Küreselleşme;
tüketicilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini, tatminlerini homojenleştirmiş,
şirketlerin standardize reklam stratejisini her kültürde kullanabilmesine
olanak tanımıştır. Kültürel farklılıklara dikkat edilmeden hazırlanan bazı
kampanyaların başarısızlığa uğraması ile şirketler, ‘Yerel düşün global hareket
et’ yaklaşımını esas alan bütünleşik pazarlama iletişim çalışmalarına
yönelmişlerdir. Bu araştırmada, Türkiye’nin global markası Türk Hava Yolları’na
ait ‘Hayal Edince’ reklamı üzerinden markanın reklam stratejisi ve global
tüketim kültürü algısını oluşturan değişkenleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda Gümüşhane Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde belirli
bölümlerde eğitim gören öğrencilerin tutumlarını öğrenmeye yönelik bir soru
formu hazırlanmıştır. Değişkenleri belirlemeye yönelik yapılan faktör analizi
sonrasında ‘Bir reklama yönelik tutum’, ‘Global reklamcılık’ ve ‘Global tüketim
trendi’ boyutları belirlenmiştir. Ayrıca regresyon analizi ile global tüketim
trendi değişkeninin bir reklama yönelik tutum ve global reklam boyutlarını
açıklamada istatistiki olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Çalışmadan elde
edilen sonuçların bu alanda çalışan akademisyenler ve pazar araştırmacılarına
katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
Tüketim Kültürü Reklam Stratejileri Standardize Edilmiş Reklam Faktör Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 34 |