Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Value-Oriented Youth Camp Activities in Preventing Digital Addiction of Secondary School Students

Yıl 2024, , 808 - 834, 31.12.2024
https://doi.org/10.17859/pauifd.1557455

Öz

Out-of-school/out-of-classroom education is an education model that enables the individual to socialise, develop his/her personality and make what is learned permanent. The most important application environment and provider of this model is camp activities. One of these is the value-oriented camp activities organised jointly by GSB and DİB. In these activities, young people learn national, spiritual and cultural values through spirituality stations and values education as well as sportive activities in interaction with the environment. Another aim of these activities is to save young people from digital addiction. Today, young people who use mobile devices, social media and digital games intensively neglect their duties and responsibilities in their daily lives, disrupt communication with family members and their environment, and are isolated from social life. In this context, it is important to determine the role of value-oriented camp activities in preventing digital addiction. It is possible to determine the main problem of our research as ‘Do value-oriented camp activities have a role in preventing digital addiction of secondary school students?’. In the study, descriptive and relational screening model from quantitative research methods was used. The findings obtained as a result of the research are discussed in the conclusion section and suggestions are presented.

Kaynakça

  • Akgül, Aziz - Çevik, Osman. İstatistiksel Analiz Teknikleri “SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları". Ankara: Emek Ofset Ltd, 2003.
  • Almourad, Mohamed Basel vd. “Defining digital addiction: Key features from the literature”. Psihologija 53/3 (2020), 237-253.
  • Alshehri, Abdullah Ghurm - Mohamed, Ahmed Mohamed Abdel Salam. “The relationship between electronic gaming and health, social relationships, and physical activity among males in Saudi Arabia”. American journal of men’s health 13/4 (2019).
  • Altınok, Mesut. “Lise öğrencilerinin dijital bağımlılık ve yaşam doyumunun incelenmesi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19/1 (2021), 262-291.
  • Altuntaş, Resül. “Diyanet İşleri Başkanlığı Gençlik Çalışmalarında Din Eğitimi Mekânı Olarak Kamp Merkezinin Yeri ve Önemi”. İslami Araştırmalar Dergisi 3/34 (2023), 661-678.
  • Arslan, Ahmet. “Eğitim ve öğretimde sosyal medyanın kullanımı”. Sosyalleşen Olgular Sosyal Medya Araştırmaları 2/191-219 (2015).
  • Arslan, Ahmet vd. “Lise ve üniversite öğrencilerinde dijital bağımlılık”. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 8/8 (2015), 34-58.
  • Arslan, Aysel. “Üniversite öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”. International e-Journal of Educational Studies 4/7 (2020), 27-41.
  • Atak, Mustafa. “Sanal dünya sarmalında gençlik”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 7/9 (2020), 199-209.
  • Ay, Mustafa Fatih. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi, Dindarlık, Ahlaki Olgunluk ve Saldırganlık Arasındaki İlişkiler”. Milli Eğitim Dergisi 50/232 (Kasım 2021), 313-334. https://doi.org/10.37669/milliegitim.747847
  • Ayhan, Bünyamin - Köseliören, Mihrali. “İnternet, online oyun ve bağımlılık”. Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying 6/1 (2019), 1-30.
  • Balcı, Şükrü - Gülnar, Birol. “Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılarının profili”. Selçuk İletişim 6/1 (2009), 5-22.
  • Bardakçı, Sait - Arslan, Aysel. “Üniversite öğrencilerinin dijital bağimliliklarinin sosyal kaygi düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi 50/230 (2021), 899-922.
  • Bayir, Ilhan - Eskiler, Ersin. “Dijital oyun bağımlılığında fiziksel aktivite tutum ve davranışları ile kişisel özelliklerin rolü”. Journal of ROL Sport Sciences 4/4 (2023), 1237-1251.
  • Biçer, Uğur. “Sosyal beceri eğitiminin ortaokul öğrencilerindeki internet bağımlılığı düzeyine etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Adana.
  • Bülbül, Hasan vd. “Üniversite öğrencilerinde oyun bağımlılığı: Kişisel özellikler ve başarı ile ilişkisi”. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11/3 (2018), 97-111.
  • Büyüköztürk, Şener vd. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem, 2017.
  • Cemiloglu, Deniz vd. “The fine line between persuasion and digital addiction”. 289-307. Springer, 2021.
  • Chang, Max LY - Lee, Irene O. “Functional connectivity changes in the brain of adolescents with internet addiction: A systematic literature review of imaging studies”. PLOS Mental Health 1/1 (2024).
  • Chiu, Shao-I vd. “Video game addiction in children and teenagers in Taiwan”. CyberPsychology & behavior 7/5 (2004), 571-581.
  • Çakır Balta, Ö - Horzum, MB. “Web tabanlı öğretim ortamındaki öğrencilerin internet bağımlılığını etkileyen faktörler”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 41/1 (2008), 187-205.
  • Çakmak, Bahadır. Yeni İletişim Ortamlarının Sosyalleşme Üzerindeki Etkileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2012.
  • Çavuş, Selahattin vd. “Bilgisayar oyunları ve bağımlılık: Üniversite öğrencileri üzerine bir alan araştırması”. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 2016/43 (2016), 265-289.
  • Çelik, Ebru - Çelik, Osman Tayyar. “Çocuklarda dijital bağımlılığın öncülleri ve ardılları: Bir metasentez çalışması”. Millî Eğitim Dergisi 52/239 (2023), 1913-1944.
  • Çeliker, Veda Beyza - Aşiroğlu, Sevim. “Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılıkları ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/11 (2020), 43-57.
  • Çınar, Mehmet. “Dindarlık, Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/1 (Mart 2023), 94-112. https://doi.org/10.51702/esoguifd.1212351
  • Derin, Sümeyye. Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Öznel İyi Oluş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2013.
  • Dillon, Justin vd. “The value of outdoor learning: evidence from research in the UK and elsewhere”. Towards a convergence between science and environmental education. 193-200. Routledge, 2016.
  • Dinç, Safiye Yılmaz. “Ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığının, sosyal uyum ve okula bağlılık üzerindeki yordayıcı etkisinin incelenmesi”. Bağımlılık Dergisi 24/2 (2023), 227-238.
  • Ekinci, Nurullah Emir vd. “An investigation of the digital game addiction between high school students.” Journal of Human Science 14/4 (2017), 4989-4994.
  • Eryılmaz, Selami - Bal, Halil Tankut. “Teknoloji bağımlılığı ile rekreasyonel eğilimler arasındaki ilişki: Üniversite öğrencileri üzerinde bir inceleme”. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 902-919.
  • Eryılmaz, Selami - Çukurluöz, Özgür. “Lise öğrencilerinin dijital bağimliliklarinin incelenmesi: Ankara ili, Çankaya ilçesi örneği”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17/67 (2018), 889-912.
  • Esentaş, Melike - Özbey, Selhan. “Bir serbest zaman etkinliği olarak; Gençlik ve Spor Bakanlığınca uygulanan gençlik kampları programları”. International Journal of Sport, Exercise and Training Sciences 2/2 (2016), 66-72.
  • Farenga, Stephen - Joyce, Beverly. “Development and analysis of a scale to assess students’ out...” Education 118/3 (1998).
  • Fredricks, Randi. “Digital addiction”. Dr. Randi Fredricks.
  • Gerber, Brian L vd. “Development of an informal learning opportunities assay”. International Journal of Science Education 23/6 (2001), 569-583.
  • Gomathi, A - Veeramani, P. “The study on social media addiction among adolescent”. Prevalence of screen addiction among college students. 59. Shanlax Publications, 2022.
  • Gökçearslan, Şahin - Durakoğlu, Abdullah. “Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağimlilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2014), 419-435.
  • Göldağ, Battal. “Lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeylerinin demografik özelliklerine göre incelenmesi”. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2018), 1287-1315.
  • Gülbetekin, Eda vd. “Adolesanların dijital oyun bağımlılığı ile fiziksel aktivite tutum ve davranışlarını etkileyen faktörler”. Bağımlılık Dergisi 22/2 (2021), 148-160.
  • Güler, Hasan. Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Motivasyonları ile Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonlarının İncelenmesi. Ankara: Gazi Kitabevi, 2021.
  • Güney, Büşra. “Dijital Bağimliliğin Dijital Kültüre Dönüşmesi: Netlessfobi”. Yeni Medya Elektronik Dergisi 1/2 (2017), 207-213.
  • Hazar, Zekihan vd. “Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilşkinin incelenmesi”. Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11/3 (2017).
  • Horzum, Mehmet Barış vd. “Çocuklar için bilgisayar oyun bağımlılığı ölçeği”. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Kana, Fatih vd. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 18/39 (ts.), 941-970.
  • Kanat, Sevtap. “The relationship between digital game addiction, communicationskills and loneliness perception levels of university students”. International Education Studies 12/11 (2019).
  • Karapınar, Derya Çakmak vd. “Dijital Bağimliliğin Kişilerarasi İletişim Üzerine Etkisi: Atatürk Üniversitesi Örneği”. ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 9 (2022), 1-20.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
  • Kaşıkcı, Furkan vd. “Gençlerde sosyal medya bağımlılığı ve sosyal dışlanma: Öz-kontrolün aracılık rolünün değerlendirilmesi”. Başkent University Journal of Education 8/1 (2021), 147-159.
  • Kavlak, Melike vd. “Dijital oyun bağımlılığı yalnızlığı tetikler mi?” Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi 4/1 (2022), 1-13.
  • Kayhan, Osman - Sabah, Seda. “Sedanter ve spor yapan öğrencilerin dijital oyun bağımlılık düzeylerinin incelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (2022), 111-120.
  • Kesici, Ahmet - Tunç, Nazenin Fidan. “The Development of the Digital Addiction Scale for the University Students: Reliability and Validity Study.” Universal Journal of Educational Research 6/1 (2018), 91-98.
  • Keskin, Tahir vd. “Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ve baş ağrısı ilişkisi”. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 4/2 (2018), 864-873.
  • Kınay, Beyzanur. Ergenlerde oyun bağımlılığının sosyal kaygı, saldırganlık ve sosyal dışlanma ile ilişkisinin incelenmesi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Kim, Ju Han. “Currents in internet addiction”. Journal of the Korean Medical Association 49/3 (2006), 202-208. Koçoğlu, Duygu. “Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılık düzeyine göre tüketici karar verme tarzlarının değerlendirilmesi”. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/2 (2019), 1815-1830.
  • Korkmaz, Sezai. İnternet Neslinin Dini. Ankara: Eskiyeni, 1. Baskı., 2022.
  • Koyuncu, Mehmet Kasım vd. “12. sınıf öğrencilerinin akıllı telefon kullanımı bağımlılıkları ile matematik ders başarıları arasındaki ilişki”. İZÜ Eğitim Dergisi 5/10 (2023), 189-202.
  • Küçük, Yavuz - Çakır, Recep. “Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”. Turkish Journal of Primary Education 5/2 (2020), 133-154.
  • Kwon, Min vd. “Development and validation of a smartphone addiction scale (SAS)”. PloS one 8/2 (2013).
  • McAvoy, Leo. “Outdoors for Everyone: Opportunities that Include People with Disabilities.” Parks & Recreation 36/8 (2001).
  • Mert, Abdullah - Özdemir, Gizem. “Yalnızlık duygusunun akıllı telefon bağımlılığına etkisi”. OPUS International Journal of Society Researches 8/1 (2018), 88-107.
  • Orhan, E vd. “Çocuklarda fiziksel aktivite seviyesi dijital oyun bağımlılığı ve dikkat düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. Tarih Okulu Dergisi (TOD) 11/37-2 (2018), 447-469.
  • Orion, Nir vd. “Development and validation of an instrument for assessing the learning environment of outdoor science activities”. Science Education 81/2 (1997), 161-171.
  • Öztürk, Akif. “COVID-19 pandemi sürecinde bilişim teknolojileri bağımlılığı”. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7/1 (2021), 195-219.
  • Polat, Reyhan. “Dijital hastalik olarak nomofobi”. Yeni Medya Elektronik Dergisi 1/2 (2017), 164-172.
  • Priest, Simon. “Redefining outdoor education: A matter of many relationships”. The Journal of environmental education 17/3 (1986), 13-15.
  • Rivkin, Mary S. Outdoor experiences for young children. Clearinghouse on Rural Education and Small Schools, Appalachia Educational …, 2000.
  • Rosendo-Rios, Veronica vd. “Systematic literature review online gaming addiction among children and young adults: A framework and research agenda”. Addictive Behaviors 129 (2022), 107238.
  • Rugai, Joseph - Hamiliton-Ekeke, Joy-Telu. “A Review of Digital Addiction: A Call for Safety Education.” Journal of Education and e-Learning Research 3/1 (2016), 17-22.
  • Saletti, Silvana Melissa Romero vd. “The effectiveness of prevention programs for problematic Internet use in adolescents and youths: A systematic review and meta-analysis”. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace 15/2 (2021).
  • Samaha, Maya - Hawi, Nazir S. “Relationships among smartphone addiction, stress, academic performance, and satisfaction with life”. Computers in human behavior 57 (2016), 321-325.
  • Saraç, Hakan. “Türkiye’de okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: İçerik analizi çalışması”. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi 3/2 (2017), 60-81.
  • Satılmış, Sinan Erdem vd. “Üniversite öğrencilerinin serbest zaman doyumu ve dijital oyun bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 18/1 (2023), 1-15.
  • Singh, Amarjit Kumar - Singh, Pawan Kumar. “Digital Addiction: A conceptual overview”. Library Philosophy and Practice (e-journal) 3538 (2019).
  • Tanhan, Fuat vd. “Fear of missing out (FoMO): A current review”. Psikiyatride Guncel Yaklasimlar 14/1 (2022), 74-85.
  • Tatar, Nilgün - Bağrıyanık, Kübra Elif. “Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri”. İlköğretim Online 11/4 (2012), 882-896.
  • Tekin, Oğuzhan. “Lise öğrencilerinin internet bağımlılık seviyelerinin genel akademik başarıları ve devamsızlık durumları ile ilişkisi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 18/1 (2020), 36-56.
  • Thomas, Glyn. “Facilitator, teacher, or leader? Managing conflicting roles in outdoor education”. Journal of Experiential Education 32/3 (2010), 239-254.
  • Tütüncü, Özkan vd. “Üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımını etkileyen unsurların analizi”. Spor Bilimleri Dergisi 22/2 (2011), 69-83.
  • Uzunlar, Nisa Nur. Ergenlerin dijital oyun bağımlılığı ve sosyal medya tutumlarının siber zorbalık tehlike düzeylerine etkisinin incelenmesi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Ünal, Serkan - Korkmaz, Özgen. “Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeyleri dijital bağımlılık ve sanal ortam yalnızlık düzeyleri”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 18/37 (2023), 218-240.
  • Wang, Wei-Ching. “Exploring the relationship among free-time management, leisure boredom, and internet addiction in undergraduates in Taiwan”. Psychological reports 122/5 (2019), 1651-1665.
  • Yalçın, Aylin. Genç yetişkinlerde dijital bağımlılık düzeyleri ve aleksitimi ilişkisi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2021.
  • Yalçın, İlimdar vd. “Ecdada saygı gençlik kampına katılan gençlerin atılganlık düzeylerinin incelenmesi”. The Journal of Academic Social Science 19/19 (2019), 338-344.
  • Yavuz, Beyhan vd. “Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi”. 23-25, 2018.
  • Yengin, Deniz. “Teknoloji bağımlılığı olarak dijital bağımlılık”. Turkish Online Journal of Design Art and Communication 9/2 (2019), 130-144.
  • Yıldırım, İrfan. “Sosyal medya, dijital bağımlılık ve siber zorbalık ekseninde değişen aile ilişkileri üzerine bir değerlendirme”. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/5 (2021), 1237-1258.
  • Young, Kimberly S. “Internet addiction: Evaluation and treatment”. Bmj 319/Suppl S4 (1999).
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı Faaliyet Raporu. Ankara: Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2023.
  • https://datareportal.com/global-digital-overview, ts.
  • https://explodingtopics.com/blog/smartphone-stats, ts.
  • https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide/, ts.
  • https://www.tuik.gov.tr/, ts.
  • https://www.worldometers.info/, ts.

Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü

Yıl 2024, , 808 - 834, 31.12.2024
https://doi.org/10.17859/pauifd.1557455

Öz

Okul dışı/sınıf dışı eğitim bireyin sosyalleşmesini, kişiliğinin gelişmesini, öğrenilenlerin kalıcı hale gelmesini sağlayan bir eğitim modelidir. Bu modelin en önemli uygulama ortamı ve sağlayıcısı kamp faaliyetleridir. Bunlardan bir tanesi de GSB ve DİB’in ortak düzenlediği değer odaklı kamp faaliyetleridir. Bu faaliyetlerde gençler çevreyle etkileşim halinde yürüttükleri sportif etkinlikler yanında maneviyat istasyonları ve değerler eğitimi ile milli, manevi, kültürel değerleri öğrenmektedir. Bu etkinliklerin diğer bir amacı ise gençleri dijital bağımlılıktan kurtarmaktır. Günümüzde mobil cihaz, sosyal medya, dijital oyunları yoğun şekilde kullanan gençler gündelik hayatlarındaki görev ve sorumlulukları ihmal etmekte, aile bireyleri ve çevreleriyle iletişimi aksatmakta, sosyal hayattan soyutlanmaktadır. Bu çerçevede değer odaklı kamp faaliyetlerinin dijital bağımlılığı önlemedeki rolünü tespit etmek önem arz etmektedir. Araştırmamızın temel problemini “Değer odaklı kamp faaliyetlerinin ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılığını önlemedeki rolü bulunmakta mıdır? şeklinde belirlemek mümkündür. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular sonuç kısmında tartışılarak öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgül, Aziz - Çevik, Osman. İstatistiksel Analiz Teknikleri “SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları". Ankara: Emek Ofset Ltd, 2003.
  • Almourad, Mohamed Basel vd. “Defining digital addiction: Key features from the literature”. Psihologija 53/3 (2020), 237-253.
  • Alshehri, Abdullah Ghurm - Mohamed, Ahmed Mohamed Abdel Salam. “The relationship between electronic gaming and health, social relationships, and physical activity among males in Saudi Arabia”. American journal of men’s health 13/4 (2019).
  • Altınok, Mesut. “Lise öğrencilerinin dijital bağımlılık ve yaşam doyumunun incelenmesi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19/1 (2021), 262-291.
  • Altuntaş, Resül. “Diyanet İşleri Başkanlığı Gençlik Çalışmalarında Din Eğitimi Mekânı Olarak Kamp Merkezinin Yeri ve Önemi”. İslami Araştırmalar Dergisi 3/34 (2023), 661-678.
  • Arslan, Ahmet. “Eğitim ve öğretimde sosyal medyanın kullanımı”. Sosyalleşen Olgular Sosyal Medya Araştırmaları 2/191-219 (2015).
  • Arslan, Ahmet vd. “Lise ve üniversite öğrencilerinde dijital bağımlılık”. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 8/8 (2015), 34-58.
  • Arslan, Aysel. “Üniversite öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”. International e-Journal of Educational Studies 4/7 (2020), 27-41.
  • Atak, Mustafa. “Sanal dünya sarmalında gençlik”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 7/9 (2020), 199-209.
  • Ay, Mustafa Fatih. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi, Dindarlık, Ahlaki Olgunluk ve Saldırganlık Arasındaki İlişkiler”. Milli Eğitim Dergisi 50/232 (Kasım 2021), 313-334. https://doi.org/10.37669/milliegitim.747847
  • Ayhan, Bünyamin - Köseliören, Mihrali. “İnternet, online oyun ve bağımlılık”. Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying 6/1 (2019), 1-30.
  • Balcı, Şükrü - Gülnar, Birol. “Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılarının profili”. Selçuk İletişim 6/1 (2009), 5-22.
  • Bardakçı, Sait - Arslan, Aysel. “Üniversite öğrencilerinin dijital bağimliliklarinin sosyal kaygi düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi 50/230 (2021), 899-922.
  • Bayir, Ilhan - Eskiler, Ersin. “Dijital oyun bağımlılığında fiziksel aktivite tutum ve davranışları ile kişisel özelliklerin rolü”. Journal of ROL Sport Sciences 4/4 (2023), 1237-1251.
  • Biçer, Uğur. “Sosyal beceri eğitiminin ortaokul öğrencilerindeki internet bağımlılığı düzeyine etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Adana.
  • Bülbül, Hasan vd. “Üniversite öğrencilerinde oyun bağımlılığı: Kişisel özellikler ve başarı ile ilişkisi”. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11/3 (2018), 97-111.
  • Büyüköztürk, Şener vd. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem, 2017.
  • Cemiloglu, Deniz vd. “The fine line between persuasion and digital addiction”. 289-307. Springer, 2021.
  • Chang, Max LY - Lee, Irene O. “Functional connectivity changes in the brain of adolescents with internet addiction: A systematic literature review of imaging studies”. PLOS Mental Health 1/1 (2024).
  • Chiu, Shao-I vd. “Video game addiction in children and teenagers in Taiwan”. CyberPsychology & behavior 7/5 (2004), 571-581.
  • Çakır Balta, Ö - Horzum, MB. “Web tabanlı öğretim ortamındaki öğrencilerin internet bağımlılığını etkileyen faktörler”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 41/1 (2008), 187-205.
  • Çakmak, Bahadır. Yeni İletişim Ortamlarının Sosyalleşme Üzerindeki Etkileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2012.
  • Çavuş, Selahattin vd. “Bilgisayar oyunları ve bağımlılık: Üniversite öğrencileri üzerine bir alan araştırması”. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 2016/43 (2016), 265-289.
  • Çelik, Ebru - Çelik, Osman Tayyar. “Çocuklarda dijital bağımlılığın öncülleri ve ardılları: Bir metasentez çalışması”. Millî Eğitim Dergisi 52/239 (2023), 1913-1944.
  • Çeliker, Veda Beyza - Aşiroğlu, Sevim. “Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılıkları ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/11 (2020), 43-57.
  • Çınar, Mehmet. “Dindarlık, Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/1 (Mart 2023), 94-112. https://doi.org/10.51702/esoguifd.1212351
  • Derin, Sümeyye. Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Öznel İyi Oluş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2013.
  • Dillon, Justin vd. “The value of outdoor learning: evidence from research in the UK and elsewhere”. Towards a convergence between science and environmental education. 193-200. Routledge, 2016.
  • Dinç, Safiye Yılmaz. “Ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığının, sosyal uyum ve okula bağlılık üzerindeki yordayıcı etkisinin incelenmesi”. Bağımlılık Dergisi 24/2 (2023), 227-238.
  • Ekinci, Nurullah Emir vd. “An investigation of the digital game addiction between high school students.” Journal of Human Science 14/4 (2017), 4989-4994.
  • Eryılmaz, Selami - Bal, Halil Tankut. “Teknoloji bağımlılığı ile rekreasyonel eğilimler arasındaki ilişki: Üniversite öğrencileri üzerinde bir inceleme”. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 902-919.
  • Eryılmaz, Selami - Çukurluöz, Özgür. “Lise öğrencilerinin dijital bağimliliklarinin incelenmesi: Ankara ili, Çankaya ilçesi örneği”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17/67 (2018), 889-912.
  • Esentaş, Melike - Özbey, Selhan. “Bir serbest zaman etkinliği olarak; Gençlik ve Spor Bakanlığınca uygulanan gençlik kampları programları”. International Journal of Sport, Exercise and Training Sciences 2/2 (2016), 66-72.
  • Farenga, Stephen - Joyce, Beverly. “Development and analysis of a scale to assess students’ out...” Education 118/3 (1998).
  • Fredricks, Randi. “Digital addiction”. Dr. Randi Fredricks.
  • Gerber, Brian L vd. “Development of an informal learning opportunities assay”. International Journal of Science Education 23/6 (2001), 569-583.
  • Gomathi, A - Veeramani, P. “The study on social media addiction among adolescent”. Prevalence of screen addiction among college students. 59. Shanlax Publications, 2022.
  • Gökçearslan, Şahin - Durakoğlu, Abdullah. “Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağimlilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2014), 419-435.
  • Göldağ, Battal. “Lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeylerinin demografik özelliklerine göre incelenmesi”. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2018), 1287-1315.
  • Gülbetekin, Eda vd. “Adolesanların dijital oyun bağımlılığı ile fiziksel aktivite tutum ve davranışlarını etkileyen faktörler”. Bağımlılık Dergisi 22/2 (2021), 148-160.
  • Güler, Hasan. Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Motivasyonları ile Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonlarının İncelenmesi. Ankara: Gazi Kitabevi, 2021.
  • Güney, Büşra. “Dijital Bağimliliğin Dijital Kültüre Dönüşmesi: Netlessfobi”. Yeni Medya Elektronik Dergisi 1/2 (2017), 207-213.
  • Hazar, Zekihan vd. “Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilşkinin incelenmesi”. Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11/3 (2017).
  • Horzum, Mehmet Barış vd. “Çocuklar için bilgisayar oyun bağımlılığı ölçeği”. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Kana, Fatih vd. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 18/39 (ts.), 941-970.
  • Kanat, Sevtap. “The relationship between digital game addiction, communicationskills and loneliness perception levels of university students”. International Education Studies 12/11 (2019).
  • Karapınar, Derya Çakmak vd. “Dijital Bağimliliğin Kişilerarasi İletişim Üzerine Etkisi: Atatürk Üniversitesi Örneği”. ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 9 (2022), 1-20.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
  • Kaşıkcı, Furkan vd. “Gençlerde sosyal medya bağımlılığı ve sosyal dışlanma: Öz-kontrolün aracılık rolünün değerlendirilmesi”. Başkent University Journal of Education 8/1 (2021), 147-159.
  • Kavlak, Melike vd. “Dijital oyun bağımlılığı yalnızlığı tetikler mi?” Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi 4/1 (2022), 1-13.
  • Kayhan, Osman - Sabah, Seda. “Sedanter ve spor yapan öğrencilerin dijital oyun bağımlılık düzeylerinin incelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (2022), 111-120.
  • Kesici, Ahmet - Tunç, Nazenin Fidan. “The Development of the Digital Addiction Scale for the University Students: Reliability and Validity Study.” Universal Journal of Educational Research 6/1 (2018), 91-98.
  • Keskin, Tahir vd. “Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ve baş ağrısı ilişkisi”. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 4/2 (2018), 864-873.
  • Kınay, Beyzanur. Ergenlerde oyun bağımlılığının sosyal kaygı, saldırganlık ve sosyal dışlanma ile ilişkisinin incelenmesi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Kim, Ju Han. “Currents in internet addiction”. Journal of the Korean Medical Association 49/3 (2006), 202-208. Koçoğlu, Duygu. “Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılık düzeyine göre tüketici karar verme tarzlarının değerlendirilmesi”. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/2 (2019), 1815-1830.
  • Korkmaz, Sezai. İnternet Neslinin Dini. Ankara: Eskiyeni, 1. Baskı., 2022.
  • Koyuncu, Mehmet Kasım vd. “12. sınıf öğrencilerinin akıllı telefon kullanımı bağımlılıkları ile matematik ders başarıları arasındaki ilişki”. İZÜ Eğitim Dergisi 5/10 (2023), 189-202.
  • Küçük, Yavuz - Çakır, Recep. “Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”. Turkish Journal of Primary Education 5/2 (2020), 133-154.
  • Kwon, Min vd. “Development and validation of a smartphone addiction scale (SAS)”. PloS one 8/2 (2013).
  • McAvoy, Leo. “Outdoors for Everyone: Opportunities that Include People with Disabilities.” Parks & Recreation 36/8 (2001).
  • Mert, Abdullah - Özdemir, Gizem. “Yalnızlık duygusunun akıllı telefon bağımlılığına etkisi”. OPUS International Journal of Society Researches 8/1 (2018), 88-107.
  • Orhan, E vd. “Çocuklarda fiziksel aktivite seviyesi dijital oyun bağımlılığı ve dikkat düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. Tarih Okulu Dergisi (TOD) 11/37-2 (2018), 447-469.
  • Orion, Nir vd. “Development and validation of an instrument for assessing the learning environment of outdoor science activities”. Science Education 81/2 (1997), 161-171.
  • Öztürk, Akif. “COVID-19 pandemi sürecinde bilişim teknolojileri bağımlılığı”. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7/1 (2021), 195-219.
  • Polat, Reyhan. “Dijital hastalik olarak nomofobi”. Yeni Medya Elektronik Dergisi 1/2 (2017), 164-172.
  • Priest, Simon. “Redefining outdoor education: A matter of many relationships”. The Journal of environmental education 17/3 (1986), 13-15.
  • Rivkin, Mary S. Outdoor experiences for young children. Clearinghouse on Rural Education and Small Schools, Appalachia Educational …, 2000.
  • Rosendo-Rios, Veronica vd. “Systematic literature review online gaming addiction among children and young adults: A framework and research agenda”. Addictive Behaviors 129 (2022), 107238.
  • Rugai, Joseph - Hamiliton-Ekeke, Joy-Telu. “A Review of Digital Addiction: A Call for Safety Education.” Journal of Education and e-Learning Research 3/1 (2016), 17-22.
  • Saletti, Silvana Melissa Romero vd. “The effectiveness of prevention programs for problematic Internet use in adolescents and youths: A systematic review and meta-analysis”. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace 15/2 (2021).
  • Samaha, Maya - Hawi, Nazir S. “Relationships among smartphone addiction, stress, academic performance, and satisfaction with life”. Computers in human behavior 57 (2016), 321-325.
  • Saraç, Hakan. “Türkiye’de okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: İçerik analizi çalışması”. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi 3/2 (2017), 60-81.
  • Satılmış, Sinan Erdem vd. “Üniversite öğrencilerinin serbest zaman doyumu ve dijital oyun bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 18/1 (2023), 1-15.
  • Singh, Amarjit Kumar - Singh, Pawan Kumar. “Digital Addiction: A conceptual overview”. Library Philosophy and Practice (e-journal) 3538 (2019).
  • Tanhan, Fuat vd. “Fear of missing out (FoMO): A current review”. Psikiyatride Guncel Yaklasimlar 14/1 (2022), 74-85.
  • Tatar, Nilgün - Bağrıyanık, Kübra Elif. “Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri”. İlköğretim Online 11/4 (2012), 882-896.
  • Tekin, Oğuzhan. “Lise öğrencilerinin internet bağımlılık seviyelerinin genel akademik başarıları ve devamsızlık durumları ile ilişkisi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 18/1 (2020), 36-56.
  • Thomas, Glyn. “Facilitator, teacher, or leader? Managing conflicting roles in outdoor education”. Journal of Experiential Education 32/3 (2010), 239-254.
  • Tütüncü, Özkan vd. “Üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımını etkileyen unsurların analizi”. Spor Bilimleri Dergisi 22/2 (2011), 69-83.
  • Uzunlar, Nisa Nur. Ergenlerin dijital oyun bağımlılığı ve sosyal medya tutumlarının siber zorbalık tehlike düzeylerine etkisinin incelenmesi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Ünal, Serkan - Korkmaz, Özgen. “Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeyleri dijital bağımlılık ve sanal ortam yalnızlık düzeyleri”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 18/37 (2023), 218-240.
  • Wang, Wei-Ching. “Exploring the relationship among free-time management, leisure boredom, and internet addiction in undergraduates in Taiwan”. Psychological reports 122/5 (2019), 1651-1665.
  • Yalçın, Aylin. Genç yetişkinlerde dijital bağımlılık düzeyleri ve aleksitimi ilişkisi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2021.
  • Yalçın, İlimdar vd. “Ecdada saygı gençlik kampına katılan gençlerin atılganlık düzeylerinin incelenmesi”. The Journal of Academic Social Science 19/19 (2019), 338-344.
  • Yavuz, Beyhan vd. “Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi”. 23-25, 2018.
  • Yengin, Deniz. “Teknoloji bağımlılığı olarak dijital bağımlılık”. Turkish Online Journal of Design Art and Communication 9/2 (2019), 130-144.
  • Yıldırım, İrfan. “Sosyal medya, dijital bağımlılık ve siber zorbalık ekseninde değişen aile ilişkileri üzerine bir değerlendirme”. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/5 (2021), 1237-1258.
  • Young, Kimberly S. “Internet addiction: Evaluation and treatment”. Bmj 319/Suppl S4 (1999).
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı Faaliyet Raporu. Ankara: Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2023.
  • https://datareportal.com/global-digital-overview, ts.
  • https://explodingtopics.com/blog/smartphone-stats, ts.
  • https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide/, ts.
  • https://www.tuik.gov.tr/, ts.
  • https://www.worldometers.info/, ts.
Toplam 94 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Gül 0000-0002-1016-5832

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2024
Kabul Tarihi 25 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Gül, A. (2024). Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11(2), 808-834. https://doi.org/10.17859/pauifd.1557455
AMA Gül A. Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2024;11(2):808-834. doi:10.17859/pauifd.1557455
Chicago Gül, Ali. “Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11, sy. 2 (Aralık 2024): 808-34. https://doi.org/10.17859/pauifd.1557455.
EndNote Gül A (01 Aralık 2024) Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11 2 808–834.
IEEE A. Gül, “Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü”, Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 2, ss. 808–834, 2024, doi: 10.17859/pauifd.1557455.
ISNAD Gül, Ali. “Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11/2 (Aralık 2024), 808-834. https://doi.org/10.17859/pauifd.1557455.
JAMA Gül A. Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2024;11:808–834.
MLA Gül, Ali. “Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 2, 2024, ss. 808-34, doi:10.17859/pauifd.1557455.
Vancouver Gül A. Değer Odaklı Gençlik Kampı Faaliyetlerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Bağımlılığını Önlemedeki Rolü. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2024;11(2):808-34.