Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ

Yıl 2021, Sayı: 43, 381 - 404, 23.03.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.643963

Öz

Müzik eğitimi kapsamında yer alan ses eğitiminin genel amacı, konuşma ve
şarkı söylemede, öğrencilerin seslerini
doğal haliyle ve
ses sağlığını koruyarak en iyi şekilde
kullanmalarını sağlamaktır. Bu amacın gerçekleştirilmesi, onlara
sunulacak nitelikli eğitim anlayışı ile sağlanabilir. Günümüzde hızlı değişme
ve gelişmelerin yaşandığı bilim ve teknolojiyle sürekli ilgili olma, bilgiye
hızlı ve doğrudan ulaşmayı isteyen ve aktif kullanılan öğrenme deneyimlerini
daha çok arzulayan bağımsız yeni neslin öğrenme biçimini şekillendirmiştir. Bu
nedenle, eğitim sürecinde kullanılacak etkili ve verimli öğretim yöntemlerinin
seçilmesi önemlidir. Etkili, eğlenceli, kolay ve hızlı öğrenmeyi sağlayan bir
öğretim yöntemi olarak sözel imgelerin kullanılması, bu amaçların gerçekleştirilmesini
sağlayabilir. Ses eğitiminde bir yöntem olarak sözel imgelerin kullanılması ile
doğru, güzel ve etkili konuşma ve şarkı söyleme becerilerinin geliştirilmesi,
öğrencilere uzun yıllar sağlıklı bir sesle konuşma ve şarkı söyleme olanağı sağlayacaktır.
Aynı zamanda, öğretmen-öğrenci iletişimi ve eğitim süreci de daha sağlıklı,
verimli ve etkili olacaktır. Bu
doğrultuda bu çalışmanın amacı, ses eğitiminde bir öğretim yöntemi
olarak sözel imgeleri ele alarak bir değerlendirme yapmak ve önerilerde
bulunmaktır. 

Kaynakça

  • Adler, A. (1996). Yaşama Sanatı. 5. Baskı. Say Yayınları, İstanbul.Akkarpat, İ. (2014). Farklı Yaş Gruplarında Basketbolda İmgelemenin Serbest Atış Performansı, Özgüven ve Kaygı Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi.Alderson, R. (1979). Complete Handbook of Voice Training. 1. Baskı. Parker Publishing Company, West Nyack, Newyork. Alper Z. (2002). Eğitimde Öğrenim Biçimlerinin Önemi. Tıp Eğitimi Dünyası, Sayı: 9, 13-16. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ted/article/view/5000140303/5000128368 (10.01.2019)Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. 5. Baskı. Anı Yayıncılık, Ankara.Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. 1. Baskı. Milli Eğitim Basımevi, Ankara.Clements, J. F. (2008). The Use Of Imagery In Teaching Voice To The Twenty-First Century Student. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Florida State University College Of Music.Davutoğlu, A.Y. (2015). Doğal Sese Ulaşabilmek: Linklater Metodunun Eğitim Perspektifinden Analizi. 4/17, 147-167. http://www.idildergisi.com/makale/pdf/1440165186.pdf (06.03.2019)Dinçer, Ö. (2016). Üniversitelerde Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin İmgeleme Yetilerinin Değerlendirilmesi. 14/55, 138-149 http://egitimsen.org.tr/wp-content/uploads/2016/11/138-149_Hakemli-Makale.pdf (06.01.2019)Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. 1. Baskı. Yelkentepe Yayınları, Ankara. Fogle, S.K. (2005). The Use Of Imagery in Voice Pedagogy in Relation To Dvorak's Biblical Songs, Op. 99. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). A Dissertation Presented to the Committee on Advanced Studies of the School of Church Music South western Baptist Theological Seminary Fort Worth, Texas. Gregg, J.W. (2002). Vocal Development and Articulation in Speech and Song. Journal of Singing, 58/5, 431-433 Hemsley, T. (1998). Singing and Imagination: A Human Approach to a Great Musical Tradition. 1. Baskı. Oxford University Press, Oxford.Işıldak, R. Suat (2008). Yaratmada İlk Adım: İmge ve İmgelem. 2/1, 64–69. http://www.nef.balikesir.edu.tr/~dergi/makaleler/yayinda/4/EFMED_FZE115.pdf (06.01.2019)Kagen, S. (1960). On Studying Singing. 1. Baskı. Dover Publications, Inc. Newyork.Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 11. Baskı. Nobel Yayın, Ankara.Kızıldağ, E. ve Tiryaki, M. Ş. (2012). Sporda İmgeleme Envanterinin Türk Sporcular İçin Uyarlanması. 23/1, 13–23 http://dergipark.ulakbim.gov.tr/sbd/article/view/5000092267/5000085742 (06.01.2019)Magill, R. A. (2001). Motor Leaming: Concepts and Application. 6. Baskı. McGraw Hill, Boston.
  • McKinney, J. C. (1994). The Diagnosis and Correction Of Vocal Faults: A Manual for Teachers of Singing and for Choir Directors. 2. Baskı. Nashville: Genevox Music Group, U.S.A.Miller, R. (1986). The Structure of Singing: System and Art in Vocal Technique. 1. Baskı. Schirmer Books, New York. Miller, R. (1996). On the Art of Singing. 1. Baskı. Oxford University Press, New York.Nuhoğlu, P. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Görsel Bilişsel Stilleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi. Ömür, M. (2001). Sesin Peşinde. 1. Baskı. Pan Yayıncılık, İstanbul. Sağer, T. ve Ayhan, A. (2012). Müzik Eğitiminde İmgelerin Kullanımı. 2/6, 305-321. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/inustd/article/view/1027000058/1027000057 (06.01. 2019)Seashore, C. E. (1938). Psychology of Music. 1. Baskı. McGraw Hill, New York. Türk Dil Kurumu, Bilim ve Sanat Terimleri Sözlüğü. www.tdk. gov.tr. Ware, C. (1998). Basics of Vocal Pedagogy: The Foundations and Process of Singing. 2. Baskı. McGraw-Hill, Boston.Wei, C. T. (2006). Role and Efficacy of Verbal Imagery in the Teaching of Singing: Case Study and Computer Vocal Analysis. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hong Kong Baptist University. Winsel, R. (1966). The Anatomy of Voice: An Illustrated Manual of Vocal Training. 1. Baskı. Exposition Press, NewYork.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Ekici 0000-0001-9587-7849

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2021
Kabul Tarihi 10 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Ekici, T. (2021). SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(43), 381-404. https://doi.org/10.30794/pausbed.643963
AMA Ekici T. SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ. PAUSBED. Mart 2021;(43):381-404. doi:10.30794/pausbed.643963
Chicago Ekici, Tülay. “SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 43 (Mart 2021): 381-404. https://doi.org/10.30794/pausbed.643963.
EndNote Ekici T (01 Mart 2021) SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 381–404.
IEEE T. Ekici, “SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ”, PAUSBED, sy. 43, ss. 381–404, Mart 2021, doi: 10.30794/pausbed.643963.
ISNAD Ekici, Tülay. “SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 (Mart 2021), 381-404. https://doi.org/10.30794/pausbed.643963.
JAMA Ekici T. SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ. PAUSBED. 2021;:381–404.
MLA Ekici, Tülay. “SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 43, 2021, ss. 381-04, doi:10.30794/pausbed.643963.
Vancouver Ekici T. SES EĞİTİMİ DERSİNDE BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ OLARAK SÖZEL İMGELERİN YERİ VE ÖNEMİ. PAUSBED. 2021(43):381-404.