This research aims to determine the atmospheric elements which are important for customers in hotelsand reveal whether these elements differ according to demographic characteristics. The sample consists offoreign and domestic tourists who lodge in five-star-hotels in Bodrum. The research was conducted fromJune to September in 2014. 467 data were gained for analyses. Descriptive analyses which are average andstandard deviation and statistical analyses which are factor analysis, reliability analysis, t-test and varianceanalysis were utilized to analyse the obtained data.It was revealed that the most important atmospheric elements in five-star-hotels are “spatial layout” and“signs and artefacts”. In other words, the five-star-hotels’ customers give importance to atmosphericelements like spatial layout, tools, furniture, signs, artefacts and decoration.
Bu araştırmada, otel işletmelerinde müşteriler için önemli olan atmosferik unsurların belirlenmesi ve bu unsurların müşterilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem gurubu, 2014 Haziran ile Eylül ayları arasında Bodrumdaki 5 yıldızlı otellerde konaklayan yerli ve yabancı turistlerden oluşmaktadır. Uygulama için toplam 467 turistten veri elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimsel analizlerden, faktör analizi, güvenirlik analizi, t-testi ve varyans analizi gibi istatistiksel testlerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, 5 yıldızlı otel müşterileri için en önemli olan atmosferik unsurlar; “mekânsal tasarım” ve “işaretler ve sanat eserleri” olarak ortaya çıkmıştır. Diğer bir ifadeyle, 5 yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan müşteriler, otellerde mekansal tasarım, araç gereçler, mobilyalar, işaretler, sanat eserleri ve dekor gibi atmosferik unsurlara önem vermektedirler.
Diğer ID | JA59HF26GK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 21 |