Bu çalışmanın temel
amacı, e-perakende hizmet kalitesinin marka değerine etkisini belirlemektir. E-perakende
sitesine örnek teşkil etmesi amacıyla Trendyol e-perakende sitesi seçilmiş ve
araştırmaya bu siteden alışveriş yapan 322 müşteri dahil edilmiştir. İlk
olarak, müşterilerinin sosyo-demografik özellikleri ile ilgili bulgulara yer
verilmiştir. Daha sonra, hem e-perakende hizmet kalitesi hem de marka değeri
açısından sosyo-demografik özelliklerin farklılık gösterip göstermediğine
bakılmıştır. Son olarak, e-perakende hizmet kalitesinin marka değerine etkisini
incelemek için regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda,
Trendyol e-perakende sitesinin hizmet kalitesinin marka değerine etkide
bulunduğu ortaya çıkmıştır. E-perakende hizmet kalitesinin, marka değeri
üzerinde %44,3 oranında değiştirme etkisine sahip olduğu belirlenmiştir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Finans |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2020 |
| Kabul Tarihi | 7 Ekim 2019 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 38 |