“Tüketim” kavramı günümüzde, insanla ilgili bütün ilişkileri kontrol
altına alabilen bir kavram haline gelmiştir. Tüketimi körükleme amacıyla
mevsimlik değişiklikleri ifade eden modanın çokça konusu olan giyim, maddi bir
meta olmakla birlikte kültür ve inançlar, ekonomik durum ve toplumsal sınıfla
ilgili mesaj vermesi bakımından bir uzlaşımsallık vasıtası olabilmektedir. Dolayısıyla
2000’li yıllarda Türkiye’nin tüketim alışkanlıklarında, maddi metaların tüketilmesine
ivme kazandırmak için manevi referansları olan sembol ve söylemlerin, maddi
metalarla iç içe geçmesi, metalaşması sorunu ortaya çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 36 |