Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L'ENFANT

Yıl 2022, Sayı: 51, 15 - 25, 29.06.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1060078

Öz

Cette étude est une recherche qualitative. Dans la recherche, les études sur les contributions des livres d'images à l'éducation des enfants ont été évaluées à l'aide de la méthode d'analyse de documents. Dans cette étude, on a essayé de montrer comment les livres d'images pour enfants affectent positivement leur développement éducatif. La relation peinture de l'enfant, qui commence avec les livres à la maternelle, se poursuit dans la période de formation. Les livres d'images pour enfants sont connus comme des outils éducatifs qui permettent aux enfants de reconnaître et d'apprendre plus facilement les couleurs, les lettres, les concepts et les objets par la vue, le toucher et l'ouïe dès la petite enfance. Les livres d'images divertissent non seulement les enfants, mais contribuent également grandement au développement de leur imagination et de leur créativité. Grâce à la lecture interactive à travers des images, l'enfant acquiert le pouvoir de former des phrases correctes et d'exprimer ses sentiments et ses pensées de différentes manières. L'histoire racontée dans une langue fluide et compréhensible et les images originales qui soutiennent l'histoire non seulement divertissent l'enfant, mais nourrissent également son monde spirituel sur le plan culturel.

Kaynakça

  • Akyol, H. Yıldırım. (2006). Resimli Çocuk Kitaplarının Okul Öncesi Dönemde Okuma ve Yazma Sürecine Katkıları, Eğitimci Dergisi, Sayı : 16 Kasım- Aralık.
  • Aslan, C. (2006). Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Sempozyumu.
  • Aytekin, H. (2011).Yabancı Dil Öğretiminde Çocuk ve Gençlik Edebiyatı, Güven Ofset, Samsun.
  • Baştuğ, D. S. (2020). Une etude sur les valeurs educatives des livres pour enfants de daniel pennac et leurs exploitations en fle. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa). Erişim adresi : http://hdl.handle.net/11452/15583
  • Beyazova, U. (2006). Kitap Çocuk İlişkisi, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 04-06 Ekim, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Boratav P. Naili, (1969), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul.
  • Bayram, Z. T. (2009). Resimli Çocuk Kitaplarının Okuma Alışkanlığı Üzerindeki Etkisi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Ceran, K. (2014). Çizgi Roman Nedir? Çizgili Hayat Kılavuzu, L. Cantek, İletişim, İstanbul.
  • Durand, M. (1977) “Les Premiѐres Rencontres avec Le livre”, in Les Livres pour Les Enfants, Collection “Enfance heureuse”, Les éditions ouvriѐres. Paris.
  • Filion, R. (1990). “Pourquoi lire des histoires aux enfants d’âge préscolaire?” Lurelu, Volume 12, numéro 3, hiver.
  • Güneş, F. (2010). “Ninnilerin Çocukların Dil ve Zihinsel Gelişimine Etkisi”, Zeitschrift für die Welt der Türken, Vol:2 No: 3.
  • Hotyat, F. (1972). Cours de Psychologie de l’Enfant et de l’Adolescent, Nathan, Paris.
  • Jan. I. (1984). La littérature Enfantaine, Les éditions Ouvriѐres, Paris.
  • Kuşçu, E. (2013). Fransızca öğreniminde yeni bir soluk “cache-cache”. Turkish Studies International Periodical For The Languages, 8/10, 405-421.
  • Kuşçu, E. (2017). Sözcük Öğretimi Üzerine Değerlendirmeler ve Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi’nin (CNRS) Görsel-Anlambilimsel Yorumu, Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6 (2), 287-303. DOI: 10.30703/cije.319286
  • Lamblin, S. (1977). Vers un Produit de Qualité: in Les Livres pour Les Enfants, Collection “Enfance heureuse”,Les éditions ouvriѐres, Paris.
  • Lanzmann, F. (1985). In Préface “Connaître et Choisir les Livres pour Enfants”, Held, J. Hachette, Paris.
  • Megep. (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Bilişsel Gelişim, MEB, Ankara.
  • Melekoğlu, M. Ayhan. , Melekoğlu, M. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sesli Okumanın Eğitimsel Gelişime Etkisi, Eğitimci Dergisi, Sayı: 16 Aralık.
  • N’da, P. (2015). Recherche et Méthodologie en Sciences Sociales et Humaines, L’Harmattan, Paris.
  • Özer, A. (2006). Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin Çocuğa Göreliği, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 04-06 Ekim, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültsi.
  • Tanju, Ebru H. (2010). “Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı’na Genel Bir Bakış”, Aile ve Toplum, Yıl: 11 Cilt: 6 Sayı: 22 Nisan-Mayıs-Haziran.
  • Sargologos, P. Fred. (2011). Le Roman graphique, une bande dessinée prescriptrice de légitimation culturelle, Enssib, Université de Lyon.
  • Şahin G. (2014). “Okulöncesi Dönem Çocuk Kitaplarında Görsel Bir Uyaran Olarak Resim,” Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish, Volume 9/3 Winter.
  • Şirin, R. (2000). 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Sauto de M, (1987). Lire, Un jeu d’Enfant, Paris, Calmann-Lévy.
  • Sever, S. (1995). “Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Yapısal ve Eğitsel Özellikler”, ABC, 107, 14-15.
  • Sever, S. (2012). Çocuklar İçin Seçilecek Kitaplar Hangi Özellikleri Taşımalıdır, Eğitimci Dergisi, Sayı : 16 Aralık.
  • Uğurlu Battal, S. (2013). “Resimli Çocuk Kitaplarında Hayvan Karakter Kullanımı”, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish, Volume 8/4 Spring.
  • Yağlı, A. (2017). Modern Bir Anlatı Sanatı Olarak Çizgi Roman, Kriter, İstanbul.
  • Yazıcı, D.N., Yıldız, C., Durmuşoğlu, M.C. (2018). “Erken Çocukluk Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarının Eğitsel Özelliklerinin İncelenmesi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 1196-1209.

ÇOCUĞUN EĞİTİM SÜRECİNE RESİMLİ KİTAPLARIN KATKISI

Yıl 2022, Sayı: 51, 15 - 25, 29.06.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1060078

Öz

Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmada resimli kitapların çocuk eğitimine katkılarına yönelik çalışmalar nitel araştırma yönteminde yer alan doküman inceleme yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmada resimli çocuk kitaplarının çocuğun eğitsel gelişimini nasıl olumlu olarak etkilediği gösterilmeye çalışılmıştır. Çocuğun anaokulundaki kitaplarla başlayan resim ilişkisi ileriki eğitim sürecinde de devam eder. Resimli çocuk kitapları, bebeklikten itibaren çocuklara görme, dokunma ve duyma yoluyla renkleri harfleri, kavramları, eşyaları daha kolay tanıma ve öğrenme imkȃnı tanıyan eğitsel araçlar olarak bilinir. Resimli kitaplar çocukları sadece eğlendirmez aynı zamanda onların hayal gücü ve yaratıcılıklarının gelişmesine de büyük katkı sağlarlar. Çocuk kitaplarında çoğu zaman resim soyuttan somuta geçişin bir aracı durumundadır. Çocuk, görsellikler yardımıyla düşünme, sezebilme ve kavrama yeteneklerini harekete geçirir. Resimler üzerinden yapılan etkileşimli okuma yoluyla çocuk düzgün cümleler kurmayı, duygu ve düşüncelerini farklı şekillerde ifade edebilme gücünü kazanır. Akıcı anlaşılır bir dille anlatılan öykü ve öyküyü destekleyen özgün resimler çocuğu sadece eğlendirmez aynı zamanda onun ruh dünyasını da kültürel bakımdan besler.

Kaynakça

  • Akyol, H. Yıldırım. (2006). Resimli Çocuk Kitaplarının Okul Öncesi Dönemde Okuma ve Yazma Sürecine Katkıları, Eğitimci Dergisi, Sayı : 16 Kasım- Aralık.
  • Aslan, C. (2006). Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Sempozyumu.
  • Aytekin, H. (2011).Yabancı Dil Öğretiminde Çocuk ve Gençlik Edebiyatı, Güven Ofset, Samsun.
  • Baştuğ, D. S. (2020). Une etude sur les valeurs educatives des livres pour enfants de daniel pennac et leurs exploitations en fle. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa). Erişim adresi : http://hdl.handle.net/11452/15583
  • Beyazova, U. (2006). Kitap Çocuk İlişkisi, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 04-06 Ekim, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Boratav P. Naili, (1969), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul.
  • Bayram, Z. T. (2009). Resimli Çocuk Kitaplarının Okuma Alışkanlığı Üzerindeki Etkisi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Ceran, K. (2014). Çizgi Roman Nedir? Çizgili Hayat Kılavuzu, L. Cantek, İletişim, İstanbul.
  • Durand, M. (1977) “Les Premiѐres Rencontres avec Le livre”, in Les Livres pour Les Enfants, Collection “Enfance heureuse”, Les éditions ouvriѐres. Paris.
  • Filion, R. (1990). “Pourquoi lire des histoires aux enfants d’âge préscolaire?” Lurelu, Volume 12, numéro 3, hiver.
  • Güneş, F. (2010). “Ninnilerin Çocukların Dil ve Zihinsel Gelişimine Etkisi”, Zeitschrift für die Welt der Türken, Vol:2 No: 3.
  • Hotyat, F. (1972). Cours de Psychologie de l’Enfant et de l’Adolescent, Nathan, Paris.
  • Jan. I. (1984). La littérature Enfantaine, Les éditions Ouvriѐres, Paris.
  • Kuşçu, E. (2013). Fransızca öğreniminde yeni bir soluk “cache-cache”. Turkish Studies International Periodical For The Languages, 8/10, 405-421.
  • Kuşçu, E. (2017). Sözcük Öğretimi Üzerine Değerlendirmeler ve Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi’nin (CNRS) Görsel-Anlambilimsel Yorumu, Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6 (2), 287-303. DOI: 10.30703/cije.319286
  • Lamblin, S. (1977). Vers un Produit de Qualité: in Les Livres pour Les Enfants, Collection “Enfance heureuse”,Les éditions ouvriѐres, Paris.
  • Lanzmann, F. (1985). In Préface “Connaître et Choisir les Livres pour Enfants”, Held, J. Hachette, Paris.
  • Megep. (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Bilişsel Gelişim, MEB, Ankara.
  • Melekoğlu, M. Ayhan. , Melekoğlu, M. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sesli Okumanın Eğitimsel Gelişime Etkisi, Eğitimci Dergisi, Sayı: 16 Aralık.
  • N’da, P. (2015). Recherche et Méthodologie en Sciences Sociales et Humaines, L’Harmattan, Paris.
  • Özer, A. (2006). Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin Çocuğa Göreliği, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 04-06 Ekim, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültsi.
  • Tanju, Ebru H. (2010). “Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı’na Genel Bir Bakış”, Aile ve Toplum, Yıl: 11 Cilt: 6 Sayı: 22 Nisan-Mayıs-Haziran.
  • Sargologos, P. Fred. (2011). Le Roman graphique, une bande dessinée prescriptrice de légitimation culturelle, Enssib, Université de Lyon.
  • Şahin G. (2014). “Okulöncesi Dönem Çocuk Kitaplarında Görsel Bir Uyaran Olarak Resim,” Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish, Volume 9/3 Winter.
  • Şirin, R. (2000). 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Sauto de M, (1987). Lire, Un jeu d’Enfant, Paris, Calmann-Lévy.
  • Sever, S. (1995). “Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Yapısal ve Eğitsel Özellikler”, ABC, 107, 14-15.
  • Sever, S. (2012). Çocuklar İçin Seçilecek Kitaplar Hangi Özellikleri Taşımalıdır, Eğitimci Dergisi, Sayı : 16 Aralık.
  • Uğurlu Battal, S. (2013). “Resimli Çocuk Kitaplarında Hayvan Karakter Kullanımı”, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish, Volume 8/4 Spring.
  • Yağlı, A. (2017). Modern Bir Anlatı Sanatı Olarak Çizgi Roman, Kriter, İstanbul.
  • Yazıcı, D.N., Yıldız, C., Durmuşoğlu, M.C. (2018). “Erken Çocukluk Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarının Eğitsel Özelliklerinin İncelenmesi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 1196-1209.

THE CONTRIBUTION OF PICTURE BOOKS TO THE CHILD'S EDUCATIONAL PROCESS

Yıl 2022, Sayı: 51, 15 - 25, 29.06.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1060078

Öz

Cette étude est une recherche qualitative. Dans la recherche, les études sur les contributions des livres d'images à l'éducation des enfants ont été évaluées à l'aide de la méthode d'analyse de documents. Dans cette étude, on a essayé de montrer comment les livres d'images pour enfants affectent positivement leur développement éducatif. La relation peinture de l'enfant, qui commence avec les livres à la maternelle, se poursuit dans la période de formation. Les livres d'images pour enfants sont connus comme des outils éducatifs qui permettent aux enfants de reconnaître et d'apprendre plus facilement les couleurs, les lettres, les concepts et les objets par la vue, le toucher et l'ouïe dès la petite enfance. Les livres d'images divertissent non seulement les enfants, mais contribuent également grandement au développement de leur imagination et de leur créativité. Grâce à la lecture interactive à travers des images, l'enfant acquiert le pouvoir de former des phrases correctes et d'exprimer ses sentiments et ses pensées de différentes manières. L'histoire racontée dans une langue fluide et compréhensible et les images originales qui soutiennent l'histoire non seulement divertissent l'enfant, mais nourrissent également son monde spirituel sur le plan culturel.

Mots-clés: Livres d'Images, Relation d'Images d'Enfants, Lecture de livres.

Kaynakça

  • Akyol, H. Yıldırım. (2006). Resimli Çocuk Kitaplarının Okul Öncesi Dönemde Okuma ve Yazma Sürecine Katkıları, Eğitimci Dergisi, Sayı : 16 Kasım- Aralık.
  • Aslan, C. (2006). Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Sempozyumu.
  • Aytekin, H. (2011).Yabancı Dil Öğretiminde Çocuk ve Gençlik Edebiyatı, Güven Ofset, Samsun.
  • Baştuğ, D. S. (2020). Une etude sur les valeurs educatives des livres pour enfants de daniel pennac et leurs exploitations en fle. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa). Erişim adresi : http://hdl.handle.net/11452/15583
  • Beyazova, U. (2006). Kitap Çocuk İlişkisi, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 04-06 Ekim, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Boratav P. Naili, (1969), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul.
  • Bayram, Z. T. (2009). Resimli Çocuk Kitaplarının Okuma Alışkanlığı Üzerindeki Etkisi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Ceran, K. (2014). Çizgi Roman Nedir? Çizgili Hayat Kılavuzu, L. Cantek, İletişim, İstanbul.
  • Durand, M. (1977) “Les Premiѐres Rencontres avec Le livre”, in Les Livres pour Les Enfants, Collection “Enfance heureuse”, Les éditions ouvriѐres. Paris.
  • Filion, R. (1990). “Pourquoi lire des histoires aux enfants d’âge préscolaire?” Lurelu, Volume 12, numéro 3, hiver.
  • Güneş, F. (2010). “Ninnilerin Çocukların Dil ve Zihinsel Gelişimine Etkisi”, Zeitschrift für die Welt der Türken, Vol:2 No: 3.
  • Hotyat, F. (1972). Cours de Psychologie de l’Enfant et de l’Adolescent, Nathan, Paris.
  • Jan. I. (1984). La littérature Enfantaine, Les éditions Ouvriѐres, Paris.
  • Kuşçu, E. (2013). Fransızca öğreniminde yeni bir soluk “cache-cache”. Turkish Studies International Periodical For The Languages, 8/10, 405-421.
  • Kuşçu, E. (2017). Sözcük Öğretimi Üzerine Değerlendirmeler ve Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi’nin (CNRS) Görsel-Anlambilimsel Yorumu, Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6 (2), 287-303. DOI: 10.30703/cije.319286
  • Lamblin, S. (1977). Vers un Produit de Qualité: in Les Livres pour Les Enfants, Collection “Enfance heureuse”,Les éditions ouvriѐres, Paris.
  • Lanzmann, F. (1985). In Préface “Connaître et Choisir les Livres pour Enfants”, Held, J. Hachette, Paris.
  • Megep. (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Bilişsel Gelişim, MEB, Ankara.
  • Melekoğlu, M. Ayhan. , Melekoğlu, M. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sesli Okumanın Eğitimsel Gelişime Etkisi, Eğitimci Dergisi, Sayı: 16 Aralık.
  • N’da, P. (2015). Recherche et Méthodologie en Sciences Sociales et Humaines, L’Harmattan, Paris.
  • Özer, A. (2006). Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin Çocuğa Göreliği, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 04-06 Ekim, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültsi.
  • Tanju, Ebru H. (2010). “Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı’na Genel Bir Bakış”, Aile ve Toplum, Yıl: 11 Cilt: 6 Sayı: 22 Nisan-Mayıs-Haziran.
  • Sargologos, P. Fred. (2011). Le Roman graphique, une bande dessinée prescriptrice de légitimation culturelle, Enssib, Université de Lyon.
  • Şahin G. (2014). “Okulöncesi Dönem Çocuk Kitaplarında Görsel Bir Uyaran Olarak Resim,” Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish, Volume 9/3 Winter.
  • Şirin, R. (2000). 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Sauto de M, (1987). Lire, Un jeu d’Enfant, Paris, Calmann-Lévy.
  • Sever, S. (1995). “Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Yapısal ve Eğitsel Özellikler”, ABC, 107, 14-15.
  • Sever, S. (2012). Çocuklar İçin Seçilecek Kitaplar Hangi Özellikleri Taşımalıdır, Eğitimci Dergisi, Sayı : 16 Aralık.
  • Uğurlu Battal, S. (2013). “Resimli Çocuk Kitaplarında Hayvan Karakter Kullanımı”, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish, Volume 8/4 Spring.
  • Yağlı, A. (2017). Modern Bir Anlatı Sanatı Olarak Çizgi Roman, Kriter, İstanbul.
  • Yazıcı, D.N., Yıldız, C., Durmuşoğlu, M.C. (2018). “Erken Çocukluk Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarının Eğitsel Özelliklerinin İncelenmesi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 1196-1209.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Fransızca
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Yağlı 0000-0002-0735-7331

Erken Görünüm Tarihi 18 Temmuz 2022
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Kabul Tarihi 3 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Yağlı, A. (2022). LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(51), 15-25. https://doi.org/10.30794/pausbed.1060078
AMA Yağlı A. LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT. PAUSBED. Haziran 2022;(51):15-25. doi:10.30794/pausbed.1060078
Chicago Yağlı, Ali. “LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 51 (Haziran 2022): 15-25. https://doi.org/10.30794/pausbed.1060078.
EndNote Yağlı A (01 Haziran 2022) LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 51 15–25.
IEEE A. Yağlı, “LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT”, PAUSBED, sy. 51, ss. 15–25, Haziran 2022, doi: 10.30794/pausbed.1060078.
ISNAD Yağlı, Ali. “LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 51 (Haziran 2022), 15-25. https://doi.org/10.30794/pausbed.1060078.
JAMA Yağlı A. LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT. PAUSBED. 2022;:15–25.
MLA Yağlı, Ali. “LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 51, 2022, ss. 15-25, doi:10.30794/pausbed.1060078.
Vancouver Yağlı A. LA CONTRIBUTION DES IMAGIERS AU PROCESSUS ÉDUCATIF DE L’ENFANT. PAUSBED. 2022(51):15-2.