BibTex RIS Kaynak Göster

Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri

Yıl 2017, Sayı: 26, 114 - 134, 01.01.2017

Öz

Yönetim alanında örgütlerin etkililiğinin ne olduğuna ilişkin tartışmalar devam ederken, okul örgütlerinin etkililiği konusunun okulların performansına ve akademik başarılarına odaklandığı ve okul yöneticilerinin bu durumu yönetim için sürekli ve temel bir problem olarak kabul ettikleri görülmektedir. Bu çalışmada, uzun süredir devam eden etkili okul araştırmalarının ortaya koyduğu ve başarılı okulları diğerlerinden ayıran etkili okul değişkenleri, okul başarısının anahtarı olarak kabul edilmiş, güvenli ve düzenli bir okul çevresi, bütün öğrencilerin öğrenebileceğine ilişkin yüksek beklentiler ve açıkça ortaya konmuş misyon, bütün öğrencilere öğrenme fırsatları sağlama ve öğretim zamanını etkili kullanma, öğrencilerin gelişimlerinin gözlenmesi, öğretimsel lider olan okul yöneticisi ve olumlu bir okul-aile ilişkisi olarak belirlenen değişkenlerin hepsi birlikte etkileşerek istenen okul başarısını getirebileceği tartışılmıştır.

The Key Of Successful Schools: The Correlates Of School Effectiveness

Yıl 2017, Sayı: 26, 114 - 134, 01.01.2017

Öz

While it has been discussed that what the effectiveness is in management literature, it has been seen that the effectiveness of school organization focused on the performance and academic success of schools and the principals accepted this issue as a basic and continuing problem. In this study, the effective schools correlates which the effective school studies have presented and separated successful schools from the others are accepted as the key of school success; it is discussed that school success can be occurred when the correlates (safe and orderly school environment, great expectations for all students learning and a mission, learning opportunity for all students and effective instruction time, monitoring students’ development, principal as an instructional leader and positive school-parent relationship) influence each other.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94PH98TJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Çobanoğlu Bu kişi benim

Yusuf Badavan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Çobanoğlu, F., & Badavan, Y. (2017). Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(26), 114-134.
AMA Çobanoğlu F, Badavan Y. Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri. PAUSBED. Ocak 2017;(26):114-134.
Chicago Çobanoğlu, Fatma, ve Yusuf Badavan. “Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 26 (Ocak 2017): 114-34.
EndNote Çobanoğlu F, Badavan Y (01 Ocak 2017) Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 26 114–134.
IEEE F. Çobanoğlu ve Y. Badavan, “Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri”, PAUSBED, sy. 26, ss. 114–134, Ocak 2017.
ISNAD Çobanoğlu, Fatma - Badavan, Yusuf. “Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 26 (Ocak 2017), 114-134.
JAMA Çobanoğlu F, Badavan Y. Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri. PAUSBED. 2017;:114–134.
MLA Çobanoğlu, Fatma ve Yusuf Badavan. “Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 26, 2017, ss. 114-3.
Vancouver Çobanoğlu F, Badavan Y. Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri. PAUSBED. 2017(26):114-3.