Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION

Yıl 2020, Sayı: 41, 75 - 82, 19.10.2020
https://doi.org/10.30794/pausbed.652221

Öz

Eylem odaklı yaklaşım, iletişimsel yaklaşım ile farkını ortaya koyan temel kavram olan eylem kavramına odaklanmaktadır. Ancak, dil öğrencilerinin genellikle hedef dilin konuşulduğu ülkede olmamaları veya orada bulunma imkânlarının olmaması, gerçek bir eylem durumunun yaratılmasını her zaman mümkün kılmamaktadır. Bu noktada teknoloji, öğrenmeyi sınıfın dışına taşımaya ve öğrencinin Öteki'yle etkileşime giren sosyal bir aktör olacağı gerçek iletişim durumları yaratmaya yardımcı olabilir. Araştırmada “Yeni teknolojiler eylem-odaklı yaklaşımın eylemsel yönünün vurgulanmasında öğretmenlere yardımcı olabilir mi?” sorusuna cevap aranmıştır. Bu çalışma, eylem-odaklı yaklaşım çerçevesinde, akıllı telefonların dil sınıflarında kullanımını yaygınlaştırmayı amaçlayan bir çalışmadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, öncelikle, eylem-odaklı yaklaşımın temel ilkelerini belirlemek üzere alanyazın taranmış ve ardından Yabancı Dil olarak Fransızca sınıflarında akıllı telefon uygulamalarının sınıf içi kullanımına yönelik bir uygulama örneği sunulmuştur. Sunulan örnek çalışmanın eylem-odaklı yaklaşımın eylemsel boyutunun yeni teknolojilerle nasıl çalıştırılabileceği konusunda eğitimcilere yol gösterici olacağı ve farklı bakış açılarının ortaya çıkmasını sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Boubakour, S. (2010). L’enseignement des langues-cultures: dimensions et perspectives. Synergies Algérie, (9), 13-26.
  • Conseil de l’Europe (1986). L’Interculturalisme : de l’idée à la pratique didactique et de la pratique à la théorie, Conseil de l’Europe, Conseil de la Coopération Culturelle.
  • Conseil de l’Europe (2001). Cadre Européen Commun de Référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, Paris : Didier.
  • Duplessis, P. (2016). La fiche pédagogique en information-documentation : Modèle à l’usage des professeurs documentalistes préparant une séance d’enseignement-apprentissage seuls ou en interdisciplinarité, disponible le 20.08.2018 sur http://lestroiscouronnes.esmeree.fr/outils/la-fiche-pedagogique-en-information-documentation
  • Legros, D., Maître de Pembroke, E., & Talbi, A. (2002). Les théories de l’apprentissage et les systèmes multimédias, Psychologie des apprentissages et multimédia, Paris : A. Colin, 23-39.
  • Louveau, É., Mangenot, F., & Abry, D. (2006). Internet et la classe de langues, Paris : CLE International.
  • Morel, A. S. (2012). Littérature et FLE: état des lieux, nouveaux enjeux et perspectives, Synergies monde, (9), 141-148.
  • Puren, C. (2006). De l’approche communicative à la perspective actionnelle, Le Français dans le monde, (347), 37-40.
  • Unesco (2013). Compétences interculturelles : cadre conceptuel et opérationnel, Paris : l’Organisation des Nations Unies pour l’éducation, la science et la culture.

AKILLI TELEFONLARIN YABANCI DİL OLARAK FRANSIZCA SINIFLARINDA KULLANIMI : BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Sayı: 41, 75 - 82, 19.10.2020
https://doi.org/10.30794/pausbed.652221

Öz

Eylem odaklı yaklaşım, iletişimsel yaklaşım ile farkını ortaya koyan temel kavram olan eylem kavramına odaklanmaktadır. Ancak, dil öğrencilerinin genellikle hedef dilin konuşulduğu ülkede olmamaları veya orada bulunma imkânlarının olmaması, gerçek bir eylem durumunun yaratılmasını her zaman mümkün kılmamaktadır. Bu noktada teknoloji, öğrenmeyi sınıfın dışına taşımaya ve öğrencinin Öteki'yle etkileşime giren sosyal bir aktör olacağı gerçek iletişim durumları yaratmaya yardımcı olabilir. Araştırmada “Yeni teknolojiler eylem-odaklı yaklaşımın eylemsel yönünün vurgulanmasında öğretmenlere yardımcı olabilir mi?” sorusuna cevap aranmıştır. Bu çalışma, eylem-odaklı yaklaşım çerçevesinde, akıllı telefonların dil sınıflarında kullanımını yaygınlaştırmayı amaçlayan bir çalışmadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, öncelikle, eylem-odaklı yaklaşımın temel ilkelerini belirlemek üzere alanyazın taranmış ve ardından Yabancı Dil olarak Fransızca sınıflarında akıllı telefon uygulamalarının sınıf içi kullanımına yönelik bir uygulama örneği sunulmuştur. Sunulan örnek çalışmanın eylem-odaklı yaklaşımın eylemsel boyutunun yeni teknolojilerle nasıl çalıştırılabileceği konusunda eğitimcilere yol gösterici olacağı ve farklı bakış açılarının ortaya çıkmasını sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Boubakour, S. (2010). L’enseignement des langues-cultures: dimensions et perspectives. Synergies Algérie, (9), 13-26.
  • Conseil de l’Europe (1986). L’Interculturalisme : de l’idée à la pratique didactique et de la pratique à la théorie, Conseil de l’Europe, Conseil de la Coopération Culturelle.
  • Conseil de l’Europe (2001). Cadre Européen Commun de Référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, Paris : Didier.
  • Duplessis, P. (2016). La fiche pédagogique en information-documentation : Modèle à l’usage des professeurs documentalistes préparant une séance d’enseignement-apprentissage seuls ou en interdisciplinarité, disponible le 20.08.2018 sur http://lestroiscouronnes.esmeree.fr/outils/la-fiche-pedagogique-en-information-documentation
  • Legros, D., Maître de Pembroke, E., & Talbi, A. (2002). Les théories de l’apprentissage et les systèmes multimédias, Psychologie des apprentissages et multimédia, Paris : A. Colin, 23-39.
  • Louveau, É., Mangenot, F., & Abry, D. (2006). Internet et la classe de langues, Paris : CLE International.
  • Morel, A. S. (2012). Littérature et FLE: état des lieux, nouveaux enjeux et perspectives, Synergies monde, (9), 141-148.
  • Puren, C. (2006). De l’approche communicative à la perspective actionnelle, Le Français dans le monde, (347), 37-40.
  • Unesco (2013). Compétences interculturelles : cadre conceptuel et opérationnel, Paris : l’Organisation des Nations Unies pour l’éducation, la science et la culture.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Fransızca
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cihan Aydoğu 0000-0002-1065-8581

Oğuz Dündar 0000-0002-9574-6125

Yayımlanma Tarihi 19 Ekim 2020
Kabul Tarihi 16 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Aydoğu, C., & Dündar, O. (2020). L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(41), 75-82. https://doi.org/10.30794/pausbed.652221
AMA Aydoğu C, Dündar O. L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION. PAUSBED. Ekim 2020;(41):75-82. doi:10.30794/pausbed.652221
Chicago Aydoğu, Cihan, ve Oğuz Dündar. “L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 41 (Ekim 2020): 75-82. https://doi.org/10.30794/pausbed.652221.
EndNote Aydoğu C, Dündar O (01 Ekim 2020) L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 41 75–82.
IEEE C. Aydoğu ve O. Dündar, “L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION”, PAUSBED, sy. 41, ss. 75–82, Ekim 2020, doi: 10.30794/pausbed.652221.
ISNAD Aydoğu, Cihan - Dündar, Oğuz. “L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 41 (Ekim 2020), 75-82. https://doi.org/10.30794/pausbed.652221.
JAMA Aydoğu C, Dündar O. L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION. PAUSBED. 2020;:75–82.
MLA Aydoğu, Cihan ve Oğuz Dündar. “L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 41, 2020, ss. 75-82, doi:10.30794/pausbed.652221.
Vancouver Aydoğu C, Dündar O. L’UTILISATION DES SMARTPHONES DANS UNE CLASSE DE FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE : UN EXEMPLE D’EXPLOITATION. PAUSBED. 2020(41):75-82.