Dijitalleşme ile birlikte dünyada yeni değişim ve dönüşümler yaşanmaktadır. Özellikle Web 2.0 ve Web 3.0 teknolojilerinin sunduğu yeniliklerle, dünyanın her yerinden değer ölçütlerine uygun ya da uygun olmayan içerikler paylaşılmakta ve internet erişimi olan tüm coğrafyalarda kısa sürede geniş kitlelere ulaşmaktadır. Dijital platformlarda paylaşılan içerikler, çocuk ve gençlerin değer algıları üzerinde kalıcı izler bırakmakta ve değerleri zihninde canlandırmalarını şekillendirmektedir. Bununla birlikte, sosyal medya platformları, Bing AI ve ChatGPT gibi yapay zekâ uygulamalarının kullanımının eğitim-öğretim süreçlerinde de yaygınlaştığı görülmektedir. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımı kapsamında bir çalışmadır. Nitel araştırma gözlem, görüşme ve doküman analizi gibi nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı, algıların ve olayların doğal ortamda gerçekçi ve bütüncül bir biçimde ortaya konmasına yönelik bir sürecin izlendiği araştırma olarak tanımlanabilir. Araştırma verileri, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan, olgu ve olaylar hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsayan doküman analizi yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın temel amacı, Web 2.0 ve Web 3.0 teknolojilerinin sunduğu imkânları değer algısı inşası ve kazanımı açısından değerlendirmektir. Ayrıca çalışmada dijital imkânların etkin bir şekilde kullanılabileceğine ilişkin örnek uygulamalara da yer verilmektedir. Bu bağlamda araştırmada dijitalleşmenin ürettiği yeni paradigmalar merkez alınarak değer inşası ve kazanımına yönelik yaklaşımların tüm boyutlarıyla elle alınması amaçlanmaktadır.
Din Eğitimi Değerler Değer Algısı Dijital Platformlar İmkanlar
The process of digitalization has brought about significant changes and transformations worldwide. Notably, the advancements facilitated by Web 2.0 and Web 3.0 technologies enable the sharing of content both aligned and misaligned with societal value standards, across the globe, rapidly reaching vast audiences wherever internet access is available. The content shared on digital platforms leaves lasting impacts on the value perceptions of children and young people, shaping their conceptualizations of values. Additionally, the integration of social media platforms and artificial intelligence applications such as Bing AI and ChatGPT into educational processes has become increasingly prevalent. This study is a study within the scope of the qualitative research approach. Qualitative research can be defined as research in which qualitative data collection methods such as observation, interview and document analysis are used and a process is followed to present perceptions and events in a realistic and holistic way in a natural environment. The research data were obtained through document analysis, which is one of the qualitative research methods and includes the analysis of written materials containing information about facts and events. The primary aim of the research is to evaluate the opportunities offered by Web 2.0 and Web 3.0 technologies in the context of value construction and acquisition. Furthermore, the study provides examples of practical applications that demonstrate how digital tools can be utilized effectively. In this regard, the research seeks to develop an innovative and comprehensive approach to value construction and acquisition within the paradigms shaped by digitalization.
Religious Education Values Values Perception Digital Platforms Opportunities
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İslam Araştırmaları (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 26 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 3 - Gelenek ve Aile |