The Little Prince (Le Petit Prince) is a tale book written by Antoine de Saint-Exupéry published in 1943. At first glimpse it could
be perceived as a funny fable designed for kids, on the contrary it is a classical from which adults could have some deductions.
It is possible that the book might be evaluated from different perspectives and it is also feasible to have various subtractions.
In this paper we aim to evaluate the book with regard to contemporary entrepreneurship and business administration. For this
very purpose, we also aim to have some subtractions in relation to globalization, innovation, mission, vision, transformation,
and flexibility that organizations of modern times demand. In this paper the book was subtracted in relation to innovation,
globalization, transformation, and flexibility etc. that organizations of modern times demand.
The Little Prince Entrepreneur Entrepreneurship Modern Business Administration
Küçük Prens (Fransızca özgün adı: Le Petit Prince), Antoine de Saint-Exupéry tarafından yazılan 1943’te yayımlanan bir masal
kitabıdır. İlk bakışta çocuklar için yazılmış eğlenceli bir masal kitabı olarak algılansa da Küçük Prens büyüklerin de çeşitli
çıkarımlar yapabileceği bir klasiktir. Kitabı farklı konu ve bakış açılarına göre değerlendirmek ve çeşitli çıkarımlar yapmak
mümkün gözükmektedir.
Çalışmanın amacı Küçük Prens’i özellikle modern anlamda girişimcilik ve işletmecilik açısından değerlendirmek ve günümüz
işletmecilik çağrışımlarıyla ilgili küreselleşme, yenilik, yaratıcılık, misyon, vizyon, çevresel değişim, hız ve esneklik vb. açılardan
çeşitli çıkarımlar yapabilmektir. Çalışmada Küçük Prens masal kitabı ile yenilik, küreselleşme, hız ve esneklik vb. ile günümüz
modern girişimcilik ve işletmecilik kavramları arasında benzerlikler tespit edilmiştir.
Küçük Prens Girişimci Girişimcilik Paradigması Modern İşletmecilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Girişimcilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 |