Dünya bugün, konuşma tanıma, bilgisayarla görme, doğal dil işleme, yapay zeka sohbet botları veya farklı yapay zeka yeteneklerini kullanarak gören, duyan, konuşan, hareket eden ve yazan, yapay zeka araçları ve/ya yapay zeka modelleriyle karşı karşıyadır. Teknolojik ilerlemeler, ileri düzey yapay zeka modellerinin geliştirilmesini kolaylaştırmaktadır. Bu gelişim kuruluşların araçlardan; veri analizi, görev otomasyonu ve müşteri etkileşimi için maksimum derecede faydalanılmasını sağlamaktadır. Yapay zeka günümüzün küreselleşen dünyasında, iletişim organizasyonlarının başarısında hayati derecede rol oynamaktadır. İletişim alanında reklamcılık sektörü yapay zekadan faydalanmaktadır. Bugün, reklamcılar kişiselleştirilmiş deneyimler oluşturmak, belirli demografik grupları hedeflemek, daha hızlı kararlar almak için yapay zekayı kullanmaktadırlar. Ayrıca sosyal medya reklam metninin oluşturulmasında, reklam bütçesinin hazırlanmasında, reklam içeriğinin belirlenmesinde reklamcılık sektörü yapay zeka araçlarını tercih etmektedirler. Yapay Zekanın Reklamcılık Alanında Kullanımı ve Yapay Zeka Kullanılarak Yazılmış Reklam Film Senaryo Analizi başlıklı çalışmanın incelenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada yapay zeka ile reklam mesajları arasındaki bağlantı analiz edilerek, yapay zeka ile hazırlanan reklamın zayıf ve güçlü yanlarını ortaya koyabilmek amaçlanmıştır. Lexus Es marka otomobilin reklam film senaryosu çalışmaya amaçlı örneklem kapsamında seçilmiştir. Yapay zeka aracı kullanılarak yazılan Lexus Es marka otomobilin film senaryosu, reklam filmi ile birlikte analiz edilmiştir. Filmin en önemli bulgusu insan ile makine birlikteliğinden sanatsal film tadında bir dakikalık filmin üretilmiş olmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |