Bulut bilişim, veri depolama, ağ ve uygulama gibi BT hizmetlerin, işletim giderlerini azaltmak amacıyla yazılım ve donanım ile uygulamaların hızlı kurulumunu ve gecikme olmaksızın bakımlarını şirketler tarafından harici olarak sağlanan etkili bir bilgi işlem teknolojisidir. Bununla birlikte, bulut bilişimin Türk şirketleri arasında benimsenmesinin etkilerini araştıran yeterli sayıda araştırma yapılmadığı görülmektedir. Bu çalışma ile sözkonusu bu boşluğu doldurmak amacıyla, Türk şirketlerinde bulut bilişimin benimsenmesini etkileyen faktörlerin ortaya konması amaçlamaktadır. Bulut bilişimin benimsenmesini etkileyen kritik faktörler için geliştirilen İnovasyonun Yayılması (DOI) teorisi ile algılanan avantaj, maliyet tasarrufu ve uyumluluk şeklinde üç faktör elde edilmiş ve bu faktörler için doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda ise; uyumluluğun maliyet tasarrufunu, maliyet tasarrufunun algılanan avantajı ve algılanan avantajın da bulut bilişimin benimsenmesini doğrudan etkilediği sonucuna varılmıştır. Algılanan avantajın varyansı ise, önerilen modelin % 15,8'ini açıklamaktadır. DOI teorisini benimseyerek yapılan bu çalışma, Türkiye'de bulut bilişim karar verme sürecinde şirketlerin BT karar vericilerinin bulut bilişimin benimsenme algısı hakkındaki farkındalıklarını artırmak amacıyla işletmelere katkıda bulunacaktır.
Bulut Bilişim BT adaptasyonu Yeniliğin Yayılma Teorisi Doğrulayıcı Faktör Analizi Doğrulayıcı Faktör Analizi
Cloud computing provides an effective computing technology in the way IT services such as data storage, network, and application are supplied externally by companies without software and hardware, long implementations, and delayed maintenance to decrease operational expenditures. However, there is an inadequate amount of scholars studying the effects of cloud computing adoption among Turkish companies. In order to fill the gap, this study aims to exhibit the factors affecting cloud computing adoption in Turkish companies. Diffusion of innovation (DOI) theory was developed to understand the critical factors affecting cloud computing adoption, deriving three factors: perceived advantage, cost-saving, and compatibility. Confirmatory factor analysis was applied to assess data. The findings showed that compatibility directly affected cost-savings. Cost-savings directly affected perceived advantage, and perceived advantage directly affected cloud computing adoption. The variance of perceived advantage also explained 15.8% of the proposed model. By adopting DOI theory, this study will intend to contribute to businesses for increasing the awareness of companies’ IT decision-makers about the perception of cloud computing adoption in the cloud computing decision making period in Turkey.
Cloud Computing IT adoption Diffusion of Innovation Theory Confirmatory Factor Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |