During the Mamluk Period, scientific activities continued in various places apart from the madrasas that was systematic formations in Aleppo that was one of the most important centers in Syria region. These activities were carried out often science rings in mosques. İn the same mosque established multiple science ring, people and students attended classes both daytime and night. Courses and textbooks were determined in these science rings by the foundation texts. Furthermore in this article, on history of Islam touch uponed textbooks that were educated in Aleppo. Most of informations has been reached thanks to biographies of scholars. Some of dedicators of madrasas in Aleppo put requirement for books to be read in the madrasa. First among them was Sahîhu’l-Buhârî
Memlûkler döneminde Suriye bölgesindeki önemli merkezlerden biri olan Halep’te sistemli oluşumlar olan medreselerden başka çeşitli mekanlarda da ilmî faaliyetler devam etmiştir. Bu faaliyetler daha çok camilerde kurulan ilim halakaları vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir. Aynı camide birden fazla ilim halakası kurulmuş, gündüz ve geceleri bu derslere gerek talebeler gerekse halktan insanlar katılmıştır. Bu halakalarda okutulacak ders ve ders kitapları da bazılarının vakfiyelerinde özellikle belirtilmiştir. Bu bağlamda çalışmada Halep’te okutulan ders kitaplarına değinilmiştir. Bu bilgilerin büyük çoğunluğuna âlimlerin biyografileri sayesinde ulaşılmıştır. Halep medreselerinin bir kısmının vâkıfları, söz konusu müessesede hangi kitapların okunacağına dair şartlar koyabilmişlerdir. Bunlar arasında ilk sırayı Sahîhu’l-Buhârî almıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 3 |