Bu çalışma, Amerika Birleşik Devletleri Indiana Eyaletinde yapılmış ampirik bir araştırmanın verilerine dayanmaktadır. Araştırmada, Amerika’da bulunan özel dini okullar, “dini öğrenme modeli” çerçevesinde incelenmiştir. Maksimum çeşitlilik ve kartopu örnekleme yoluyla seçilen katılımcılar ile mülakatlar gerçekleştirilmiş ve din eğitimi anlayışları ortaya konulmuştur. Bu çerçevede katılımcılara çeşitli sorular sorulmuş ve din eğitimi çerçevesinde gerek içerik/muhteva, gerek amaç ve Amerika’da din eğitiminin durumu ve statüsü konusunda bilgiler edinilerek yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen önemli sonuçlar, din eğitiminde amacın “dini öğrenme modeli”ne uygun olarak dindarlaştırma hedefi taşıması ve genel anlamda kilise-devlet ayrılığının bir sonucu olarak, din dersinin okullarda yer almamasından duyulan memnuniyet olmuştur.
This study is an experimental study that has been made in the USA. In this study, parochial schools have been dealt with in the concept of “model of learning religion”. Participants have been chosen by snowball and maximum variety sampling. There have been conducted some interviews with participants in view of model of learning religion. In this concept, they have been asked some questions to figure out their perspectives about goals and curriculum of religious education, and status of religious education in the USA. The results of this research are follows: The goal of religious education is to make students believer which it is appropriate with the goal of model of learning religion and it seems that people are satisfied about not having religious education in the public schools as a result of separation of church and state.
The model of learning religion Religious education Separation of church and state.
Diğer ID | JA36KH23SS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 5 - Cilt: 5 Sayı: 5 |