Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY

Yıl 2025, Sayı: 66, 139 - 150
https://doi.org/10.30794/pausbed.1508834

Öz

The aim and scope of this study is to examine the direct relationship between emotional intelligence and communication skills through articles published in national/international refereed journals and using empirical data obtained from samples focused on Turkey. In order to reveal this relationship, the meta-analysis method was preferred with the help of the CMA program. As a result of the study, it was seen that twenty-five articles with correlation values had positive and significant relationships at a medium-high level (EB=-0.460, p<0.00). At the same time, it was seen that two studies among the empirical studies examined had negative and weak correlation levels. One of the basic questions in carrying out this research is to reveal the general picture of the analyzes made on the relationship between emotional intelligence and communication skills and to guide potential researchers who will conduct studies on the relevant topics in the future.
Since meta-analysis studies include cumulative results, they will make a significant contribution to researchers who want to conduct empirical studies in both national and international literature. In addition, it is thought that if the relationships between emotional intelligence and communication skills are managed correctly by managers in the organization, positive results can be obtained and sustainable competitive advantage can be provided. In future studies, a more comprehensive evaluation can be made in terms of the antecedents or consequences of emotional intelligence and a more general framework can be presented with the help of the results of this study. In this way, the results of the study provide an original contribution to the literature both at the individual level and at the meta-analysis level.

Kaynakça

  • Adiloğulları, İ., Görgülü, R., & Şenel, E. (2019). Duygusal olarak zeki futbol antrenörü daha etkili iletişim becerileri gösterir mi. Uluslararası Spor, Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 5(1), 46-57.
  • Akduman, G., & Karahan, G. (2021). Duygusal Zeka Ve İletişim Becerilerinin Empati Üzerindeki Etkisinin Kişilik Özellikleri Bağlaminda Değerlendirilmesi: Sivil Havacilik Kabin Hizmetleri Meslekyüksekokulu Öğrencilerinde Bir Alan Araştirmasi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(2), 604-622.
  • Akkaya, M. A. (2018). Önce insan, önce iletişim: Bilgi ve belge yöneticileri için halkla ilişkiler. Türk Kütüphaneciliği, 32(1), 59-61. Erişim adresi: http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/2911/2823
  • Aslan, Ş. (2009). Duygusal zekâ ve dönüşümcü, etkileşimci liderlik. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Atinc, G., Darrat, M., Fuller, B., & Parker, B. W. (2010). Perceptions of organizational politics: A meta-analysis of theoretical antecedents. Journal of Managerial Issues, 494-513.
  • Avci, Ö. (2016) Duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: Erzurum Polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir uygulama (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bar-On, R., Handley, R., & Fund, S. (2013). The impact of emotional intelligence on performance. In Linking emotional intelligence and performance at work (pp. 3-20). Psychology Press.
  • Barut, Y. (2015). Duygusal zekâ ve iletişim becerileri ilişkisi: örgüt kültürünün aracı rolü (İzmir Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Kent Hastanesinde görevli sağlık çalışanları örneği).
  • Barut, Y. (2019). Duygusal Zeka Ve İletişim Becerileri İlişkisi:(İzmir Bozyaka Eğitim Araştırma Hastanesi ÖRNEĞİ). R&S-Research Studies Anatolia Journal, 2(5), 185-195.
  • Begg, Colin B.; Mazumdar, Madhuchhanda (1994), “Operating Characteristics of A Rank Correlation Test For Publica- tion Bias”, Biometrics, Vol. 50, No. 4: 1088-1101.
  • Büyükbeşe, T., Direkçi, E., & Erşahan, B. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâlarının İletişim Becerilerine Ve Bireysel Yenilikçilik Seviyelerine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 221-236.
  • Carkhuff, R.R. The art of helping. Human Resource Development Press, 1983.
  • Cerit, B., & Öz, F. (2019). Hemşirelerde Duygusal Zekanın İletişim Becerilerine Etkisi. Sağlık Akademisi Kastamonu, 4(1), 1-21.
  • Cohen, Louis; Manion, Lawrence; Morrison, Keith (2007), Research Methods in Education (6th ed.), New York, NY, US: Routledge/Taylor & Francis Group. Çelik, M. A. (2019) Duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Delice, M., & Günbeyi, M. (2013). Duygusal zekâ ve liderlik ilişkisinin incelenmesi: Polis teşkilatı örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1), 209-239.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan, İ. (1998). İletişim ve yabancılaşma yazılı kültürümüzde ilkler. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Eröz, S. S. (2011). Duygusal Zeka ve İletişim Arasindaki İlişki: Bir Uygulama (Doctoral dissertation, Bursa Uludag University (Turkey).
  • Field, Andy P.; Gillett, Raphael (2010), “How to Do A Meta-Analysis”, British Journal of Mathematical & Statistical Psychology, Vol. 63, No. 3: 665-694.
  • Fuimano J (2004) Raise your emotinal intelligence. Nursing Management July 35(7), 10-13.
  • Goleman, D. (1998). Duygusal Zekâ. İstanbul: Varlık.
  • Gooch S (2006) Emotionally smart. Nursing Standart 20, 20-22.
  • Gül, E., & Güney, A. (2019). Duygusal Zeka ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2), 141-158.
  • Gürşimşek, I., Ekinci Vural, D. E. N. İ. Z., & Selçioğlu Demirsöz, E. B. R. U. (2008). Öğretmen adaylarının duygusal zekâları ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16), 1-11.
  • Hartley, P. (2014). Kişilerarası iletişim (2. Baskı). (Ü. Doğanay, M. AktaşYamanoğlu, B. Şimşek, P. Özdemir, H. Karaaslan-Şanlı ve İ. Özdemir-Taştan, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Heın S. (2003), Eq For Everybody, “A Practical Guide to the Developing and Using One’sEmotional Hunter, John E.; Schmidt, Frank L. (2004), Methods of Meta-Analysis: Correcting Error and Bias in Research Findings, 2nd Ed., Beverly Hills, CA: Sage.
  • İnceoğlu M. Tutum, algı, iletişim. Ankara: V Yayınları, 1993.
  • Karakaya, N., Topatan, S., Mumcu, N., Koç, E., Şahin, B., & Yaman, E. (2021). Ebelik Lisans Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 173-180.
  • Kayışoğlu, N. B., Doğan, İ., & Çetin, M. (2014). Gençlik Kampı lider adaylarının duygusal zeka düzeyleri ve iletişim becerilerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 43-50.
  • Koç, Ş. Ö. (2020). Ebelik öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Life Sciences, 15(2), 1-8.
  • Koçyiğit, M., Erdoğdu, M., Uyar, M., & Çınar, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklerle Sosyalleşme Düzeylerinin İletişim Becerileri Ve Duygusal Zekâları Üzerine Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 966-988.
  • Kuzu, A. (2008). Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerilerinin eşdeğer öğrenim gören öğrencilerle karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi (Master's thesis, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Mayer J.D.& Salovey, P. What is emotional intelligence? In P. Salovey& D. Sluyter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Educational implications (pp. 3–31). New York: Basic Books.1997
  • Özdayi, N. (2011). Futbol hakemlerinin duygusal zekâ ve iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's thesis, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Pamukcu, S. D. (2020). Birinci basamak sağlık çalışanlarının duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki (Master's thesis, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Pelit, E., Karaçor, M., & Kılıç, İ. (2018). Duygusal zekânin iletişim becerilerine etkisi: turizm öğrencileri üzerinde bir araştirma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 85-107.
  • Pınarcık, Ö., Salı, G., & Altındiş, M. N. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekaları Ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi/Study Of The Relatıonshıp Between Emotıonal Intellıgences And Communıcatıon Skılls Of Pre-School Teacher Candıdates. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 4(1), 34-44.
  • Salovey P, Mayer J D (1990) Emotional intelligence. Baywood Publishing; 187-201
  • Spencer, D., Wilson, D. Relevance: Communication and Cognition. Harvard University Press, Massachusetts 1988.
  • Taşlıyan, M., Hırlak, B., & Harbalıoğlu, M. (2017). Duygusal zekâ, iletişim becerileri ve akademik başari arasindaki ilişki: Üniversite öğrencilerine bir uygulama. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 2(3), 45-58.
  • Tuncer, M., & Demiralp, M. (2016). Psikiyatri kliniklerinde çalışan hemşirelerde duygusal zekâ ve iletişim becerileri ilişkisi: çok merkezli bir çalışma. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(5).
  • Türkel, Ç. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi İle Sosyal Uyum Ve İletişim Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türken, H., Es, B., & Çalım, S. İ. (2016). Öğrenci ebelerin duygusal zekaları ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4).
  • Türkoğlu, D. (2019). Profesyonel çalgı eğitimi Alan Lisans öğrencilerinin Duygusal Zeka Ve iletişim Becerileri düzeyleri arasındaki ilişkinin Incelenmesi (Master's thesis, Marmara Universitesi (Turkey).
  • Yaylacı, G. Ö. (2006). Kariyer yaşamında duygusal zeka ve iletişim yeteneği:" diyalog ve duyguları yönetmek". Hayat Yayıncılık.
  • Yorulmaz, M., & Kıraç, R. (2019). Duygusal zekâ ile iletişim becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Assoc. Prof. Dr. Sedat BOSTAN Prof. Dr. Haydar SUR, 128.
  • Yüksel Şahin, F. (1997). Grupla İletişim Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

DUYGUSAL ZEKA VE İLETİŞİM BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİNDE BİR META-ANALİZ

Yıl 2025, Sayı: 66, 139 - 150
https://doi.org/10.30794/pausbed.1508834

Öz

Bu çalışmanın amacı ve kapsamı, ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış, Türkiye odaklı örneklemlerden elde edilen ampirik verilerden yararlanan makaleler üzerinden,duygusal zeka ve iletişim becerileri arasındaki doğrudan ilişkiyi incelemektir.Bu ilişkinin ortaya koyulması için CMA programı yardımıyla meta analiz yöntemi tercih edilmiştir.Çalışma sonucunda korelasyon değerleri bulunan yirmibeş makalenin orta-yüksek seviyede pozitif yönlü ve anlamlı olarak ilişkilerinin bulunduğu görülmüştür (EB=-0,460, p<0,00).Aynı zamanda incelenen ampirik çalışmaların içerisinde iki adet çalışmanın negatif yönlü ve zayıf korelasyon düzeylerine sahip olduğu görülmüştür.Bu araştırmanın gerçekleştirilmesindeki temel sorulardan biriside duygusal zeka ve iletişim becerileri arasındaki ilişki üzerine yapılmış analizlerin genel resmini ortaya koyarak gelecekte ilgili konular hakkında çalışma yapacacak potansiyel araştırmacılara rehberlik etmektir.

Meta analiz çalışmaları kümülatif sonuçları içerdiği için hem ulusal yazında hemde uluslararası yazında ampirik çalışma yapmak isteyen araştırmacılara önemli bir katkı sunacaktır.Ayrıca duygusal zekanın iletişim becerileri ile ilişkileri örgütteki yöneticiler tarafından doğru yönetilirse olumlu sonuçların alınabileceği ve sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayabileceği düşünülmektedir.Gelecekte yapılacak çalışmalarda duygusal zekanın öncülleri veya sonuçları açısından daha kapsamlı bir değerlendirme yapılabilir ve bu çalışmanın sonuçları yardımıyla daha genel bir çerçeve sunulabilir.Bu haliyle çalışmanın sonuçları hem tekil düzeyde hemde meta analiz düzeyinde literatüre özgün bir katkı sunmaktadır.

Etik Beyan

Bu çalışma meta analiz olduğu için etik kurul iznine ihtiyaç duyulmamaktadır.

Kaynakça

  • Adiloğulları, İ., Görgülü, R., & Şenel, E. (2019). Duygusal olarak zeki futbol antrenörü daha etkili iletişim becerileri gösterir mi. Uluslararası Spor, Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 5(1), 46-57.
  • Akduman, G., & Karahan, G. (2021). Duygusal Zeka Ve İletişim Becerilerinin Empati Üzerindeki Etkisinin Kişilik Özellikleri Bağlaminda Değerlendirilmesi: Sivil Havacilik Kabin Hizmetleri Meslekyüksekokulu Öğrencilerinde Bir Alan Araştirmasi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(2), 604-622.
  • Akkaya, M. A. (2018). Önce insan, önce iletişim: Bilgi ve belge yöneticileri için halkla ilişkiler. Türk Kütüphaneciliği, 32(1), 59-61. Erişim adresi: http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/2911/2823
  • Aslan, Ş. (2009). Duygusal zekâ ve dönüşümcü, etkileşimci liderlik. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Atinc, G., Darrat, M., Fuller, B., & Parker, B. W. (2010). Perceptions of organizational politics: A meta-analysis of theoretical antecedents. Journal of Managerial Issues, 494-513.
  • Avci, Ö. (2016) Duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: Erzurum Polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir uygulama (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bar-On, R., Handley, R., & Fund, S. (2013). The impact of emotional intelligence on performance. In Linking emotional intelligence and performance at work (pp. 3-20). Psychology Press.
  • Barut, Y. (2015). Duygusal zekâ ve iletişim becerileri ilişkisi: örgüt kültürünün aracı rolü (İzmir Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Kent Hastanesinde görevli sağlık çalışanları örneği).
  • Barut, Y. (2019). Duygusal Zeka Ve İletişim Becerileri İlişkisi:(İzmir Bozyaka Eğitim Araştırma Hastanesi ÖRNEĞİ). R&S-Research Studies Anatolia Journal, 2(5), 185-195.
  • Begg, Colin B.; Mazumdar, Madhuchhanda (1994), “Operating Characteristics of A Rank Correlation Test For Publica- tion Bias”, Biometrics, Vol. 50, No. 4: 1088-1101.
  • Büyükbeşe, T., Direkçi, E., & Erşahan, B. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâlarının İletişim Becerilerine Ve Bireysel Yenilikçilik Seviyelerine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 221-236.
  • Carkhuff, R.R. The art of helping. Human Resource Development Press, 1983.
  • Cerit, B., & Öz, F. (2019). Hemşirelerde Duygusal Zekanın İletişim Becerilerine Etkisi. Sağlık Akademisi Kastamonu, 4(1), 1-21.
  • Cohen, Louis; Manion, Lawrence; Morrison, Keith (2007), Research Methods in Education (6th ed.), New York, NY, US: Routledge/Taylor & Francis Group. Çelik, M. A. (2019) Duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Delice, M., & Günbeyi, M. (2013). Duygusal zekâ ve liderlik ilişkisinin incelenmesi: Polis teşkilatı örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1), 209-239.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan, İ. (1998). İletişim ve yabancılaşma yazılı kültürümüzde ilkler. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Eröz, S. S. (2011). Duygusal Zeka ve İletişim Arasindaki İlişki: Bir Uygulama (Doctoral dissertation, Bursa Uludag University (Turkey).
  • Field, Andy P.; Gillett, Raphael (2010), “How to Do A Meta-Analysis”, British Journal of Mathematical & Statistical Psychology, Vol. 63, No. 3: 665-694.
  • Fuimano J (2004) Raise your emotinal intelligence. Nursing Management July 35(7), 10-13.
  • Goleman, D. (1998). Duygusal Zekâ. İstanbul: Varlık.
  • Gooch S (2006) Emotionally smart. Nursing Standart 20, 20-22.
  • Gül, E., & Güney, A. (2019). Duygusal Zeka ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2), 141-158.
  • Gürşimşek, I., Ekinci Vural, D. E. N. İ. Z., & Selçioğlu Demirsöz, E. B. R. U. (2008). Öğretmen adaylarının duygusal zekâları ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16), 1-11.
  • Hartley, P. (2014). Kişilerarası iletişim (2. Baskı). (Ü. Doğanay, M. AktaşYamanoğlu, B. Şimşek, P. Özdemir, H. Karaaslan-Şanlı ve İ. Özdemir-Taştan, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Heın S. (2003), Eq For Everybody, “A Practical Guide to the Developing and Using One’sEmotional Hunter, John E.; Schmidt, Frank L. (2004), Methods of Meta-Analysis: Correcting Error and Bias in Research Findings, 2nd Ed., Beverly Hills, CA: Sage.
  • İnceoğlu M. Tutum, algı, iletişim. Ankara: V Yayınları, 1993.
  • Karakaya, N., Topatan, S., Mumcu, N., Koç, E., Şahin, B., & Yaman, E. (2021). Ebelik Lisans Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 173-180.
  • Kayışoğlu, N. B., Doğan, İ., & Çetin, M. (2014). Gençlik Kampı lider adaylarının duygusal zeka düzeyleri ve iletişim becerilerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 43-50.
  • Koç, Ş. Ö. (2020). Ebelik öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Life Sciences, 15(2), 1-8.
  • Koçyiğit, M., Erdoğdu, M., Uyar, M., & Çınar, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklerle Sosyalleşme Düzeylerinin İletişim Becerileri Ve Duygusal Zekâları Üzerine Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 966-988.
  • Kuzu, A. (2008). Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerilerinin eşdeğer öğrenim gören öğrencilerle karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi (Master's thesis, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Mayer J.D.& Salovey, P. What is emotional intelligence? In P. Salovey& D. Sluyter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Educational implications (pp. 3–31). New York: Basic Books.1997
  • Özdayi, N. (2011). Futbol hakemlerinin duygusal zekâ ve iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's thesis, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Pamukcu, S. D. (2020). Birinci basamak sağlık çalışanlarının duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki (Master's thesis, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Pelit, E., Karaçor, M., & Kılıç, İ. (2018). Duygusal zekânin iletişim becerilerine etkisi: turizm öğrencileri üzerinde bir araştirma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 85-107.
  • Pınarcık, Ö., Salı, G., & Altındiş, M. N. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekaları Ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi/Study Of The Relatıonshıp Between Emotıonal Intellıgences And Communıcatıon Skılls Of Pre-School Teacher Candıdates. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 4(1), 34-44.
  • Salovey P, Mayer J D (1990) Emotional intelligence. Baywood Publishing; 187-201
  • Spencer, D., Wilson, D. Relevance: Communication and Cognition. Harvard University Press, Massachusetts 1988.
  • Taşlıyan, M., Hırlak, B., & Harbalıoğlu, M. (2017). Duygusal zekâ, iletişim becerileri ve akademik başari arasindaki ilişki: Üniversite öğrencilerine bir uygulama. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 2(3), 45-58.
  • Tuncer, M., & Demiralp, M. (2016). Psikiyatri kliniklerinde çalışan hemşirelerde duygusal zekâ ve iletişim becerileri ilişkisi: çok merkezli bir çalışma. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(5).
  • Türkel, Ç. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi İle Sosyal Uyum Ve İletişim Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türken, H., Es, B., & Çalım, S. İ. (2016). Öğrenci ebelerin duygusal zekaları ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4).
  • Türkoğlu, D. (2019). Profesyonel çalgı eğitimi Alan Lisans öğrencilerinin Duygusal Zeka Ve iletişim Becerileri düzeyleri arasındaki ilişkinin Incelenmesi (Master's thesis, Marmara Universitesi (Turkey).
  • Yaylacı, G. Ö. (2006). Kariyer yaşamında duygusal zeka ve iletişim yeteneği:" diyalog ve duyguları yönetmek". Hayat Yayıncılık.
  • Yorulmaz, M., & Kıraç, R. (2019). Duygusal zekâ ile iletişim becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Assoc. Prof. Dr. Sedat BOSTAN Prof. Dr. Haydar SUR, 128.
  • Yüksel Şahin, F. (1997). Grupla İletişim Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Afet ve Acil Durum Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fetullah Battal 0000-0002-2895-0193

Erken Görünüm Tarihi 20 Ocak 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 2 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 5 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 66

Kaynak Göster

APA Battal, F. (2025). THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(66), 139-150. https://doi.org/10.30794/pausbed.1508834
AMA Battal F. THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY. PAUSBED. Ocak 2025;(66):139-150. doi:10.30794/pausbed.1508834
Chicago Battal, Fetullah. “THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 66 (Ocak 2025): 139-50. https://doi.org/10.30794/pausbed.1508834.
EndNote Battal F (01 Ocak 2025) THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 66 139–150.
IEEE F. Battal, “THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY”, PAUSBED, sy. 66, ss. 139–150, Ocak 2025, doi: 10.30794/pausbed.1508834.
ISNAD Battal, Fetullah. “THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 66 (Ocak 2025), 139-150. https://doi.org/10.30794/pausbed.1508834.
JAMA Battal F. THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY. PAUSBED. 2025;:139–150.
MLA Battal, Fetullah. “THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 66, 2025, ss. 139-50, doi:10.30794/pausbed.1508834.
Vancouver Battal F. THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND COMMUNICATION SKILLS: A META-ANALYSİS THE CASE OF THE TURKEY. PAUSBED. 2025(66):139-50.