Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Teachers' Work Engagement And Organizational Commitment

Yıl 2017, Sayı: 26, 355 - 370, 01.01.2017

Öz

Purpose of this study to show the views of teachers, who work in the primary, middle and high school of a town in Turkey, about their work engagement and organizational commitment. Research universe is comprised of teacher who working from Denizli-Kale/Turkey Sample of researches comprises of the absolute amount of universe. In this research data collection tool is comprised from three parts. Researchs show us vigor (high energy level and mental vigor), dedication (inspiration, enthusiasm, pride and high fighting emotion for joining new job) and absorption (concentrating, losing track of time) are three sub dimensions of work engagement. Normative (individuals feeling their job is their duty),contunity (the idea which if left job his had less option) and affective (adopting values, goals) are three sub dimension of organizational commitment. The phrase “I do not feel a strong sense of belonging to this organization.” has the lowest point in the questionnaire. The common level of work engagement of teachers is higher than organizational commitment level of teachers.

Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki

Yıl 2017, Sayı: 26, 355 - 370, 01.01.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki ilk, ortaöğretim ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve işle bütünleşme düzeyleri hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Denizli ili Kale ilçesinde faaliyet gösteren resmi ilk, ortaöğretim ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini evrenin tümü oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümden oluşmuştur. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin işle bütünleşmede etkili olan ilk üç alt boyut önem sırasıyla; Dinçlik (yüksek enerji seviyesi ve zihinsel dinçlik), adanmışlık (coşku, ilham, gurur ve mücadele duygularıyla bir işe güçlü bir şekilde dâhil olmak), ve içinde olmadır (işi yaparken kişinin işine tamamen konsantre olması, zamanın nasıl geçtiğini anlamaması). Örgütsel Bağlılıkta ise etkili olan ilk üç alt boyut önem sırasıyla; Normatif (kişinin örgütte çalışmayı kendisi için bir görev olarak görmesi), Devamlılık, (örgütten ayrılması halinde daha az seçeneği olacağı fikri) ve Duygusal bağlılıktır. (değerlerini, hedeflerini ve amaçlarını benimsemek). Öğretmenlerin işle bütünleşme düzeyleri, örgütsel bağlılık düzeyinden daha yüksektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Diğer ID JA39MB52KG
Bölüm Derleme
Yazarlar

Bahar Çağrı San Bu kişi benim

Türkay Nuri Tok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA San, B. Ç., & Tok, T. N. (2017). Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(26), 355-370.
AMA San BÇ, Tok TN. Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. PAUSBED. Ocak 2017;(26):355-370.
Chicago San, Bahar Çağrı, ve Türkay Nuri Tok. “Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 26 (Ocak 2017): 355-70.
EndNote San BÇ, Tok TN (01 Ocak 2017) Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 26 355–370.
IEEE B. Ç. San ve T. N. Tok, “Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki”, PAUSBED, sy. 26, ss. 355–370, Ocak 2017.
ISNAD San, Bahar Çağrı - Tok, Türkay Nuri. “Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 26 (Ocak 2017), 355-370.
JAMA San BÇ, Tok TN. Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. PAUSBED. 2017;:355–370.
MLA San, Bahar Çağrı ve Türkay Nuri Tok. “Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 26, 2017, ss. 355-70.
Vancouver San BÇ, Tok TN. Öğretmenlerin İşle Bütünleşmeleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. PAUSBED. 2017(26):355-70.