Çalışmada ASEAN (Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği) üyesi ülkelerin birbirleri ile olan ihracatları UCİNET programı kullanılarak sosyal ağ analizi ile incelenmiştir. ASEAN ülkelerinin ticaret ağının yapısı ve özellikleri incelenmiş ve ağda yer alan önemli aktörlerin kimler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Ağ analizi çalışmasında bütün bir ağ ve ağ içinden seçilen birkaç aktör ve bu aktörlerin ilişkileri incelenmiştir. Belli aktörlerin önemli olduğu ve ağ boyutlarının çok büyük olduğu ağlarda ego ağları tercih edilmektedir. Bu çalışmada, ülkelerin ticaret ağındaki önemini belirlemek için ticaret bağlantılarının sayısı, yoğunluk değerleri ve ülke ihracat merkeziyetlerindeki değişiklikler incelenmiştir. Analiz sonucuna göre, ASEAN örgütü her geçen yıl artan ticaret hacmi ve ekonomik potansiyeli ile dünya ticaret hacminin %32’sini oluşturan etkili bir topluluktur. Üye ülkelerin hepsinin birbirleri ile ihracatı bulunmaktadır. Ayrıca ağ içerisinde bilgi alışverişi ve iletişim oldukça güçlüdür. Endonezya, Malezya, Filipinler, Tayland ve Singapur ekonomik açıdan önde gelen ilk 5 ülkedir. ASEAN üyesi ülkelerin grup içinde yaptığı ihracat incelendiğinde; Singapur ve Malezya grupta merkez ülkelerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |