Recently, especially employees in service sector are expected to display their emotional labor beside their physical and mental labor in the line with the demand of organization. In the literature, there are many studies which indicate that mostly displaying emotional labor will cause burnout for employees. At this context, the purpose of this study is to investigate the relation between emotional labor and burnout dimensions. Accordingly, a research on the relation between emotional labor and burnout is conducted on individual customer service workers who are employed in various banks in Denizli.
Son dönemlerde özellikle hizmet sektöründe istihdam edilen çalışanların, fiziksel ve zihinsel emekleriyanında, örgütlerin talepleri doğrultusunda duygusal emeklerini de sarf etmeleri beklenmektedir.Literatürde duygusal emek sarf etmenin çalışanlar açısından çoğunlukla tükenmişliğe neden olduğunugösteren pek çok çalışma bulunmaktadır. Bu çerçevede, bu çalışmanın amacı, duygusal emek davranışlarının tükenmişlik boyutlarıyla ilişkisinin incelenmesidir. Bu doğrultuda, Denizli’de faaliyet gösteren bankaların çeşitli şubelerinde, bireysel müşteri hizmetleri birimlerinde görev yapan banka çalışanları üzerinde, duygusal emek ve tükenmişlik ilişkisinin tespitine yönelik bir araştırma yapılmıştır.
Diğer ID | JA64VM62KB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 19 |