Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UNDERSTANDING AND MANAGING GENERATION Z AT WORK

Yıl 2023, , 227 - 244, 08.09.2023
https://doi.org/10.30794/pausbed.1170795

Öz

Generation Z represents a very important generational shift in the workplace. This generation, which has just entered the working life, will constitute the majority of the workers in the next ten to twenty years. Managing the employees of Generation Z, who have different attitudes and behaviors compared to the previous generations, is possible by first trying to understand the expectations of this generation. However, it is important not only to be aware of the expectations of this generation, but also how to manage these differences or the conflicts they will create in the workplace. This article has tried to improve a contextual view that defines the work-related characteristics of the youngest generation in working life and to offer some suggestions for Generation Z managers. For this purpose, a qualitative research was conducted based on in-depth interviews with the managers of Generation Z who are in working life. In the research, one-to-one in-depth interviews were conducted with 20 managers working as human resources managers, personnel managers or similar senior managers in companies with 100 or more employees operating in different sectors. In the study, it was found that Generation Z showed significant differences in management style, motivation, teamwork and social interactions due to their prominent work-related characteristics.

Kaynakça

  • Çetin, C. ve Karalar, S. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 177-197.
  • Dittmann, M. (2005). Generational differences at work. Monitor on Psychology, 36(6), 54-55.
  • Durmaz, Ş. ve Okumuş, B. (2021). İş Hayatında Kuşaklar Arası Farklılıklar ve Z Kuşağı. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes. 6(16).47-68
  • Düzgün, A. (2020). Y ve Z Kuşaklarının İş Hayatından Beklentilerinin Karşılaştırılması. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 218-241.
  • Gabrielova, K. ve Buchko, A. A. (2021). Here comes Generation Z: Millennials as managers. Business Horizons, 64(4), 488-499.
  • Karaçetin, M. ve Akbaş, L. (2019). Yönetimin Yeni Yüzü: Z kuşağı Yönetim Tarzı Üzerine Bir Araştırma. Avrasya Uluslar Arası Araştırma Dergisi, 7, 329-255.
  • Keleş, N. H. (2011). Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kelgökmen, İ. D. ve Yalçın, B. (2017). Y Jenerasyonun Farklılaşan İş Değerleri ve Liderlik Algılamaları. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 12(46), 136-160.
  • Kian, T. S. (2012). Generation X and Y and Their Work Motivation. Proceedings International Conference of Technology Management. Business and Entrepreneurship, 396-408.
  • Lub, X. D., Bijvank, M. N., Bal, P. M., ve Blomme, R. (2012). Different or Alike? Exploring the psychological contract and commitment of different generations of hospitality workers. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 24(4), 553-573. doi:doi: 10.1108/09596111211226824.
  • Lyons, S. (2003). An Exploration of Generational Values in Life and at Work. PhD. Thesis. Carleton University. Ottawa
  • Yuin, S. S., Sumilan, J., ve Lendai, F. (2019). Exploring Managers’ Perception Towards Generation Y Employees: A Case Study in an IT Company in Selangor. Journal of Cognitive Sciences and Human Development, 5(2), 23-40.

İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK

Yıl 2023, , 227 - 244, 08.09.2023
https://doi.org/10.30794/pausbed.1170795

Öz

Z Kuşağı, işyerinde çok önemli bir kuşak değişimini temsil etmektedir. Bu kuşak, iş yaşamına yeni girmekle birlikte gelecek on-yirmi yıl içinde çalışanların büyük çoğunluğunu oluşturacaktır. Kendinden önceki kuşaklara kıyasla farklı tutum ve davranışlara sahip olan Z Kuşağı çalışanlarını yönetmek öncelikle bu kuşağın beklentilerini anlamaya çalışmakla mümkündür. Ancak sadece farkında olmak değil aynı zamanda işyerlerinde bu farklılıkların ya da yaratacağı çatışmaların nasıl yönetileceği de önemlidir. Bu makalede, iş yaşamındaki en genç kuşağın çalışma ile ilgili özelliklerini tanımlayan bağlamsal bir bakış sunmaya ve Z Kuşağı yöneticileri için bazı öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma hayatında bulunan Z Kuşağının yöneticileri ile yapılan derinlemesine görüşmelere dayalı nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, farklı sektörlerde faaliyet gösteren, çalışan sayısı yüz ve üzeri olan firmalarda, insan kaynakları yöneticisi, personel müdürü ya da benzer üst düzey yönetici olarak çalışan 20 yönetici ile birebir derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada, Z Kuşağının iş ile ilgili öne çıkan özellikleri nedeniyle yönetim tarzı, motivasyon, takım çalışması ve sosyal etkileşimler konusunda önemli farklılıklar gösterdiği bulgulanmıştır.

Kaynakça

  • Çetin, C. ve Karalar, S. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 177-197.
  • Dittmann, M. (2005). Generational differences at work. Monitor on Psychology, 36(6), 54-55.
  • Durmaz, Ş. ve Okumuş, B. (2021). İş Hayatında Kuşaklar Arası Farklılıklar ve Z Kuşağı. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes. 6(16).47-68
  • Düzgün, A. (2020). Y ve Z Kuşaklarının İş Hayatından Beklentilerinin Karşılaştırılması. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 218-241.
  • Gabrielova, K. ve Buchko, A. A. (2021). Here comes Generation Z: Millennials as managers. Business Horizons, 64(4), 488-499.
  • Karaçetin, M. ve Akbaş, L. (2019). Yönetimin Yeni Yüzü: Z kuşağı Yönetim Tarzı Üzerine Bir Araştırma. Avrasya Uluslar Arası Araştırma Dergisi, 7, 329-255.
  • Keleş, N. H. (2011). Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kelgökmen, İ. D. ve Yalçın, B. (2017). Y Jenerasyonun Farklılaşan İş Değerleri ve Liderlik Algılamaları. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 12(46), 136-160.
  • Kian, T. S. (2012). Generation X and Y and Their Work Motivation. Proceedings International Conference of Technology Management. Business and Entrepreneurship, 396-408.
  • Lub, X. D., Bijvank, M. N., Bal, P. M., ve Blomme, R. (2012). Different or Alike? Exploring the psychological contract and commitment of different generations of hospitality workers. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 24(4), 553-573. doi:doi: 10.1108/09596111211226824.
  • Lyons, S. (2003). An Exploration of Generational Values in Life and at Work. PhD. Thesis. Carleton University. Ottawa
  • Yuin, S. S., Sumilan, J., ve Lendai, F. (2019). Exploring Managers’ Perception Towards Generation Y Employees: A Case Study in an IT Company in Selangor. Journal of Cognitive Sciences and Human Development, 5(2), 23-40.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çalışma Ekonomisi, Finans
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sabiha Çaşın Bu kişi benim 0000-0001-7410-5719

Menekse Sahin 0000-0002-9312-770X

Erken Görünüm Tarihi 28 Ağustos 2023
Yayımlanma Tarihi 8 Eylül 2023
Kabul Tarihi 19 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çaşın, S., & Sahin, M. (2023). İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(58), 227-244. https://doi.org/10.30794/pausbed.1170795
AMA Çaşın S, Sahin M. İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK. PAUSBED. Eylül 2023;(58):227-244. doi:10.30794/pausbed.1170795
Chicago Çaşın, Sabiha, ve Menekse Sahin. “İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 58 (Eylül 2023): 227-44. https://doi.org/10.30794/pausbed.1170795.
EndNote Çaşın S, Sahin M (01 Eylül 2023) İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 58 227–244.
IEEE S. Çaşın ve M. Sahin, “İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK”, PAUSBED, sy. 58, ss. 227–244, Eylül 2023, doi: 10.30794/pausbed.1170795.
ISNAD Çaşın, Sabiha - Sahin, Menekse. “İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 58 (Eylül 2023), 227-244. https://doi.org/10.30794/pausbed.1170795.
JAMA Çaşın S, Sahin M. İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK. PAUSBED. 2023;:227–244.
MLA Çaşın, Sabiha ve Menekse Sahin. “İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 58, 2023, ss. 227-44, doi:10.30794/pausbed.1170795.
Vancouver Çaşın S, Sahin M. İŞYERİNDE Z KUŞAĞINI ANLAMAK VE YÖNETMEK. PAUSBED. 2023(58):227-44.