Bu araştırmada doğa eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersi başarısına, sosyal becerilerine ve bilimsel bilgiye yönelik görüşlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çalışma kapsamında hazırlanan okul dışı öğrenme etkinliklerinin detaylı olarak tanımlanarak öğretmen, öğrenci ve araştırmacılar için örnek oluşturması amaçlanmıştır. Araştırma 2020 yılı ağustos ayı içerisinde TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programları çerçevesinde desteklenen bir proje kapsamında Aydın’da 7. sınıfa geçen toplam 36 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tek grup öntest-sontest zayıf deneysel desen uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Matson çocuklarda sosyal becerileri değerlendirme ölçeği, bilimsel bilgiye yönelik görüş ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testinden ve Mann Whitney U testinden yararlanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen bulgular değerlendirildiğinde çalışma kapsamında gerçekleştirilen doğa eğitimi etkinliklerinin öğrenci başarısı, sosyal becerileri ve bilimsel bilgiye yönelik görüşleri üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonucunda; okul dışı öğrenme etkinliklerine daha fazla zaman ayırılması ve müfredatta buna yönelik değişikliklerin yapılması önerilmiştir.
Doğa eğitimi akademik başarı sosyal beceri bilimsel bilgiye yönelik görüş.
TÜBİTAK
119B759
This research aimed to examine the effect of nature education activities on students’ achievement in science and social studies, their social skills, and their views on scientific knowledge. It also aimed to define the extracurricular learning activities designed within the scope of the research in detail and to set an example for teachers, students, and researchers. The research was carried out in August 2020 with 36 seventh grade students in Aydın within the scope of a project supported by TUBITAK 4004 Nature Education and Science Schools Funding Programmes. It used a one-group pretest-posttest pre-experimental design, which is a quantitative research design method. The data were collected using the Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY), the Views about Scientific Knowledge Scale, and an achievement test developed by the researchers. The data were analyzed using a t-test and the Mann-Whitney U test. The analysis results showed that the nature education activities conducted within the scope of the research were effective in students’ achievement, social skills, and views on scientific knowledge. In line with the findings, it is recommended that more time should be devoted to extracurricular learning activities and curricula should be revised accordingly.
Nature education, academic achievement, social skills, view on scientific knowledge.
119B759
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 119B759 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 56 |