Bu çalışmada, “Hitabet ve Mesleki Uygulama” derslerinin Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin gelişimlerine katkı düzeyleri incelenmektedir. Araştırmanın amacı, “Hitabet ve Mesleki Uygulama (HMU)” derslerinin öğrenci gelişimlerine katkı düzeylerini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmanın ana problemi, bu derslerin öğrenci gelişimine katkılarının bugüne dek bilimsel bir araştırmaya konu edilmemiş olmasıdır. Bu durum, araştırmanın hem özgünlüğünü hem de önemini ortaya koymaktadır. Araştırmanın örneklemi, OMÜ İlahiyat Fakültesi 4. sınıf ve mezunlardan oluşan 393 öğrencidir. Çalışmada nicel araştırma türlerinden tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans analizi tekniği kullanılmıştır. Bu sonuçlar, HMU derslerinin OMÜ İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin mesleki, kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağladığını, iletişim becerilerini geliştirdiğini, sorumluluk üstlenme kabiliyetlerini artırdığını, öz güven kazanmalarına yardımcı olduğunu ve mezuniyet sonrası hedefleri açısından faydalı bilgiler içerdiğini göstermiştir.
Kur’ân-ı Kerim Okuma ve Kıraat İlmi Hitabet ve Mesleki Uygulama Mesleki Gelişim Kişisel Gelişim Sosyal Gelişim
Bu araştırma makalesi, ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMALARI ETİK KURULU'nun 28.04.2023 tarih ve 2023-343 sayılı kararı çerçevesinde alınan izin ve onay kapsamında hazırlanmıştır.
In this study, the contribution levels of the “Rhetoric and Professional Practice” courses to the development of Ondokuz Mayıs University (OMU) Faculty of Theology students are examined. The aim of the research is to determine the contribution levels of the “Rhetoric and Professional Practice (HMU)” courses to student development. In this context, the main problem of the research is that the contributions of these courses to student development have not been the subject of a scientific research until today. This situation reveals both the originality and importance of the research. The sample of the research is 393 students, who are 4th grade and graduates of OMU Faculty of Theology. Survey model, one of the quantitative research types, was used in the study. The data of the study were obtained by the questionnaire form developed by the researchers. In the analysis of the datas, frequency analysis technique was used. The results showed that HMU courses contribute to the professional, personal and social develop-ment of OMU Faculty of Theology students, improve their communication skills, increase their ability to take responsibility, help them gain self-confidence, and contain useful information for their post-graduation goals.
Quran Reading and Recitation Science Rhetoric and Professional Practice Professional Development Personal Development Social Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kuran-ı Kerim Okuma ve Kıraat |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |