Bireylerin
ihtiyaçlarının artması, hasta-hekim ilişkisindeki değişimler, hastaların
memnuniyet düzeylerinin azalması, sağlık hizmetlerinin işletme mantığı ile
yürütülmesi, koruyucu sağlık hizmetlerine olan ilgi ve hastaların sağlık
durumlarıyla ilgili daha sorgulayıcı olması sağlık kuruluşlarının pazarlamaya
olan ilgisini artırmaktadır. Bunlara ek olarak, her geçen gün toplumun sağlık
hizmetlerine olan beklentileri artmakta ve yeni medikal teknolojiler ortaya
çıkmaktadır. Değişen bu durum sağlık kuruluşlarının maliyetini artırmakta ve
sağlık kuruluşlarını modern pazarlama tekniklerini kullanmaya zorlamaktadır.
Pazarlama ve bilgi teknolojilerinin entegrasyonu için dijital araçlara ve
tekniklere ihtiyaç duyulmakta olup pazarlamanın dijitalleşmesini sağlamaktadır.
Bu çalışmada, Türkiye’de aynı ad altında ve birden fazla şehirde faaliyet
gösteren beş özel sağlık kuruluşunun dijital pazarlama kanallarını kullanımı
değerlendirilmiştir. Özel sağlık
kuruluşlarının tamamının web sitesi, mobil uygulamalar ve sosyal medya
kullanımı konularında eksiklerinin bulunduğu saptanmıştır. Özel sağlık
kuruluşlarının çoğunluğunun ise sağlık blog yönetimine ve arama motorları
optimizasyonuna gerekli önemi vermedikleri belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 39 |