İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Programı’nda öğrencilerin temel yaşam becerilerinin yanı sıra, sosyal bilgiler, fen ve teknoloji derslerine temel oluşturacak nitelikte bilgilere de sahip olmaları beklenmektedir. Bu araştırmada hayat bilgisi dersinin, fen ve teknoloji dersindeki öğrenme düzeyini yordama gücünün ortaya koyması amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda ise öğrencilerin 3. Sınıf hayat bilgisi dersi karne notlarının, 4. sınıf fen ve teknoloji dersi karne notlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin 4. Sınıf fen ve teknoloji dersi karne notlarına ilişkin toplam varyansın, %57’si, 3. sınıf hayat bilgisi dersi karne notları ile açıklanabilmektedir. Benzer şekilde, öğrencilerin 3. sınıf hayat bilgisi dersi başarı testinden aldıkları puanların, 4. sınıf fen ve teknoloji dersi başarı testinden aldıkları puanların anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin 4. sınıf fen ve teknoloji dersi başarı testinden aldıkları puanlara ilişkin toplam varyansın, %47’si, 3. sınıf hayat bilgisi dersi başarı testinden aldıkları puanlar ile açıklanabilmektedir. Ayrıca yapılan tetrakorik korelasyon analizi sonucunda; 3. sınıf hayat bilgisi dersi öğretim programında yer alan kazanımların 4. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programında yer alan kazanımlarla tutarlık gösterdiği belirlenmiştir. Diğer bir deyişle, araştırma sonucunda 3. sınıf hayat bilgisi dersinin, öğrencileri 4. sınıf fen ve teknoloji dersine hazırlayıcı nitelikte olduğuna ilişkin ipuçları elde edilmiştir.
Hayat Bilgisi Dersi Programı 4. sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Programı İlköğretim.
Besides providing students with the essential life skills, Life Science Course Curriculum should also provide a basis to social sciences, and science and technology courses. In this study, it is intended to reveal the prediction power of the learning level of life science course in science and technology course. According to the result of the study, grades of the third grade life science course are significant in the prediction of student’s grades of the fourth grade science and technology course. Students’ grades of 57% of fourth grade science and technology course can be explained with third grade life science course’s grade. Likewise, student’s achievement test scores of third grade life science course are significant in the prediction of student’s achievement tests of the fourth grade science and technology course. %47 of fourth grade science and technology course academic achievement scores can be explained with third grade life science course achievement test scores. Also, tetrachoric correlation analysis results show that third grade Life Science Course Curriculum has shown consistency with the attainments of the fourth grade Science and Technology Course Curriculum. In other words, the results of the study present clues that the third grade life science course is helpful to prepare the students to the fourth grade science and technology course
Life science course curriculum Tetrachoric correlation analysis Prediction power.
Diğer ID | JA36HZ53ZT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 - Cilt: 6 Sayı: 1 |