In today's business world, digital transformation has become inevitable for companies. In order to meet the demands of digitalization, companies need to act agile. In this context, the aim of this study is to examine the role of organizational culture in supporting organizational agility in order to adapt to digital transformation and to reveal how culture affects organizational agility. Within the scope of the study, the data collected from the employees in managerial positions in private sector organizations operating in Turkey are analysed and the effects of four types of organizational culture - "clan culture", "adhocracy culture", "market culture" and "hierarchy culture" - on agility are investigated. The results show that clan culture has a significant effect on organizational agility in the Turkish context, while other culture types do not contribute significantly to agility.
Agility culture digitalisation change digital transformation
Günümüz iş dünyasında dijital dönüşüm şirketler için kaçınılmaz hale gelmiştir. Dijitalleşmenin taleplerini karşılayabilmek adına şirketlerin çevik davranabilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı, dijital dönüşüme adapte olabilmek için örgütsel çevikliği desteklemede örgüt kültürünün rolünü incelemek ve kültürün örgütsel çevikliği nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında Türkiye'de faaliyet gösteren özel sektör kuruluşlarında yönetici pozisyonundaki çalışanlardan anket yöntemiyle toplanan veriler incelenmekte ve dört tip örgüt kültürünün- "klan kültürü", "adhokrasi kültürü", "pazar kültürü" ve "hiyerarşi kültürü"- çeviklik üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Sonuçlar, Türkiye bağlamında klan kültürünün örgütsel çeviklik üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu, diğer kültür tiplerinin ise çevikliği anlamlı bir katkı sağlamadığını göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 53 |