Küresel rekabetin yoğun olduğu günümüz dünyasında ülkelerin ekonomilerine en büyük katma değer markaların varlığı ile sağlanmaktadır. Küresel boyutta marka farkındalığı yüksek olan ülkeler daha güçlü ekonomilere sahip olmakta, bu durum yöneticilerin daha fazla markalaşma sürecine önem vermesine sebep olmaktadır. Son yıllarda dijital teknolojinin daha fazla kullanılması ile birlikte tüketiciler daha bilinçli hareket etmeye başlamış, beğendikleri ve güvendikleri markaları tercih eder hale gelmişlerdir.
Bu çalışmada, ülkemizin ilk otomobil markası olan TOGG’un ilk reklam filmi irdelenmiş ve markanın tüketiciler tarafından farkındalığını pozitif hale getirmek için hangi görsellerin ne amaçla kullandığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, küresel boyutta marka farkındalığı herkes tarafından kabul görmüş otomobil markaları ile rekabet edecek donanıma sahip şekilde tasarlanmış TOGG otomobil markasının YouTube üzerinden yayınlanan reklam filmi göstergebilimsel yöntem ile analiz edilmiş ve reklam için yapılan yorumlar, MAXQDA 2020 programı ile değerlendirilmiştir. Bu incelemeler sonucunda reklamlarda marka farkındalığını artırmak için marka, renk, logo, donanım ve yeni teknolojik özelliklerin gösterildiği, YouTube üzerinden yayınlanan bu reklam filminin 771.000 defa izlendiği, 10 bin beğeni aldığı görülmüş ve 1562 yorum yapan kişinin en fazla kullandıkları kelimelerin TOGG (122), Araba (69), Yerli (59), Güzel (52), Milli (35), Gurur (35), T10X (33), Türkiye (32), Fiyat (30), Elektrikli (16) olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |