BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS’ VIEW OF LOCAL PEOPLE AND ATTITUDES ABOUT THE REGION: A CASE OF HARMANCIK VOCATIONAL SCHOOL

Yıl 2015, Sayı: 21, 73 - 83, 01.05.2015

Öz

The primary objective of the study is to determine the attitude of students who study at Uludag University,Harmancık Vocational School, towards local communities, homeowners and tradesman. Then, it is intendedto analyse the opportunities of students in the area they live, transportation, food, clothing and social lifepossibilities. Secondary objective of this study is to determine students' views and awareness about availablesources of Harmancık district, its social, environmental, economic and cultural impact and necessary stepsto be taken to the town's development issues. Research in general, while including the problems of thestudents in these vocational schools, also intended to be informative and guidance regarding the contentand quality of existing problems. As a result, the spatial and social deficiencies, leisure forms in Harmancıkdistrict, relationships between students and Harmancık local people and students' general expectationswere tried to be questioned and solutions have been introduced. According to the general findings of theresearch; although the majority of the students look on Harmancık people as helpful, they think that thepeople are uneducated and Harmancık is a cheap place. Also, the majority of students state that cinema,theatre and concert events are not arranged in Harmancık and they were dissatisfied with this situation.

ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Sayı: 21, 73 - 83, 01.05.2015

Öz

Çalışmanın birincil amacı, Uludağ Üniversitesi Harmancık Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin, yaşadıkları yöredeki, ulaşım, beslenme, giyim, sosyal yaşantı imkânlarını analiz ederek, yerel halka, ev sahiplerine ve esnafa karşı bakış açılarını ortaya koymaktır. İkincil amacı ise; Harmancık ilçesinin mevcut kaynakları, sosyal, çevresel, ekonomik ve kültürel etkileri ile ilçenin gelişimi için atılması gerekli adımlar konularındaki görüş ve farkındalıkların belirlenmesidir. Araştırma genel olarak, söz konusu meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin sorunlarını kapsamakla birlikte, mevcut sorunların içeriği ve niteliği hakkında bilgilendirici ve yol gösterici olmayı da amaçlamaktadır. Araştırma sonucunda, Harmancık ilçesinde duyulan mekânsal ve sosyal eksiklikler, boş zamanları değerlendirme biçimleri, öğrencilerin Harmancık halkı ile ilişkileri ve genel beklentileri sorgulanmaya çalışılarak çözüm önerileri getirilmiştir. Araştırmanın genel bulgularına göre; öğrencilerin büyük çoğunluğu Harmancık halkını yardımsever görmekle birlikte, halkın eğitimsiz ve Harmancık’ın ucuz bir yer olduğunu düşünmektedirler. Yine, öğrencilerin büyük çoğunluğu, Harmancık’ta sinema, tiyatro ve konser gibi etkinliklerin düzenlenmediğini ve bu durumdan memnuniyetsizlik duyduklarını ifade etmektedirler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49FF66SV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gencay Saatcı Bu kişi benim

Özge Güdü Demirbulat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Saatcı, G., & Demirbulat, Ö. G. (2015). ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(21), 73-83.
AMA Saatcı G, Demirbulat ÖG. ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. PAUSBED. Mayıs 2015;(21):73-83.
Chicago Saatcı, Gencay, ve Özge Güdü Demirbulat. “ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 21 (Mayıs 2015): 73-83.
EndNote Saatcı G, Demirbulat ÖG (01 Mayıs 2015) ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21 73–83.
IEEE G. Saatcı ve Ö. G. Demirbulat, “ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”, PAUSBED, sy. 21, ss. 73–83, Mayıs 2015.
ISNAD Saatcı, Gencay - Demirbulat, Özge Güdü. “ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21 (Mayıs 2015), 73-83.
JAMA Saatcı G, Demirbulat ÖG. ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. PAUSBED. 2015;:73–83.
MLA Saatcı, Gencay ve Özge Güdü Demirbulat. “ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 21, 2015, ss. 73-83.
Vancouver Saatcı G, Demirbulat ÖG. ÖĞRENCİLERİN YEREL HALKA BAKIŞ AÇILARI İLE YÖRE HAKKINDAKİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: HARMANCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. PAUSBED. 2015(21):73-8.