The main purpose of this study is to determine the effect of experiential learning education on problem solving skills of primary education students. Artificial wall climbing is considered as not only a game but also as a learning tool that can help children discover themselves, recognize their limits and their peers, make them actively involved, and lead them to experience. In this research, experimental model with pretest-posttest control group design was used. During this time, the experimental group joined exercise throughout six weeks twice a week and control group did not participate in any activities, continuing their usual life. For collecting data “Problem Solving Inventory for Children” was used. In the analysis of the research data, t-test was used to compare the pre-test, post-test results of the two groups. According to the results of statistical analysis, there were significant differences in pre-test and post-test scores regarding confidence, self-control, avoidance subscales and total scores. As a result of this research, it is argued that the applied artificial wall climbing program has a positive influence on the problem solving skills of students.
Problem solving experiential learning education artificial wall climbing
Araştırmanın temel amacı, ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin katıldıkları yaşayarak öğrenme etkinlikleri içerisinde yer alan ve yüksek aktivite olarak tanımlanan yapay tırmanış duvarındaki deneyimlerinin onların problem çözme beceri düzeylerine etkisini belirlemektir. Yapay duvar tırmanışı içerik itibariyle çocuk için hem bir oyun hem de kendisini, sınırlarını ve diğerlerini tanıma fırsatları yaratan, onu pasif değil aktif kılan ve yaşayarak öğrenmesini sağlayan sportif bir etkinliğin daha ötesinde bir öğrenme noktası olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada ön test –son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deneme grubu haftada iki gün, toplamda altı haftalık süren bir uygulamaya katılmıştır. Bu süre zarfında kontrol grubu herhangi bir aktiviteye katılmayıp normal yaşantısına devam etmiştir. Veri toplamak için Serin, Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, güven, özdenetim, kaçınma alt boyutları ve toplam puanlarda ön test son test skorlarında anlamlı farklar (p
Problem çözme becerisi yaşayarak öğrenme yapay duvar tırmanışı.
Diğer ID | JA36NH77AH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 - Cilt: 5 Sayı: 2 |