Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATIONSHIP BETWEEN LEADER MEMBER EXCHANGE AND THE ACADEMIC PERFORMANCE IN THE ACADEMIC PROFESSION

Yıl 2022, , 215 - 227, 28.10.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1098494

Öz

This research is made to examine the relationship between academic performance and leader-member exchange perceived by individuals practicing the profession of academics in the institutions they work. A total of 365 academicians working in public and foundation universities participated in the research. Primary data is used in the research. A questionnaire was used as a data collection method. The relational screening method was used to determine whether there is a relationship between the two variables considered within the scope of the research. As a result of the correlation analysis, significant positive associations were found between the variables. As a result of the regression analysis, it was seen that the perception of leader-member interaction positively affected academic performance. The study results coincide with similar studies on different sample groups in the literature. With this research, a positive relationship between the perception of leader-member interaction and performance in the academic profession has been revealed.

Kaynakça

  • Akal, Z. (2011). İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi: Çok Yönlü Performans Göstergeleri, 7.Baskı, MPM Yayınları, Ankara.
  • Alev, S. (2020). “Okullarda Örgütsel Sinizmin Yordayıcısı Olarak Lider-Üye Etkileşimi”. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 347-360.
  • Argon, T. (2010). “A Qualitative Study of Academicians’ Views on Performance Evaluation, Motivation and Organizational Justice”, International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 133-180.
  • Aslan, Ş. ve Özata, M., (2009). “Lider-Üye Etkileşiminin (LMX) Yöneticiye Duyulan Güven Düzeyine Etkisi” Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(17), 94-116.
  • Aytekin, İ., Erdil, O., Erdoğmuş, N. ve Akgün, A. E., (2016). “Academicians’ Career Capital and Career Satisfaction: The Mediation Effect of Research Productivity”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 16(6), 1921-1945.
  • Baş, İ. M. (1999). “Şirket Toplam Performans Yönetimi: Kimya Sektöründe Bir Uygulama”, 8. Kalite Kongresi, İstanbul.
  • Baş, T., Keskin, N. ve Mert, İ. S. (2010). “Lider Üye Etkileşimi (LÜE) Modeli ve Ölçme Aracının Türkçe’de Geçerlik ve Güvenilirlik Analizi”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 10(3), 1013-1039.
  • Benligiray, S. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi, Nisan Kitabevi Yayınları, Eskişehir.
  • Biçer, M. (2021). “Örgütsel Sadakat ve Lider-Üye Etkileşiminin Çalışanların Bireysel İş Performansları Üzerindeki Etkileri”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1518-1538.
  • Borman, W. C. ve Motowidlo, S. J. (1993). Expanding The Criterion Domain to İnclude Elements of Contextual Performance, Schmitt, N. and Borman, W. C (eds.), Personel Selection in Organizations, San Francisco, Ca: Jossey-Bass, 71-98.
  • Brower, H. H., Schoorman, F. D., ve Tan, H. H. (2000). “A Model of Relational Leadership: The İntegration of Trust and Leader–Member Exchange”. The Leadership Quarterly, 11(2), 227-250.
  • Burton, J.P. Sablynski, C.J. ve Sekiguchi, T. (2008). “Linking Justice, Performance, and Citizenship via Leader–Member Exchange”, Journal of Business Psycholgy, 23, 51-61.
  • Büte, M. (2011). “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(1), 171-192.
  • Cerit, Y. (2012). “Lider Üye Etkileşimi İle Öğretmenlerin Performansları Arasındaki İlişki”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(28), 33-46.
  • Chan, S. ve Mak, W. (2012). “Benevolent Leadership and Follower Performance: The Mediating Role Of Leader-Member Exchange (LMX)”, Asia Pacific Journal of Management, 29(2), 285-301.
  • Cheung, M.F. ve Wu, W. (2012). “Leader-member Exchange and employee work outcomes in Chinese Firms: The Mediating Role of Job Satisfaction”, Asia Pacific Business Review, 18(1), 65-81.
  • Chiaburu D.S., Smith T.A., Wang, J. ve Zimmerman, R.D. (2014). “Relative Importance of Leader Influences for Subordinates’ Proactive Behaviors, Prosocial Behaviors, and Task Performance A Meta-Analysis”, Journal of Personnel Psychology, 13, 70-86.
  • Çapık C. (2014), “Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çekmecelioğlu, H. G. ve Ülker, F. (2014). “Lider - Üye Etkileşimi ve Çalışan Tutumları Üzerindeki Etkisi: Eğitim Sektöründe Bir Araştırma”. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (28), 35-58.
  • Çetin, Ş., Korkmaz, M. ve Çakmakçı C., (2012). “Dönüşümsel ve Etkileşimsel Liderlik İle Lider-Üye Etkileşiminin Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(1), 7-36.
  • Çöl, G. (2008). “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerine Etkileri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46.
  • Davutoglu, N. A. (2021). “Sanayi 4.0 ve Yönetim Paradoksu”, Management and Political Sciences Review, 3(1), 53-67.
  • Deluga, R. J. (1994). “Supervision Trust Guilding, Leader Member Exchange and Organizational Citizenship Behaviour”. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 67(4), 315-326.
  • Dienesch, R.M. ve Liden, R.C. (1986). “Leader-Member Exchange Model of Leadership: A Critique and Further Development”, Academy of Management Review, 11(3), 618-634.
  • Dunegan, K. J., Uhl-Bien, M. ve Duchon, D. (2002). “Lmx And Subordinate Performance: The Moderating Effects of Task Characteristics”, Journal of Business and Psychology, 17(2), 275-285.
  • Erarslan, İ. (2015). “Üniversitelerin Uluslararası Görünürlüğü: Akademik Performans ve Üniversite Marka Değeri İlişkisi”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 37-47.
  • Erdogan, B., ve Enders, J. (2007). “Support from the Top: Supervisors’ Perceived Organizational Support as a Moderator of The Leader-Member Exchange to Satisfaction and Performance Relationships”, Journal of Applied Psychology, 92, 321-330.
  • Graen, G. B. ve Uhl-Bien, M. (1995). “Relationship-Based Approach to Leadership: Development of Leader-Member Exchange (LMX) Theory of Leadership Over 25 Years: Applying A Multi-Level Multi-Domain Perspective”, The Leadership Quarterly, 6(2), 219-247.
  • Gür, R. (2017). “Development of the Academic Performance Perception Scale”, Eurasian Journal of Educational Research, 69, 177-197.
  • Harmancı, Y., Doğan, S. ve Demirtaş, Ö. (2021). “Dile Getirme Davranışı Aracı Rolde İken Dönüşümcü Liderliğin Örgütsel Aidiyet Algısı Üzerindeki Etkisi: Lider Üye Etkileşiminin Düzenleyici Rolü”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (47), 377-390.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaşlı, M. ve Seymen, O. A., (2010). “Kişilik Özellikleri, Lider-Üye Etkileşimi ve Tükenmişlik İlişkisi”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 109-122.
  • Khorakian, A. ve Sharifirad, M. S. (2019). “Integrating Implicit Leadership Theories, Leader-Member Exchange, Self-Efficacy and Attachment Theory to Predict Job Performance”, Psychological Report, 122(3), 1117-1144.
  • Liden R. C. ve Maslyn J. M. (1998). “Multidimensionality of Leader-Member Exchange: An Empirical Assessment Through Scale Development”, Journal of Management, 24(1), 43-72.
  • Liden, R.C., Sparrowe, R.T. ve Wayne, S.J. (1997). “Leader-Member Exchange Theory: The Past and Potential for the Future”, Research in Personnel and HRM, 15, 47-119.
  • Moss, S.E., Juan I. Sanchez, J.I., Brumbaugh, A.M. ve Borkowski, N. (2009). “The Mediating Role of Feedback Avoidance Behavior in the LMX–Performance Relationship”, Group & Organization Management, 34(6) 645-664.
  • Ping, F.S. ve Yue, H.K. (2010). “The Mediating Effects of Leader-Member Exchange (LMX) and Team-Member Exchange (TMX) on the Relationship between Emotional Intelligence, Job Satisfaction and Job Performance of Employees”, (10.02.2022), https://libproject.hkbu.edu.hk/trsimage/hp/07009755.pdf
  • Schyns, B., Paul, T., Mohr, G. ve Blank, H. (2005). “Comparing Antecedents and Consequences of Leader – Member Exchange in A German Working Context to Findings in The US.”, European Journal of Work and Organizational Psychology, 14(1), 1–22.
  • Shiva, M. ve Suar, D. (2010). “Leadershıp, LMX, Commitment and Ngo Effectiveness: Transformational Leadership, Leader-Member Exchange, Organizational Commitment, Organizational Effectiveness and Programme Outcomes in Non-Governmental Organizations”, International Journal of Rural Management, 6(1), 117–150.
  • Sue-Chan, C., Chen, Z. & Lam, W. (2011). “LMX, Coaching Attributions, and Employee Performance”, Group & Organization Management, 36(4), 466– 498.
  • Sürücü, L. (2021), “Lider Üye Etkileşimi: Literatür Taraması”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 17(1), 257-277.
  • Şahin, F., (2011). “Lider-Üye Etkileşimi İle İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişki Üzerinde Cinsiyetin Etkisi”, Ege Akademik Bakış, 11(2), 277-288.
  • Thomas C. H. ve Lankau, M. J., (2009), “Preventing Gurnout: The Effects Of LMX and Mentoring on Socialization, Role Stress and Gurnout”. Human Resource Management, 48(3), 417-432.
  • Turgut, H., Tokmak, İ. ve Ateş, M. (2015). “Lider-Üye Etkileşiminin İşgören Performansına Etkisinde Çalışanların Örgütsel Adalet Algılarının Rolü”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 417-442.
  • Uludağ, G. (2019). “Lider Üye Etkileşiminin İşgören Performansına Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 719-739.
  • Varma, A., Pichler, S., Srinivas, E.S. ve Albarillo, M. (2007). “Leader Member Exchange Revisited: An Investigation of the Moderating and Mediating Effects of LMX in Two Samples - USA and India”, Management and Labour Studies, 32(2), 203-220.
  • Wood, F., (1990). “Factors Influencing Research Performance of University Academic Staff”, Higher Education, 19, 81-100.
  • Yıldız, G., Özutku, H. ve Çevrioğlu, E. (2008). “Lider-Üye Etkileşimine Çok Boyutlu Yaklaşım: Liden ve Maslyn’in Dört Boyutlu Lider-Üye Etkileşim Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerine Yönelik Görgül Bir Araştırma”, Akademik İncelemeler, 3(1), 95-123.
  • Yu, D., ve Liang, J. (2004). “A New Model For Examining The Leader–Member Exchange (LMX) Theory”. Human Resource Development International, 7(2), 251-264.
  • Zaffron, S. ve Logan, D. (2010). İş Hayatında Performansın Üç Yasası: Kurumunuzun ve Yaşamınızın Geleceğini Yeni Baştan Yazmak, (Ü. Şensoy, Çev.), Optimist Yayım Dağıtım, İstanbul.

AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2022, , 215 - 227, 28.10.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1098494

Öz

Bu araştırma akademisyenlik mesleğini icra eden bireylerin çalıştıkları kurumlarda algıladıkları lider-üye etkileşimi ile akademik performans arasındaki ilişkiye yönelik yapılmıştır. Araştırmaya kamu ve vakıf üniversitelerinde akademisyen kadrosunda görev yapan toplam 365 kişi katılmıştır. Araştırmada birincil verilerden yararlanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ele alınan iki değişken arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının tespit edilmesi için ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonucunda değişkenler arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler bulunmuş ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda lider-üye etkileşimi algısının akademik performansı pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Araştırmanın sonuçları literatürde daha önceden farklı örneklem grupları üzerinde yapılan benzer çalışmaların sonuçlarıyla örtüşmektedir. Bu araştırma ile akademisyenlik mesleğinde lider-üye etkileşimi algısı ve performans arasında pozitif bir ilişkinin varlığı ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Akal, Z. (2011). İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi: Çok Yönlü Performans Göstergeleri, 7.Baskı, MPM Yayınları, Ankara.
  • Alev, S. (2020). “Okullarda Örgütsel Sinizmin Yordayıcısı Olarak Lider-Üye Etkileşimi”. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 347-360.
  • Argon, T. (2010). “A Qualitative Study of Academicians’ Views on Performance Evaluation, Motivation and Organizational Justice”, International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 133-180.
  • Aslan, Ş. ve Özata, M., (2009). “Lider-Üye Etkileşiminin (LMX) Yöneticiye Duyulan Güven Düzeyine Etkisi” Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(17), 94-116.
  • Aytekin, İ., Erdil, O., Erdoğmuş, N. ve Akgün, A. E., (2016). “Academicians’ Career Capital and Career Satisfaction: The Mediation Effect of Research Productivity”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 16(6), 1921-1945.
  • Baş, İ. M. (1999). “Şirket Toplam Performans Yönetimi: Kimya Sektöründe Bir Uygulama”, 8. Kalite Kongresi, İstanbul.
  • Baş, T., Keskin, N. ve Mert, İ. S. (2010). “Lider Üye Etkileşimi (LÜE) Modeli ve Ölçme Aracının Türkçe’de Geçerlik ve Güvenilirlik Analizi”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 10(3), 1013-1039.
  • Benligiray, S. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi, Nisan Kitabevi Yayınları, Eskişehir.
  • Biçer, M. (2021). “Örgütsel Sadakat ve Lider-Üye Etkileşiminin Çalışanların Bireysel İş Performansları Üzerindeki Etkileri”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1518-1538.
  • Borman, W. C. ve Motowidlo, S. J. (1993). Expanding The Criterion Domain to İnclude Elements of Contextual Performance, Schmitt, N. and Borman, W. C (eds.), Personel Selection in Organizations, San Francisco, Ca: Jossey-Bass, 71-98.
  • Brower, H. H., Schoorman, F. D., ve Tan, H. H. (2000). “A Model of Relational Leadership: The İntegration of Trust and Leader–Member Exchange”. The Leadership Quarterly, 11(2), 227-250.
  • Burton, J.P. Sablynski, C.J. ve Sekiguchi, T. (2008). “Linking Justice, Performance, and Citizenship via Leader–Member Exchange”, Journal of Business Psycholgy, 23, 51-61.
  • Büte, M. (2011). “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(1), 171-192.
  • Cerit, Y. (2012). “Lider Üye Etkileşimi İle Öğretmenlerin Performansları Arasındaki İlişki”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(28), 33-46.
  • Chan, S. ve Mak, W. (2012). “Benevolent Leadership and Follower Performance: The Mediating Role Of Leader-Member Exchange (LMX)”, Asia Pacific Journal of Management, 29(2), 285-301.
  • Cheung, M.F. ve Wu, W. (2012). “Leader-member Exchange and employee work outcomes in Chinese Firms: The Mediating Role of Job Satisfaction”, Asia Pacific Business Review, 18(1), 65-81.
  • Chiaburu D.S., Smith T.A., Wang, J. ve Zimmerman, R.D. (2014). “Relative Importance of Leader Influences for Subordinates’ Proactive Behaviors, Prosocial Behaviors, and Task Performance A Meta-Analysis”, Journal of Personnel Psychology, 13, 70-86.
  • Çapık C. (2014), “Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çekmecelioğlu, H. G. ve Ülker, F. (2014). “Lider - Üye Etkileşimi ve Çalışan Tutumları Üzerindeki Etkisi: Eğitim Sektöründe Bir Araştırma”. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (28), 35-58.
  • Çetin, Ş., Korkmaz, M. ve Çakmakçı C., (2012). “Dönüşümsel ve Etkileşimsel Liderlik İle Lider-Üye Etkileşiminin Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(1), 7-36.
  • Çöl, G. (2008). “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerine Etkileri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46.
  • Davutoglu, N. A. (2021). “Sanayi 4.0 ve Yönetim Paradoksu”, Management and Political Sciences Review, 3(1), 53-67.
  • Deluga, R. J. (1994). “Supervision Trust Guilding, Leader Member Exchange and Organizational Citizenship Behaviour”. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 67(4), 315-326.
  • Dienesch, R.M. ve Liden, R.C. (1986). “Leader-Member Exchange Model of Leadership: A Critique and Further Development”, Academy of Management Review, 11(3), 618-634.
  • Dunegan, K. J., Uhl-Bien, M. ve Duchon, D. (2002). “Lmx And Subordinate Performance: The Moderating Effects of Task Characteristics”, Journal of Business and Psychology, 17(2), 275-285.
  • Erarslan, İ. (2015). “Üniversitelerin Uluslararası Görünürlüğü: Akademik Performans ve Üniversite Marka Değeri İlişkisi”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 37-47.
  • Erdogan, B., ve Enders, J. (2007). “Support from the Top: Supervisors’ Perceived Organizational Support as a Moderator of The Leader-Member Exchange to Satisfaction and Performance Relationships”, Journal of Applied Psychology, 92, 321-330.
  • Graen, G. B. ve Uhl-Bien, M. (1995). “Relationship-Based Approach to Leadership: Development of Leader-Member Exchange (LMX) Theory of Leadership Over 25 Years: Applying A Multi-Level Multi-Domain Perspective”, The Leadership Quarterly, 6(2), 219-247.
  • Gür, R. (2017). “Development of the Academic Performance Perception Scale”, Eurasian Journal of Educational Research, 69, 177-197.
  • Harmancı, Y., Doğan, S. ve Demirtaş, Ö. (2021). “Dile Getirme Davranışı Aracı Rolde İken Dönüşümcü Liderliğin Örgütsel Aidiyet Algısı Üzerindeki Etkisi: Lider Üye Etkileşiminin Düzenleyici Rolü”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (47), 377-390.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaşlı, M. ve Seymen, O. A., (2010). “Kişilik Özellikleri, Lider-Üye Etkileşimi ve Tükenmişlik İlişkisi”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 109-122.
  • Khorakian, A. ve Sharifirad, M. S. (2019). “Integrating Implicit Leadership Theories, Leader-Member Exchange, Self-Efficacy and Attachment Theory to Predict Job Performance”, Psychological Report, 122(3), 1117-1144.
  • Liden R. C. ve Maslyn J. M. (1998). “Multidimensionality of Leader-Member Exchange: An Empirical Assessment Through Scale Development”, Journal of Management, 24(1), 43-72.
  • Liden, R.C., Sparrowe, R.T. ve Wayne, S.J. (1997). “Leader-Member Exchange Theory: The Past and Potential for the Future”, Research in Personnel and HRM, 15, 47-119.
  • Moss, S.E., Juan I. Sanchez, J.I., Brumbaugh, A.M. ve Borkowski, N. (2009). “The Mediating Role of Feedback Avoidance Behavior in the LMX–Performance Relationship”, Group & Organization Management, 34(6) 645-664.
  • Ping, F.S. ve Yue, H.K. (2010). “The Mediating Effects of Leader-Member Exchange (LMX) and Team-Member Exchange (TMX) on the Relationship between Emotional Intelligence, Job Satisfaction and Job Performance of Employees”, (10.02.2022), https://libproject.hkbu.edu.hk/trsimage/hp/07009755.pdf
  • Schyns, B., Paul, T., Mohr, G. ve Blank, H. (2005). “Comparing Antecedents and Consequences of Leader – Member Exchange in A German Working Context to Findings in The US.”, European Journal of Work and Organizational Psychology, 14(1), 1–22.
  • Shiva, M. ve Suar, D. (2010). “Leadershıp, LMX, Commitment and Ngo Effectiveness: Transformational Leadership, Leader-Member Exchange, Organizational Commitment, Organizational Effectiveness and Programme Outcomes in Non-Governmental Organizations”, International Journal of Rural Management, 6(1), 117–150.
  • Sue-Chan, C., Chen, Z. & Lam, W. (2011). “LMX, Coaching Attributions, and Employee Performance”, Group & Organization Management, 36(4), 466– 498.
  • Sürücü, L. (2021), “Lider Üye Etkileşimi: Literatür Taraması”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 17(1), 257-277.
  • Şahin, F., (2011). “Lider-Üye Etkileşimi İle İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişki Üzerinde Cinsiyetin Etkisi”, Ege Akademik Bakış, 11(2), 277-288.
  • Thomas C. H. ve Lankau, M. J., (2009), “Preventing Gurnout: The Effects Of LMX and Mentoring on Socialization, Role Stress and Gurnout”. Human Resource Management, 48(3), 417-432.
  • Turgut, H., Tokmak, İ. ve Ateş, M. (2015). “Lider-Üye Etkileşiminin İşgören Performansına Etkisinde Çalışanların Örgütsel Adalet Algılarının Rolü”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 417-442.
  • Uludağ, G. (2019). “Lider Üye Etkileşiminin İşgören Performansına Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 719-739.
  • Varma, A., Pichler, S., Srinivas, E.S. ve Albarillo, M. (2007). “Leader Member Exchange Revisited: An Investigation of the Moderating and Mediating Effects of LMX in Two Samples - USA and India”, Management and Labour Studies, 32(2), 203-220.
  • Wood, F., (1990). “Factors Influencing Research Performance of University Academic Staff”, Higher Education, 19, 81-100.
  • Yıldız, G., Özutku, H. ve Çevrioğlu, E. (2008). “Lider-Üye Etkileşimine Çok Boyutlu Yaklaşım: Liden ve Maslyn’in Dört Boyutlu Lider-Üye Etkileşim Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerine Yönelik Görgül Bir Araştırma”, Akademik İncelemeler, 3(1), 95-123.
  • Yu, D., ve Liang, J. (2004). “A New Model For Examining The Leader–Member Exchange (LMX) Theory”. Human Resource Development International, 7(2), 251-264.
  • Zaffron, S. ve Logan, D. (2010). İş Hayatında Performansın Üç Yasası: Kurumunuzun ve Yaşamınızın Geleceğini Yeni Baştan Yazmak, (Ü. Şensoy, Çev.), Optimist Yayım Dağıtım, İstanbul.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Erbir 0000-0002-6887-1561

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2022
Kabul Tarihi 10 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Erbir, M. (2022). AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(53), 215-227. https://doi.org/10.30794/pausbed.1098494
AMA Erbir M. AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ. PAUSBED. Ekim 2022;(53):215-227. doi:10.30794/pausbed.1098494
Chicago Erbir, Mustafa. “AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 53 (Ekim 2022): 215-27. https://doi.org/10.30794/pausbed.1098494.
EndNote Erbir M (01 Ekim 2022) AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 53 215–227.
IEEE M. Erbir, “AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ”, PAUSBED, sy. 53, ss. 215–227, Ekim 2022, doi: 10.30794/pausbed.1098494.
ISNAD Erbir, Mustafa. “AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 53 (Ekim 2022), 215-227. https://doi.org/10.30794/pausbed.1098494.
JAMA Erbir M. AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ. PAUSBED. 2022;:215–227.
MLA Erbir, Mustafa. “AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 53, 2022, ss. 215-27, doi:10.30794/pausbed.1098494.
Vancouver Erbir M. AKADEMİSYENLİK MESLEĞİNDE LİDER-ÜYE ETKİLEŞİMİ İLE AKADEMİK PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ. PAUSBED. 2022(53):215-27.