BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHER CANDIDATES’ PERSPECTIVES ON CRITERIA TO CREATE A DEMOCRATIC ATMOSPHERE IN THE CLASSROOM

Yıl 2010, Sayı: 5, 89 - 95, 01.03.2010

Öz

Democracy is a form of life. In order to adopt democratic values and accept democracy as part of the culture, individuals need to take an active role in the process of democratization. In order to awaken the consciousness of democracy, teachers, above all, should possess a sense and consciousness of democracy and create a democratic atmosphere in their classrooms. The purpose of the present study is to present the teacher candidates’ perspectives of adopting democracy and creating a democratic atmosphere in their classrooms. According to the research findings, many of the teacher candidates are open to creating such a democratic atmosphere in their classrooms in which to make their students familiar with and supportive of democratic way of life. However, majority of the candidates have stated that they face anti-democratic attitudes of the society and the society has not gained democratic consciousness fully yet.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ

Yıl 2010, Sayı: 5, 89 - 95, 01.03.2010

Öz

Demokrasi bir yaşam biçimidir. Bireylerin demokratik değerlerle kültürlenmeleri ve demokrasiyi benimsemeleri için demokratikleşme sürecinde etkin olarak yer almaları gerekmektedir. Demokrasi bilincinin oluşabilmesi için öncelikle öğretmenlerin demokrasi bilincine sahip olmaları ve sınıflarında bizzat demokratik ortam oluşturmaları gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sınıflarda demokrasinin yerleşmesi ve geliştirilmesine dönük öngörülerini ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun sınıflarda öğrencilerine karşı demokratik yaşantıyı yerleştirici ve geliştirici ortam hazırlamaya açık oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, adayların büyük bir çoğunluğu yaşamları boyunca zaman zaman anti-demokratik tavırlarla karşılaştıkları ve demokrasi bilincinin toplumca tam olarak iyi algılanamadığı yönünde görüş bildirmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35BR22DJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nida-hatice Zeynep - Sevinç Bayındır-inan - Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Bayındır-inan - Demir, N.-h. Z. .-. S. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 89-95.
AMA Bayındır-inan - Demir NhZS. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ. PAUSBED. Mart 2010;(5):89-95.
Chicago Bayındır-inan - Demir, Nida-hatice Zeynep - Sevinç. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 5 (Mart 2010): 89-95.
EndNote Bayındır-inan - Demir N-hZ-S (01 Mart 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 89–95.
IEEE N.-h. Z. .-. S. Bayındır-inan - Demir, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ”, PAUSBED, sy. 5, ss. 89–95, Mart 2010.
ISNAD Bayındır-inan - Demir, Nida-hatice Zeynep - Sevinç. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 (Mart 2010), 89-95.
JAMA Bayındır-inan - Demir N-hZ-S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ. PAUSBED. 2010;:89–95.
MLA Bayındır-inan - Demir, Nida-hatice Zeynep - Sevinç. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 5, 2010, ss. 89-95.
Vancouver Bayındır-inan - Demir N-hZ-S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIFTA DEMOKRATİK ORTAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLERİ. PAUSBED. 2010(5):89-95.