumentation supported problem-based learning in experimental groups, and in the control groups with the activities and practices in the seventh grade science course textbook. The "Inquiry Learning Skills Perception Scale", which was given as a pre test at the beginning of the study for the Experiment 1 and Control 1 groups, was finally used as a post test in the Experiment 1, Experiment 2, Control 1 and Control 2 groups. In the obtained data, it was determined that the increase of scores on the seventh grade students' inquiry learning skills perceptions was not significant. Besides, in the outcome of semiconstructed interviews carried out with students who are in the experimental groups it has been concluded that all of the interviewers' views about the effects of argumentation supported problem based learning on process and learning are positive.
science instruction problem based learning argumentation inquiry learning skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 44 Sayı: 44 |