Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION AND CONTEMPORARY INTERPRETATION OF JOHANN SEBASTIAN BACH'S SONATA "BWV 1017 C MINOR-HARPSICHORD

Yıl 2023, Sayı: 58, 103 - 121, 08.09.2023
https://doi.org/10.30794/pausbed.1197720

Öz

How Baroque music should be played today and whether the baroque period affects today's music styles is still a matter of discussion. Particularly the understanding of J.S.Bach Violin’s work as a romantic period piece, and the vibrato technique, which is used excessively, tells the opposite musical expression in the work. Of course, the interpretation of a piece is relative and it is vital for everyone, especially famous musicians, to occur with their own musical expression and play it the way they want. However, before interpreting a Baroque work, it should be done by examining the period features of that work and taking into account the style, expression and archeology techniques of that period as much as we can. The analysis of Bach, who is a great composer with the most disagreement about the interpretation of his works, is very important in these respects. In this article, it is aimed to examine J.S.Bach's C minor Violin-Harpsichord Sonata in terms of form and musicality and to have the performers have information about the correct interpretation of the piece. The analysis of Bach, who is a great composer with the most disagreement about the interpretation of his works, is very important in these respects. In this article, it is aimed to examine J.S.Bach's C minor Violin-Harpsichord Sonata in terms of form and musicality and to have the performers have information about the correct interpretation of the piece.

Kaynakça

  • Aktüze, İ. Müziği Okumak, Pan Yayıncılık,İstanbul.
  • Apel, W. (1974). Harward Dictionary of Music, Harward University Press,USA.
  • Buelow, George J. (2004). "Johann Sebastian Bach (1685–1750)", A History of Baroque Music, Indıana University Press,Indıana
  • Butt -John (2015). Informal Commentary, Linn Records (DVD)
  • Eppstein, H.(1973). Six Sonatas for Violin and Piano (Harpsichord) BWV 1014–1019 G.Henle.Verlag, Germany
  • Jones, R. D. P. (2013). The Creative Development of Johann Sebastian Bach, Volume II: 1717–1750: Music to Delight the Spirit, Oxford University Press,USA.
  • Lester, J. (2001). "Heightening Levels of Activity and J. S. Bach's Parallel-Section Constructions", Journal of the American Musicological Society, 54(1), 49-96. https://doi.org/10.1525/jams.2001.54.1.49
  • Siegbert, R. (2013). "Sonaten für obligates Cembalo und Violine", Bachs Orchester- und Kammermusik, Bach-Handbuch, Germany.
  • Shute, B. (2016). Sei Solo: Symbolum the Theology of J. S. Bach's Solo Violin Works, Wipf and Stock, Pickwick Publications.
  • Spitta, P.(1951-1979). Johann Sebastian Bach,(Çev: C. Bell,J.A.Fuller Maitland),Dover Publication, Newyork.
  • Williams, P. (2016). Bach: A Musical Biography, Cambridge University Press,USA.
  • Wollini, P.(2004). Six Sonatas for Violin and Obbligato Harpsichord BWV 1014–1019, Barereiter, Kassel.

JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI

Yıl 2023, Sayı: 58, 103 - 121, 08.09.2023
https://doi.org/10.30794/pausbed.1197720

Öz

Günümüzde Barok müziğin nasıl çalınması gerektiği ve Barok Dönem’in günümüz müzik tarzlarını etkileyip etkilemediği halen tartışılan bir konudur. Özellikle J.S.Bach’ın keman eserlerine bakıldığında adeta bir Romantik Dönem eseriymişcesine yorumlanırken gereğinden fazla yapılan vibrato tekniği, eserde tam tersi bir müzikal ifadeyi ortaya çıkarmaktadır. Tabi ki bir eseri yorumlama konusu çok göreceli olup herkesin özellikle ünlü müzisyenlerin kendilerine ait müzikal ifadeyi göstermeleri ve kendi istedikleri şekilde çalmaları önemli bir konudur. Eserlerinin yorumlanması konusunda en fazla görüş ayrılığının yaşandığı büyük bir besteci olan Bach’ın günümüzde yorumlanması bu açılardan oldukça önemlidir. Bir Barok eserini yorumlamadan önce, o eserin dönem özellikleri incelenerek yorumlama oldukça önemlidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, J.S.Bach’ın Do minör Keman –Harpsichord Sonatı ele alınarak, form ve müzikal açıdan incelenmiştir. Bu çalışmada, Bach’ın bu sonatı ile barok yapıdan uzaklaşarak Klasik Dönem bestecilerine öncü olduğu yenilikçi yapı ortaya konulmuş ve icracıların eser hakkında doğru yorumlama konusunda bilgi sahibi olması hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Aktüze, İ. Müziği Okumak, Pan Yayıncılık,İstanbul.
  • Apel, W. (1974). Harward Dictionary of Music, Harward University Press,USA.
  • Buelow, George J. (2004). "Johann Sebastian Bach (1685–1750)", A History of Baroque Music, Indıana University Press,Indıana
  • Butt -John (2015). Informal Commentary, Linn Records (DVD)
  • Eppstein, H.(1973). Six Sonatas for Violin and Piano (Harpsichord) BWV 1014–1019 G.Henle.Verlag, Germany
  • Jones, R. D. P. (2013). The Creative Development of Johann Sebastian Bach, Volume II: 1717–1750: Music to Delight the Spirit, Oxford University Press,USA.
  • Lester, J. (2001). "Heightening Levels of Activity and J. S. Bach's Parallel-Section Constructions", Journal of the American Musicological Society, 54(1), 49-96. https://doi.org/10.1525/jams.2001.54.1.49
  • Siegbert, R. (2013). "Sonaten für obligates Cembalo und Violine", Bachs Orchester- und Kammermusik, Bach-Handbuch, Germany.
  • Shute, B. (2016). Sei Solo: Symbolum the Theology of J. S. Bach's Solo Violin Works, Wipf and Stock, Pickwick Publications.
  • Spitta, P.(1951-1979). Johann Sebastian Bach,(Çev: C. Bell,J.A.Fuller Maitland),Dover Publication, Newyork.
  • Williams, P. (2016). Bach: A Musical Biography, Cambridge University Press,USA.
  • Wollini, P.(2004). Six Sonatas for Violin and Obbligato Harpsichord BWV 1014–1019, Barereiter, Kassel.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebru Şahin 0000-0002-3012-8051

Erken Görünüm Tarihi 28 Ağustos 2023
Yayımlanma Tarihi 8 Eylül 2023
Kabul Tarihi 8 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Şahin, E. (2023). JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(58), 103-121. https://doi.org/10.30794/pausbed.1197720
AMA Şahin E. JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI. PAUSBED. Eylül 2023;(58):103-121. doi:10.30794/pausbed.1197720
Chicago Şahin, Ebru. “JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ Ve YORUMLANMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 58 (Eylül 2023): 103-21. https://doi.org/10.30794/pausbed.1197720.
EndNote Şahin E (01 Eylül 2023) JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 58 103–121.
IEEE E. Şahin, “JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI”, PAUSBED, sy. 58, ss. 103–121, Eylül 2023, doi: 10.30794/pausbed.1197720.
ISNAD Şahin, Ebru. “JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ Ve YORUMLANMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 58 (Eylül 2023), 103-121. https://doi.org/10.30794/pausbed.1197720.
JAMA Şahin E. JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI. PAUSBED. 2023;:103–121.
MLA Şahin, Ebru. “JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ Ve YORUMLANMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 58, 2023, ss. 103-21, doi:10.30794/pausbed.1197720.
Vancouver Şahin E. JOHANN SEBASTIAN BACH’IN “BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI. PAUSBED. 2023(58):103-21.