BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTS OF THE WRITING PREPARATION IN THE PRE-SCHOOL EDUCATION ON FIRST-GRADE WRITING EDUCATION

Yıl 2010, Sayı: 6, 91 - 98, 01.06.2010

Öz

The aim of the study is to analyze the cursive writing studies of the first graders according to the variables of attending cursive writing classes and socioeconomic classes. 53 students who attended cursive writing classes (experimental group) and 60 students (control group) who did not attend a cursive writing class participated in the study. Cursive writing skills, writing way, binding, writing rate, spelling and readability of the students’ writings, who were from low and middle socioeconomic classes, were evaluated in this study. In order to collect data, “Rubric of Cursive Writing Skill” was developed. The results of the study showed that the students in the experimental group, who attended cursive writing classes and were from middle socioeconomic class, were more successful. In this study, suggestions were made to develop cursive writing skill.

ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ

Yıl 2010, Sayı: 6, 91 - 98, 01.06.2010

Öz

Bu araştırma, ilkokuma yazma öğretimi sürecindeki bitişik eğik yazı çalışmalarının; okul öncesi eğitimi sırasında yazıya hazırlık eğitimi alıp almadıkları dikkate alınarak gözlenmesi, bu gözlemlerin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya yazıya hazırlık çalışması alan (deney grubu) 53 öğrenci ile böyle bir hazırlık çalışması almayan (kontrol grubu) 60 öğrenci olmak üzere toplam 113 öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla “Bitişik Eğik Yazı Becerisini Dereceli Puanlama Anahtarı” geliştirilmiştir. Araştırmada, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin yazı becerilerinin değerlendirildiği ölçütlere ilişkin puanlarının ana sınıfı eğitiminde bitişik eğik yazıya hazırlık eğitimi alıp almadığına göre farklılığı için iki bağımsız değişkenin ortak etkisi araştırıldığından bağımsız gruplar için iki faktörlü ANOVA uygulanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42DA27CS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hayati Akyol Bu kişi benim

Erol Duran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Akyol, H., & Duran, E. (2010). ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(6), 91-98.
AMA Akyol H, Duran E. ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ. PAUSBED. Haziran 2010;(6):91-98.
Chicago Akyol, Hayati, ve Erol Duran. “ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 6 (Haziran 2010): 91-98.
EndNote Akyol H, Duran E (01 Haziran 2010) ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 91–98.
IEEE H. Akyol ve E. Duran, “ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ”, PAUSBED, sy. 6, ss. 91–98, Haziran 2010.
ISNAD Akyol, Hayati - Duran, Erol. “ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (Haziran 2010), 91-98.
JAMA Akyol H, Duran E. ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ. PAUSBED. 2010;:91–98.
MLA Akyol, Hayati ve Erol Duran. “ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 6, 2010, ss. 91-98.
Vancouver Akyol H, Duran E. ANA SINIFINDA YAZIYA HAZIRLIK EĞİTİMİ ALMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF YAZI ÖĞRETİMİNE ETKİSİ. PAUSBED. 2010(6):91-8.