This study examines the questioning of concealed pasts and the search for identity by the grandchildren of individuals who lived during and after the war in Germany and Turkey, through Zülfü Livaneli’s novel Serenade. Rather than confronting the past directly, this third generation engages in a quest for traces, striving to reconstruct history through familial memories. This process constitutes an exploration aimed at understanding the past through research. Accordingly, the objective of this study is to analyze the phenomenon of grandchild literature within the familial context and to reveal its literary and cultural dimensions. By examining the protagonist Maya’s investigation into her family’s and Professor Wagner’s past, the study explores complex interrelations between silence and memory, identity formation, and collective memory. Additionally, the reasons for and consequences of silence within the family are discussed through various theoretical frameworks. The findings of this study illustrate the profound impact of traumatic experiences on both individual and collective memory, as well as the ways in which these traces are transmitted across generations. Furthermore, by highlighting the effects of grandchild literature on individual identity and collective memory, this study contributes to scholarly research in the field.
Grandchild literature Third Generation Coming to terms with the past Memory Zülfü Livaneli
Bu çalışma, Zülfü Livaneli’nin Serenad romanı üzerinden, Almanya ve Türkiye’de savaş dönemi ve sonrasında yaşamış bireylerin torunlarının, gizlenmiş geçmişi sorgulama ve kimlik arayışını ele almaktadır. Bu üçüncü kuşak, geçmişle yüzleşmekten ziyade, bir iz arayışı yaklaşımıyla aile hatıraları aracılığıyla tarihi yeniden inşa etme çabası içerisindedir. Bu süreç, geçmişi araştırarak anlamaya yönelik bir keşif niteliği taşımaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, aile bağlamında üçüncü kuşak bireylerinin Torun edebiyatı olgusunu inceleyerek, bu olgunun edebi ve kültürel boyutlarını ortaya koymaktır. Çalışmada, romanın ana figürü torun Maya’nın ailesinin ve Profesör Wagner’in geçmişini araştırma süreci üzerinden, sessizlik ve hafıza arasındaki karmaşık ilişki, kimlik oluşumu ve toplumsal hafıza gibi kavramlar incelenmiştir. Aynı zamanda, farklı kuramsal çerçeveler ışığında, aile içindeki sessizliğin nedenleri ve sonuçları tartışılmıştır. Çalışmanın bulguları, travmatik deneyimlerin bireysel ve toplumsal hafıza üzerindeki derin izlerini ve bu izlerin nesiller boyunca nasıl aktarıldığını göstermektedir. Bunun yanı sıra, çalışma, Torun edebiyatının temel unsurları olan bireysel kimlik ve toplumsal hafıza üzerindeki etkilerini ortaya koyarak, bu alandaki araştırmalara katkı sağlamaktadır.
Torun Edebiyatı Üçüncü Kuşak Geçmişle Yüzleşme Hafıza Zülfü Livaneli
Anhand des Romans Serenad von Zülfü Livaneli befasst sich diese Studie mit der Hinterfragung der verborgenen Vergangenheit und der Suche nach Identität durch die Enkelgeneration von den Einzelnen, die während und nach dem Krieg in Deutschland und der Türkei lebten. Anstatt sich mit der Vergangenheit auseinanderzusetzen, versucht diese dritte Generation, die Geschichte mit Hilfe von Familienerinnerungen zu rekonstruieren, indem sie sich auf eine Spurensuche begibt. Dieser Prozess kann als Entdeckungsreise verstanden werden, um die Vergangenheit zu verstehen. Das Ziel dieser Studie ist es daher, das Phänomen der Enkelliteratur von Mitgliedern der dritten Generation im familiären Kontext zu analysieren und die literarischen und kulturellen Dimensionen dieses Phänomens darzulegen. Die Studie analysiert Konzepte wie die komplexe Beziehung zwischen Schweigen und Erinnerung, Identitätsbildung und kollektives Gedächtnis anhand des Prozesses, in dem die Enkelin Maya, die Hauptfigur des Romans, die Vergangenheit ihrer Familie und Professor Wagners erforscht. Zudem werden im Lichte verschiedener theoretischer Rahmen die Ursachen und Folgen des Schweigens innerhalb der Familie diskutiert. Die Ergebnisse der Studie zeigen die tiefen Spuren traumatischer Erfahrungen im individuellen und kollektiven Gedächtnis und wie diese Spuren über Generationen hinweg weitergegeben werden. Darüber hinaus leistet die Studie einen Beitrag zur Forschung in diesem Bereich der Enkelliteratur, indem sie die Auswirkungen der Enkelliteratur auf die individuelle Identität und das kollektive Gedächtnis aufzeigt, die die grundlegenden Elemente der Enkelliteratur sind.
Enkelliteratur Dritte Generation Vergangenheitsbewältigung Erinnerung Zülfü Livaneli
| Birincil Dil | Almanca |
|---|---|
| Konular | Popüler ve Tür Edebiyatı |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 16 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 3 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 18 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 71 |