Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2018, , 221 - 230, 13.04.2018
https://doi.org/10.30794/pausbed.414827

Öz












Değerlendirme süreci, örtük programı
etkili biçimde ortaya çıkaran unsurlardan biridir. Bu araştırmada;
değerlendirme sürecinin öğrenciler üzerindeki amaçlanmamış etkilerini ve
değerlendirme sürecine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenciler arasındaki farklı
yorumlamaları ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması ve durum çalışması desenlerinden “iç içe geçmiş
tek durum” deseni kullanılmıştır. Kullanılan yöntemin gücünü artırmak amacıyla
yöntem ve veri çeşitlemesine gidilmiştir. Yöntem çeşitlemesinin sağlanabilmesi
amacıyla, “gözlem” ve “görüşme” yöntemlerine yer verilmiştir. Veri
çeşitlemesinin sağlanabilmesi için de “gözlem yapılan sınıflar” ve  “görüşme yapılan kişiler” farklı veri
kaynakları olarak kullanılmıştır. Çalışma alanını Hacette[1]pe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim
Dalı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla “Sınıf içi gözlem formu”, “öğretim
elemanı görüşme formu” ve “öğrenci odak grup görüşme formu” kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır.
Öğrencilerin değerlendirme sürecinde edindikleri deneyim, başarılı olmak için
öğretme-öğrenme sürecinde öğrenci katılımının ve çabasının önemli olmadığı ve
ezbere dayalı öğrenmenin yeterli olduğu algısına neden olmaktadır. Öğrencilerin
başarılı olmak için seçici davranma ve öğretim elemanının gözüne girme
biçiminde taktikler geliştirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.













 







Kaynakça

  • Ahola, S. (2000). “Hidden curriculum in higher education: Something to fear for or comply to?” Paper Presented at the Innovation in Higher Education 2000 Conference, Helsinki, August 30 - September 2. Retrieved July 24, 2005, from http://www.utu.fi/RUSE/Projektit/piilopro.htm Bergenhenegouwen, G. (1987). “Hidden Curriculum in the University”, Higher Education, 16, 533-543. Bloom, B. S. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, (Çev: D.A. Özçelik), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul. Brennan, D. J. (2008). “University Student Anonymity in the Summative Assessment of Written Work”, Higher Education Research & Development, 27(1), 43-54. Gordon, D. (1982). “The Concept of the Hidden Curriculum”, Journal of Philosophy of Education, 16(2), 187-198. Jackson, P. W. (1968). Life in Classrooms, Holt, Rinehart and Winston Inc., New York. Lynch, K. (1989). The Hidden Curriculum: Reproduction in Education, a Reappraisal, The Falmer Press, Philadelphia. Margolis, E, Soldatenko, M., Acker, S. ve Gair, M. (2001). “Peekaboo. Hidding and outing the curriculum”, The Hidden Curriculum in Higher Education, (Ed: E. Margolis) Routledge, New York. Portelli, J. P. (1993). “Exposing the Hidden Curriculum”, Journal of Curriculum Studies, 25(4), 343-358. Sambell, K ve McDowell, L. (1998). “The Construction of the Hidden Curriculum: Messages and Meanings in the Assessment of Student Learning”, Assessment & Evaluation in Higher Education, 23(4), 391-396. Senemoğlu, N. (1994). “Üniversite Mezunu Öğrencilerin Görüşlerine Göre Üniversite Öğretim Elemanlarının Öğretim Etkinlikleri ve Öğretmenlik Meslek Bilgisi İhtiyaçları”, Retrieved December 14, 2004, from http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/universite_mezun.htm Snyder, B. R. (1971). The Hidden Curriculum,: Alfred A. Knopf, New York. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Yüksel, S. (2004). Örtük Program: Eğitimde Saklı Uygulamalar, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Tuncel

Özcan Demirel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Nisan 2018
Kabul Tarihi 20 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Tuncel, İ., & Demirel, Ö. (2018). DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31), 221-230. https://doi.org/10.30794/pausbed.414827
AMA Tuncel İ, Demirel Ö. DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ. PAUSBED. Nisan 2018;(31):221-230. doi:10.30794/pausbed.414827
Chicago Tuncel, İbrahim, ve Özcan Demirel. “DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 31 (Nisan 2018): 221-30. https://doi.org/10.30794/pausbed.414827.
EndNote Tuncel İ, Demirel Ö (01 Nisan 2018) DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 31 221–230.
IEEE İ. Tuncel ve Ö. Demirel, “DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ”, PAUSBED, sy. 31, ss. 221–230, Nisan 2018, doi: 10.30794/pausbed.414827.
ISNAD Tuncel, İbrahim - Demirel, Özcan. “DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 31 (Nisan 2018), 221-230. https://doi.org/10.30794/pausbed.414827.
JAMA Tuncel İ, Demirel Ö. DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ. PAUSBED. 2018;:221–230.
MLA Tuncel, İbrahim ve Özcan Demirel. “DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 31, 2018, ss. 221-30, doi:10.30794/pausbed.414827.
Vancouver Tuncel İ, Demirel Ö. DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ. PAUSBED. 2018(31):221-30.