The aim of this article is to investigate how in her novel, Briefing for a Descent into Hell, Doris Lessingdeconstructs binary oppositions. In the novel, it is argued that the previous descenders of God are sent toearth to spread the Sufi motto, “Life is one”, but the humankind forget the given knowledge in the courseof life. Failing to perform God’s message, the society begin to act as individuals and create social boundariesgradually. In Lessing’s novel, the main character, Charles Watkins, descents into madness and retrievesthe Sufi Knowledge as the previous messengers did. His descend into madness enables him to explorethe blind spots in ideologies and their impacts on his identity. Although Watkins has to return to his oldhabits and social life through electric shock in the ending, it can be argued that Watkins acknowledges theimportance of both the ordinary truth and the inner truth through his experience of Platonic immanenceand transcendence simultaneously. Together with this, the letters sent to Watkins would enable thereaders to see and question the inner workings of ideological indoctrination of war, language, science andeducation.In this article, utilizing from Platonic, Jungian, Irigarian and Derrida’s similar theories on boundaryoppositions, it will be argued that Watkins undermines Plato’s hierarchical dualism between phenomenaland material world so as to realize “transcendent function” in Jungian sense and recalls the forgotten Sufidoctrine called “oneness”.
Doris Lessing Charles Watkins Boundary Oppositions Sufi Philosophy
Bu makalenin amacı, Doris Lessing’in romanı, Cehenneme İniş için Açıklama ’da ikili karşıtlıkları nasıl yıktığınıaraştırmaktır. Romanda, tanrının Sufi sloganı olan, “Hayat Birdir”, öğretisini yaymak için insanları öncedendünyaya gönderdiği, fakat insanların yaşam döngüsü içinde verilen bilgiyi unuttuğu tartışılmaktadır.Tanrının mesajını yerine getirmeyen insanlık, zaman içinde birey olarak hareket etmeye ve ikililik oluşturmayabaşlamaktadır. Lessing’in romanında, Charles Watkins delirir ve tanrının diğer peygamberleri gibi Sufiöğretisine erişir. Delirmesi, Watkins’in ideolojilerdeki kör noktaları ve bunların insanların kimliğindekietkisini keşfetme fırsatına sahip olmasını sağlar. Her ne kadar romanın sonunda, elektrik şoku verilmesiyleeski alışkanlıklarına ve sosyal yaşamına geri dönse de, Watkins’in zihinsel yolculuğu, onun Plato’un dünyevive fenomenal dünyasını aynı anda tecrübe etmesini, böylece hem sıradan ve hem de içsel gerçeğin öneminianlamasını sağlayarak iç görü kazanmasını sağlamıştır. Bununla birlikte, Watkins’e gönderilen mektuplar,okuyucunun, beyin yıkayan; savaş, dil, bilim ve eğitim gibi ideolojik kavramların altında yatanları görmesinive sorgulamasını sağlar.Bu makalede, Plato, Jung, Irigiray ve Derrida’nın ikili karşıtlıklar üzerine olan teorilerini ele alarak, Watkins’inPlato’a ait kuramda geçen fenomenal ve dünyevi arasındaki hiyerarşik ikiciliği yıkarak Jung’a ait “transendantfuction’ ını” gerçekleştirmesi ve unutulmuş olan,“ birlik/ bütünlük ”anlamındaki sufi öğretisini hatırlamayıamaçladığı tartışılmaktadır.
Doris Lessing Charles Watkins İkili Karşıtlıklar Sufi Öğretisi
Diğer ID | JA88UZ36PS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 21 |