Bu çalışmanın amacı, marka değeri ve finansal
performans arasında herhangi bir paralellik olup olmadığını ortaya koymaktır.
Bu doğrultuda, çalışmamızın temelini marka değerine göre yapılan sıralamalar
ile finansal performansa göre yapılan sıralamaların karşılaştırılması
oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi 2010-2017 yılları arasında Türkiye’nin en
değerli ilk 10 markası arasında yer alan bankalardır. Marka değeri için Brand
Finance Türkiye’nin en değerli 100 markası değerlendirme sonuçları dikkate
alınmıştır. Finansal performans için TOPSIS yöntemi kullanılarak çeşitli
finansal oranlar yardımıyla çok kriterli finansal performans analizi
yapılmıştır. Son olarak bankaların finansal performansları ve marka değeri
performansları karşılaştırılmış, farklılıklar ve benzerlikler üzerinden
yorumlamalar yapılmıştır.
Çalışmanın sonuçları finansal performans ve
marka değeri sıralamaları arasında paralellik olmadığını göstermiştir. En yüksek
finansal performansa sahip banka, marka değeri sıralamasında en sonda yer
almaktadır. En düşük finansal performansa sahip banka ise marka değeri
açısından en yüksek performansa sahip banka olarak tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |