Bu araştırmanın amacı, farklılıkların yönetiminin öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ve vatandaşlık davranışlarına etkisini incelemektir. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim döneminde Diyarbakır ili Anadolu liselerinde görevli 1088 öğretmen oluştururken; örneklemini 464 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “farklılıkların yönetimi”, “örgütsel bağlılık” ve “örgütsel vatandaşlık davranışları” ölçekleriyle toplanmıştır. Elde edilen veriler regresyon analiziyle işlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, farklılıkların yönetiminin öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ve vatandaşlık davranışlarına etki ettiği görülmektedir. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. Bu öneriler arasında, okulun amaç ve değerlerini öğretmenlerin kabul etmelerini sağlayıcı politikalar ortaya konması ve öğretmenlerin gönüllü davranışlar sergilemelerine yönelik zeminler oluşturma sıralanabilir. Bu sonuç kapsamında, Anadolu liselerinde görevli öğretmenlerde daha yüksek düzeyde örgütsel bağlılık ve vatandaşlık davranışları sağlamak amacıyla farklılıklara saygı duyulması, hoşgörü ile yaklaşılmasının önemli olduğu söylenebilir.
Farklılık Farklılıkların yönetimi Örgütsel bağlılık Örgütsel vatandaşlık davranışları.
The aim of this study is to investigate the effect of diversity management on teachers' organizational commitment and organizational citizenship behavior. The study was conducted following a survey model. The sampling consists of 464 amongst 1088 teachers who were working in Anatolian High Schools in the city center of Diyarbakır, Turkey in the academic year of 2013-2014. The sample for the study consisted of 464 teachers who were chosen using a stratified sampling method. The data were collected via “Diversity Management”, “Organizational Commitment” and “Organizational Citizenship Behaviors” scales and analyzed statistically using regression analysis. The results of this study reveals that diversity management can be a significant predictor of organizational commitment and organizational citizenship behavior. Among the suggestions proposed based on the findings, the importance of composing policies which enable teachers to accept and internalize the aims and values of the school and setting contexts in which teachers can show voluntary behaviors is emphasized. According to these results, it is possible to indicate that respecting diversities and showing tolerance to them in order to provide higher level organizational commitment and organizational citizenship behaviors of teachers are important.
Diversity Diversity management Organizational commitment Organizational citizenship behavior
Diğer ID | JA36AC25US |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 3 - Cilt: 6 Sayı: 3 |