Siyasi partilerin seçimleri
kazanmasında en önemli faktörlerden olan siyasal iletişim faaliyetleri,
günümüzde kitle iletişim araçlarındaki gelişmelerle daha kapsamlı ve renkli bir
hale gelmiştir. Siyasal iletişim kampanyalarında sıkça başvurulan siyasal
reklamcılıkta kullanılan en önemli medyalardan biri de dijital gazeteciliğin ortaya
çıkıp yaygınlaşmasıyla güç kaybı yaşasa da etkisini hala koruyan geleneksel (basılı)
gazetelerdir. Basılı gazete reklamcılığı, Türkiye’deki seçimlerde siyasal partilerin
iletişim stratejileri için de önemli bir yer tutmaktadır. Çalışmada; siyasal
reklamcılık açısından geleneksel gazetelerin öneminin ortaya konulması amacıyla
2011 Genel Seçimleri’nde Adalet ve Kalkınma Partisi ile Cumhuriyet Halk Partisi’nin
basılı gazete reklamları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. İncelemede ilk
olarak her iki partinin reklamları tematik olarak sınıflandırılmış, adından
mesajların hangi amaçla ve nasıl inşa edildiklerinin ortaya konması amacıyla
metinler söylem analizine tabi tutularak, reklamların görsel tasarımı değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda basılı gazete
reklamlarının etkili kurgulandıklarında partilerin siyasal iletişim
faaliyetlerinde sağladıkları yararlara yönelik çıkarımlar yapılmıştır.
siyasal iletişim siyasal seçimler geleneksel (basılı) gazete reklamcılığı Adalet ve Kalkınma Partisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 37 |