BibTex RIS Kaynak Göster

Exploring EFL Learners' Use of Web 2.0 Tools: Preliminary Findings

Yıl 2017, Sayı: 27, 28 - 40, 01.05.2017

Öz

The shift from ‘read only web’ to ‘read and write’ web has substantially changed the practices in the field of language education depending on the enormous potential of Web 2.0 technologies on language learning. However, understanding to what extent the language learners are aware of and proficient in using Web 2.0 tools remains a key consideration. Reporting on some preliminary results from a larger research project, this study aims to investigate the use of Web 2.0 tools by English as a Foreign Language (EFL) learners in their personal and educational life. Chosen through convenience sampling, the participants include 572 university level EFL learners. Data was collected through questionnaires and analysed using descriptive statistics. Suggesting a greater diversity with regard to the range and the proficiency in the use of Web 2.0 tools, the findings show that while established technologies such as searching for information or social networks are very popular among EFL learners, newer technologies including self-publishing and content creation tools are used by a rather small portion of the students.

Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular

Yıl 2017, Sayı: 27, 28 - 40, 01.05.2017

Öz

‘Salt-okunur’ internet ağından ‘okunabilir-yazılabilir’ internet ağına geçiş ile birlikte birçok eğitimci ve öğrenici ikinci kuşak internet ağının (Web 2.0) sunduğu araçları deneyimlemeye başlamıştır. İkinci dil edinimi de bu araçların deneyimlendiği alanlardan biridir. Daha büyük ölçekli bir araştırma projesinin ilk bulgularının rapor edildiği bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenicilerinin Web 2.0 araçları kullanımını incelemeyi hedeflemektedir. Çalışmaya, toplam 572 üniversite seviyesi İngilizce öğrenicisi katılmıştır. Anketler aracılığıyla toplanan veriler, betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Web 2.0 araçlarının çeşitliliği ve kullanım oranı ile ilgili olarak büyük ölçüde çeşitlilik ortaya koyan bu çalışmanın bulguları, İngilizce öğrenicilerinin bilgi edinme araçlarını sıklıkla kullanmalarına karşın kişisel yayın ve içerik oluşturma teknolojilerini aktif olarak kullanmadıklarını göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA97SR87TP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aysel Şahin Kızıl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Kızıl, A. Ş. (2017). Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(27), 28-40.
AMA Kızıl AŞ. Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular. PAUSBED. Mayıs 2017;(27):28-40.
Chicago Kızıl, Aysel Şahin. “Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27 (Mayıs 2017): 28-40.
EndNote Kızıl AŞ (01 Mayıs 2017) Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 28–40.
IEEE A. Ş. Kızıl, “Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular”, PAUSBED, sy. 27, ss. 28–40, Mayıs 2017.
ISNAD Kızıl, Aysel Şahin. “Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 (Mayıs 2017), 28-40.
JAMA Kızıl AŞ. Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular. PAUSBED. 2017;:28–40.
MLA Kızıl, Aysel Şahin. “Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27, 2017, ss. 28-40.
Vancouver Kızıl AŞ. Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular. PAUSBED. 2017(27):28-40.