BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Sayı: 5, 73 - 87, 01.03.2010

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim okullarındaki 5. sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde yaptıkları sözlü anlatım uygulamaları belirlenmiş; bu uygulamalarda hedef, konu ve plan, süre ve değerlendirme aşamasında öğretmenlerin nelere dikkat ettikleri değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada 73 beşinci sınıf öğretmenine veri toplama aracı uygulanmış ve öğretmenlerin verdikleri cevapların frekans ve yüzdeleri alınmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin genellikle alışılagelmiş uygulamaları yaptırdıkları, 2005 Türkçe Öğretim Programı’nı kısmen uyguladıkları belirlenmiştir.

THE EVALUATION OF THE ORAL EXPRESSION APPLICATIONS IN TURKISH COURSES PRACTISED BY THE FIFTH-GRADE PRIMARY SCHOOL TEACHERS

Yıl 2010, Sayı: 5, 73 - 87, 01.03.2010

Öz

In this research, the oral expression applications used in Turkish courses, which are practiced by 5th grade primary school teachers, were determined. Then what the teachers considered in these applications was evaluated within the process of subject and plan, goal, time and evaluation. The model of case study, one of the qualitative research models, was used in the research. The questionnaires were supplied to 73 fifth-grade primary school teachers, and the frequency and percentage of the answers provided by the teachers were calculated. As a result of the research, it was established that the teachers generally employ the familiar and usual applications, and can only partially apply the methods set in the 2005 Turkish Teaching Program.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58YT76PR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mesiha Tosunoğu Bu kişi benim

Fatih Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Tosunoğu, M., & Arslan, F. (2010). İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 73-87.
AMA Tosunoğu M, Arslan F. İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. PAUSBED. Mart 2010;(5):73-87.
Chicago Tosunoğu, Mesiha, ve Fatih Arslan. “İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 5 (Mart 2010): 73-87.
EndNote Tosunoğu M, Arslan F (01 Mart 2010) İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 73–87.
IEEE M. Tosunoğu ve F. Arslan, “İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, PAUSBED, sy. 5, ss. 73–87, Mart 2010.
ISNAD Tosunoğu, Mesiha - Arslan, Fatih. “İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 (Mart 2010), 73-87.
JAMA Tosunoğu M, Arslan F. İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. PAUSBED. 2010;:73–87.
MLA Tosunoğu, Mesiha ve Fatih Arslan. “İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 5, 2010, ss. 73-87.
Vancouver Tosunoğu M, Arslan F. İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPTIKLARI SÖZLÜ ANLATIM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. PAUSBED. 2010(5):73-87.